Kriterier för att bli professor eller doktorand

Jag och jocke har spånat lite och kommit fram till följande:

♣ Det viktigaste - var tråkig
♣ Torr - man skall inte gärna skämta eller vara glad
♣ Okarismatisk - går lite in i förra punkten
♣ Noll pedagogik och förklarar helt oväsentliga saker eller slänger sig med ord och uttryck ingen annan förstår.
♣ Sista punkten är ett plus men inte helt viktigt att se lite grå och tråkig ut. Inte gärna klä sig i färg.´

Sådär kan man sammanfatta min och Jockes analys på bästa sätt. Någon som är sugen?


Kommentarer
Postat av: Jockie

Jag tycker vår sammanfattning är riktigt bra!

Får se om det håller i sig! ;)

2008-09-03 @ 23:51:03
URL: http://jockie.webblogg.se/
Postat av: Frida

Jag hade turen att ha en jättebra och roliga professor idah på en föresläsning :) Han skämta och var väldigt alldaglig :)

2008-09-04 @ 16:14:20
URL: http://friida.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0