Lata personer är också människor

Nu börjar jag bli trött på min lathet och dåliga själdiciplin. Jag har i mina mått mätta ganska mycket att göra i skolan innan jag får gå på påsklov vilket är om ca 2 veckor. Så eftersom jag har så mycket och för att jag ska slippa stressa så borde jag alltså sitta och göra någonting vettigt nu när jag har tid. Med andra ord borde jag plugga. Pluggar jag nu då? Nej jag sitter och gör ingenting istället. Det blir som att det är en motsatt effekt på mig. Om jag har mycket så gör jag ingenting alls istället utan bara klagar på hur mycket jag har att göra när jag i själva verket inte gör någonting så jag får skylla mig själv.

Imorgon har jag projektredovisning och jag vet inte riktigt om jag kommer ihåg allt jag ska säga men jag får träna lite extra på det ikväll och sen så kommer det gå galant imorgon. Tänka sig att imorgon är skiten över. Jag kommer vara lycklig fram till jag inser att jag inte kan skylla på projektet längre när jag inte gjort de andra sakerna jag måste göra. Från och med nu tänkte jag bli en seriös person som ska göra upp scheman och saker så jag verkligen får någonting gjort. Dessutom tänkte jag starta igång lite seriöst med min träning igen. Får se hur det blir med den saken jag har fortfarande lite småont i halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0