Matlagning och strömbrytare

Jag vet att jag bloggade nyss men det händer så mycket just nu att jag bara måste blogga en gång till.
Jag är då ensam hemma just nu och blev hungrig alltså blev det så att jag fick laga till något till mig själv och dom som känner mig väl vet att jag är kass i köket. Mamma brukar säga att jag inte ens hittar dit. Men iaf jag tänkte att jag inte ville äta makaroner och korv eller nåt annat enkelt så jag beslutade mig för att göra lite lax och tagiatelle. Jag satte då på vattenkokaren och plattan och började tärna min lax. När jag skulle lägga i laxen i stekpannan så märker jag att det inte händer någonting nånstans så ser jag att det inte är någon ström hemma. Tekniska bella undrar såklart vad det är och kommer på att jag måste kolla strömbrytaren och visst hade den slagit ifrån inte för jag visste det då för det såg jag inte för om jag drog upp den hände ju ingenting. Då stänger jag av den plattan jag trodde det var fel på drog upp strömbrytaren och vips hade jag ström igen jag är nog ett underbarn trots allt. Sen så byter jag då platta och så händer det IGEN jag blev vansinnig och tänkte nehe ska jag inte få äta mat? Men jag gjorde samma prosedur igen och jag bytte platta och äntligen funkade det. För att återkomma till maten blev den utsökt jag är nog en bättre kock än jag tror förutom att jag fick äta laxslamsor istället för laxträningar. Men gott var det iaf!

Hittade ett bildbevis på när jag bakar en gång nästan lika bra som att laga mat:

image3
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0