Solen - svenskarnas bästa vän ( i alla fall när den inte är framme)

Jag blev ledsen idag. Och som många andra i detta natursköna land så är mitt känsloliv påverkat av vädret. Imorse när jag klev upp (05:30 för den som undrar) var det strålande sol och faktiskt ganska varmt. Det höll i sig när jag kom hem från jobbet (07:10, jag jobbar länge). Runt halv 10 beslutade jag mig för att sätta på mig bikinin och ta till vara på solen men vad händer jo det blir molnigt och börjar blåsa. Självklart kan jag då inte sitta ute och frysa så det slutade med att jag fick sitta inne och se på Days of our lifes som jag förövrigt blivit helt fängslad av. Så nu sitter jag här framför datorn istället för att jag ligger och slöar i en solstol på gräsmattan utanför just för att solen inte kände för att komma fram idag utan ropade på molnen så de kunde skydda solen. Jag tycker solen ska bli lite mer framåt och inte vara så förbannat blyg det är ju sommar! Deprimerad blir man.

Imorgon är det midsommar och den firas ute på en mysig ö hos Hanna. Känns skönt att det fina vädret ska vara långt ut på ostkusten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0