google skapar hypokondri

Har ni tänkt på att varje gång man har en liten åkomma låt oss säga ont i magen så googlar man på det?  Man googlar då på kanske ont i magen och helt plötsligt tror man att man är gravid, har cancer eller har en blindtarmsinflamation fast vad man egentligen bara kanske ätit någonting dåligt under dagen. Jag vet inte hur många gånger jag ställt mig själv diagnosen cancer, jag kan då gå och oroa mig för det i flera dagar och sedan går det över. Jag är en googlehypokondriker. Dock finns det en bra sak att man får för sig alla dessa sjukdomar och det är att man blir expert på området. Man lär sig varje symptom eftersom man alltid tror att man har alla när man sitter där och googlar. Undrar hur många det är som ringer till läkare och tror sig vara mer sjuka än vad de egentligen är för jag tror att det i oss alla bor en googlehypokondriker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0