Storleken har visst betydelse

Idag har jag haft en riktigt vintrig dag med Johanna. Vi tänkte att om snön nu får för sig att komma i slutet av mars är det bara att göra det bästa av situationen så vo tog pulkan och tefatet och gick ut till grusgropen; pulkabacken vid mig. Där var vi helt ensamna och det var helt vitt överallt så mycket snö var det. Efter att ha plogat upp nästan hela backen och jag hade vurpat så bestämde vi oss för att göra en snögubbe. Snögubben fick namnet Johan-Gabriel mycket fint namn och jag får säga det. Han hade mycket former och var större än både mig och Johanna vilket inte är så stort med tanke på att båda är under 160 cm så. Men efter att ha rullat den där snögubben kom vi fram till att storleken har betydelse, det är mycket enklare att rulla en stor snöboll än en liten. Därefter gjorde vi snöänglar och sedan pulsade vi hem till mig då vi gjorde världens godaste varma choklad och till det serverades mackor med ost och gurka. Vi såg Tjenare Kungen till vårt mellanmål.

image174

Kommentarer
Postat av: Felicia

Det där lät riktigt trevligt tycker jag! :D

2008-03-26 @ 14:50:28
URL: http://fellan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0