Året var 2008

Ja precis som alla andra bloggare hade jag tänkt berätta om mitt 2008. Det är nog det mest händelserika året i mitt liv, utan att jag ens tänkt på det. Livet har sin gång och 2008 var året jag skulle ta studenten. Studenten togs och efter det väntade en sommar av vilande och väntande. Väntande på beskedet från LiU, jag kom in och var överlycklig, det var vad jag hade hoppats på att min framtid skulle vara; fyra år i Linköping. Dock gick det inte smärtfritt, jag trodde mig inte alls få någonstans att bo och jag fasade att jag skulle stå där 18 augusti utan bostad, men icke mitt korridorsrum i Ryd har vart mitt hem fram tills nu då jag byter upp mig för finare Colonia. Detta var de stora händelserna i mitt liv detta år men jag har även hunnit med en tripp till Italien, vilket var en vecka som verkligen gjorde att jag uppskattade hemma mera, men jag har fått mersmak och om inte lång tid kommer jag stå inför en ny, mycket större resa; ett år i Spanien. Dock är året i spanien ett tag kvar till men tiden går snabbare än vi tror. Tillbaka till 2008 har jag även träffat min käresta och än så länge går allt smärtfritt för vem kunde tro det, att jag skulle ta mig i kragen och skaffa karl?! Annars har många människor, framförallt från Linköping klivit in i mitt liv och jag trivs som bara den. En tråkig sak är ju att flera klivit ifrån en, klassen man gått tillsammans med i tre år är helt plötsligt borta och jag tror att det är en person som vet att hon märkbart försvunnit ur mitt liv mer än jag hade trott för ett år sedan. Men som sagt livet har sin gång och vissa är här för att stanna. Det var min resumering av 2008 och nu ser vi fram emot ett nytt år, med nya händelser!


Bilden sumerar 2008, studenten och universitetet! Jag och ekonomi hör ihop.

Kommentarer
Postat av: Matilda

lyllos dig :) ja min kväll är med planerad dock inte klädseln :D

2008-12-31 @ 15:03:06
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: anna

Förstår att du är nöjd med året :) Studentlivet är bra roligt eller hur?

2009-01-03 @ 19:28:34
URL: http://declaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0