Jag längtar bort... till Göteborg

Varje gång jag tittar på bilder så kommer jag alltid till min mapp från när jag och Johanna var i Gbg. Varje gång längtar jag tillbaka. Det är som att jag är kär i Gbg. Jag vill bara kasta mig över Gbg och krama om det och pussa på det. Så mycket tycker jag om denna stad. Jag önskar jag var född där. Då hade jag haft en definitivt charmigare dialekt än vad jag har nu, jag skulle inte få pikar från folk om att jag bor på landet fast jag inte gör det, jag skulle få åka spårvagn desto oftare även fast det finns i nrkpg går de inte lika ofta och jag åker aldrig spårvagn där, jag skulle kunna när jag ha tråkigt gå på liseberg eller nåt annat kul som inte finns häromkring. Ja jag skulle kunna hålla på mycket längre. Göteborg är en otroligt underskattad stad. Stockholm får alltid massa beröm medan det är mysigare i min kärleksstad. Det är som storstaden med småstadskänsla som jag och Johanna skrev så fint i vår projektrapport. Spårvagnen älskar jag den är finare där än i Norrköping och så går den till mer spännande platser som Liseberg eller Avenyn i Norrköping kommer man till Klockaretorpet eller Vidablick vad väljer man? Min kära vän Patrik skulle bli oerhört glad om han såg detta inlägg just nu så jag kan säga att jag tillägnar detta till honom. Han kommer troligtvis få besök till sommaren. Till min vän Patrik på Hisingen.


Kommentarer
Postat av: fanny

Gbg är bra härligt! :D

2008-05-20 @ 14:30:02
URL: http://faannybackman.blogg.se/
Postat av: sophie

jag har kollat på det en gång och värkar faktiskt bra! har inte följt med, skulle du vilja berätta vad det handlar om ?:) kram S

2008-05-20 @ 19:45:25
URL: http://ssophiekarlssonn.blogg.se/
Postat av: Sara

Gbg e underbart!!

2008-05-21 @ 09:03:36
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Marie

ja Gbg är underbart! :D

2008-05-23 @ 17:19:29
URL: http://elinmaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0