2008

image129Nu är det 2008 då och jag sitter här den första dagen på året i mina mjukiskläder. Känns skönt. Gårdagen var väl sådär. Jag övervägde ett antal gånger att bli nykterist efter att ha sett alla dessa fulla människor. Men detta är året då allt händer. Bal, student, livet efter studenten. Hundra frågor dyker upp i huvudet om vad man ska göra efter gymnasiet. Men jag tror jag har en plan, förhoppningsvis får jag genomföra den och göra det jag vill. Men det är med glädje, sorg och rädsla som man längtar till studenten. Tänk när man står där i sin fina vita klänning på skolans trapp och sjunger om hur bra man är och hissar studentmössan i luften. Dagen då jag får sätta på mig min studentmössa kommer vara en av de lyckligaste men också en av de läskigaste. Nu är första gången man själv får bestämma helt över sin framtid. Inga måsten. Det är bara ens egen vilja och engagemang som kan stoppa en. 2008 är året då livet kommer börja levas. Ingen är så gammal som en gymnasiestudent men ingen är heller så ung som en universitetsnybörjare för att halvcitera Taylor Townsen. Men det är sant. För att inte bli långrandig ska jag nu avsluta detta och börja leva livet för detta nya år.  Hoppas år 2008 blir ett bra år med många skratt och roliga minnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0