Filmer som känns

Nu fick jag ett enormt sug efter att se en rikitgt bra film. Ni vet en sån som man går och tänker på efteråt och nästan överväger att kalla sin favoritfilm. En sån film vill jag se. Den film som sist gav mig denna känsla var Dagboken, den berörde mig såsom ingen annan film någonsin gjort. Det var i våras jag såg den och nu vill jag se en film med denna känsla igen. Svårt att välja bara, hur kan man veta innan om en film är bra eller inte? Moulin Rouge kan jag se igen, den är otroligt bra; mäktig. Även fast jag sett den ca 20 gånger tycker jag den har det som jag vill ha i en film jag älskar den och det var länge sen jag såg den.

Det finns ett problem nu. Jag vill inte se film ensam. Jag kan visserligen ringa in en vän och se på film men jag vill se film med någon speciell. Någon som jag tycker om. Någon som får mig att bli lite nervös och skakis. Någon som jag tittar på i smyg och som jag hoppas ska tycka om mig lika mycket. Det blir dock svårt. Jag får inte se film med honom. Jag får sitta ensam i mitt rum i mina mjukiskläder med dämpad belysning och se på Moulin Rouge på min 14 tums tv. Det blir min eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Martina

åh se "A walk to remember" om du gillade dagboken, Romeo och Julia (med Leonardp DiCaprio) är också superbra!

2007-11-22 @ 20:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0