Vad är egentligen meningen med livet?

Den frågan ska jag besvara i min filosofiuppgift. Lyckligtvis är det inte så djupt som det låter men det krävs ganska mycket tankar från min sida. Jag ska helt enkelt komma fram till vad man utifrån sett skulle säga vara meningen med livet för människorna. Så jag ska plocka fram utomjordningen i mig och börja småodla mitt filosofiska skägg så jag kommer på ett bra svar. Ganska trevlig uppgift egentligen bara man har motivationen. Jag har sagt till mig själv i flera dagar nu att jag borde plugga men det var först idag som jag tagit mig själv i kragen. Som sagt har jag börjat med min filosofi och jag har även börjat plugga på min internationella ekonomi. Mycket trevlig kurs med en mycket rolig lärare. Nej nu ska jag fortsätta filosofera och sedan ska jag försöka skriva rent mina släktforskningsanteckningar så jag kan redovisa för CJ snart.

Kommentarer
Postat av: Lou Cigaro

Jag tror jag svarade på ett liknade inlägg igår. Och då sa jag "Det finns ingen mening med livet men det finns saker som gör livet värt att leva". Så tror jag att det är :D
Har du drömt något kul inatt? :D Ha en underbar dag! =}

2008-03-05 @ 15:07:47
URL: http://cigaro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0