Dreams are for fools

Jag börjar fundera. Under en lång tid har jag vart bestämd med vad jag vill göra efter gymnasiet. Jag har hittat en utbildning som jag känner passar mig och jag skulle då kunna bo hemma och pendla. Jag skulle inte behöva lämna min redan trygga vardag men ändå skulle jag få någonting nytt i mitt liv. Hela tiden har jag tänkt att det är det jag kommer göra i höst; plugga. Men igår innan jag somnade blev jag orolig. Tänk om jag inte kommer in, jag kanske har för dåliga betyg. Vad skulle jag då göra? Hur skulle mitt liv se ut i höst? Skulle jag vara arbetslös ungdom som endast har en gymnasieutbildning? Jag blir rädd och stressad bara man tänker på det. Jag vill inte att min dröm ska spricka. Nej jag får börja ta detta på allvar nu och söka reda på allt om denna utbildning så jag faktiskt får göra det jag vill göra i höst.

Kommentarer
Postat av: Marie

jag börjar få lite panik inför hösten jag med. det är så mycket jag vill göra men jag måste ju bestämma mig för en sak i taget. och det borde ske NU liksom, sen är det för sent...

2008-01-28 @ 21:17:54
URL: http://elinmaries.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0