Vad gör arbetslösa om dagarna?

Idag är jag i Norrköping. Jag klarade inte av tanken att sitta ännu en dag och ruttna i mitt 20  kvm stora korridorsrum så jag stannade kvar här hos sb och fick snälla snälla jonas i tyska att lämna in mitt arbete. Han är en ängel idag haha. Så jag har nu gått på stan och så ska jag väl vara snäll och diska åt sb så jag inte är alltför lat. När jag gick på stan märkte jag att det fanns vissa kategorier av människor där det var mammorna, pensionärerna, de arbetslösa och så jag. Jag kände mig som en arbetslös fast i själva verket är jag bara kurslös i två dagar. Med mig hem fick den kurslösa studenten med sig två par strumbyxor och en klänning/tunika. Jag firar att jag är klar med mitt arbete och man kan se det som en present till mig själv. Senare ska jag ner till knäppingborg o kolla present till snart-ettårga-brorsbarnet-thyra sedan ska jag umgås med oscar.

Kommentarer
Postat av: Martin

jag är arbetslös, men jag kan ändå inte svara på vad arbetslösa gör om dagarna;( tänkte börja blogga igen i vilket fall som helst, så det kan väl kanske räknas som en del i svaret..

2008-10-07 @ 13:25:06
URL: http://martinalexanderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0