Jag är inte bitter

Nu ska jag sätta upp regler som jag och Johanna funderat ut. Jag är nu trött på dessa jobbiga offentliga par. Än sålänge är de ganska få men vänta de kommer med vårsolen. Det gäller att man är stark. Singlar kan tycka de är jobbiga för det får dem att känna sig ensamna och otillräckliga. Detta är inte mitt problem. Jag är bitter och tycker de är skitjobbiga helt enkelt. Hur kul är det att se ett par stå där och tafsa på varandra? Så nu lite vad jag tycker.
1. Man ska helst bara röra varandra vid tillfällen som precis när man ses eller man ska lämna varandra. Förklaring: man kan väl vara glad när man ses så då får man ge varandra en puss eller en kram men låt det inte gå till överdrift och bli tokhångel. Man får hålla handen om man känner för det också.
2.  När du är med andra människor är det patetiskt att stå och hångla och tafsa på varandra.
Förklaring: Behövs det verkligen? Get a room! Det är bara äckligt inte det minsta gulligt.
3.  Alla vet att par som är mogna och riktigt kära behöver inte bekräfta det hela tiden.
Förklaring: Tror ni det är kul att se när ni gullar hela tiden? Nej låt varandra vara för ett ögonblick. Håll avstånd!
4.  Vad är meningen med kyssbilder?
Förklaring: Det ser ju ut som man ska äta upp varandra. Och nej ni ser inte lyckliga ut.
5. Ni får göra vad fan ni vill när ni är hemma. Ensamna. Jag skiter i det men när ni går ut på stan då blir jag trött.
Förklaring: Jag tycker jag var ganska tydlig.

Nu vet ni vad jag tycker. Alla säger till mig men Bella du är bara avundssjuk för du inte har pojkvän. Vadå är du sjuk i huvudet eller jag är ju rädd för parlivet varför skulle jag någonsin vara avundssjuk på en relation där man måste bekräfta varandras kärlek hela tiden genom att säga att man älskar varandra i varannan mening och inte kan låta bli varandra när man ses? Är det det som är kärlek kan jag faktiskt klara mig utan det. Ni får kalla mig vad ni vill men avundssjuk det är det sista jag är.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag tror faktiskt på att du inte är avundsjuk.. Och förresten, jag är ju på ganska lagom nivå, det har vi ju pratat om förr! ;P

2008-03-16 @ 21:23:05
URL: http://fellan.webblogg.se
Postat av: Marie

oj, var det här riktat mot mig? H och jag är precis det mardrömspar du beskriver haha...

2008-03-16 @ 21:23:17
URL: http://elinmaries.blogg.se
Postat av: Anonym

Usch

2008-03-16 @ 21:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0