Konsten att gå och handla

Man tänker att handla är väl ingen svår grej och att laga lite mat är inte heller så svårt men jag som nybörjare kan tala om att jag tycker det är jättesvårt. Idag stog jag i affären som jag förövrigt inte alls hittar i och tänkte bestämma vad jag skulle äta ikväll. Jag kommer inte på nåt och fastnar framför färdigsåser och beslutar mig fö att köpa köttfärs på burk jag har ingen aning om det är gott eller ej men det får jag väl se snart. Bara Sb kommer så jag kan få laga maten och äntligen äta för det glömmer man bort när inte mamma eller pappa lagar maten åt en. Jag blev helt plötsligt jättehungrig och sprang till hemköp och köpte banan och vindruvor för att stilla min hunger. Idag har jag iaf tilldelats ett skåp och en kyl och frys dock är det ganska tomt just för tillfället men jag hoppas det nångång kan se lite fyllt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0