Min helg ska vara fri från måsten

Det är inte så att jag ansträngt mig särskilt mycket under förra kursens gång, ytterst lite har jag slitit faktiskt. Pinsamt lite. Men idag börjar vår nya kurs, internationell ekonomi heter den, nationalekonomi är inte min starka sida om man säger så så jag är inte så taggad på kursen.  Trots min lilla ansträngning i förra kursen  beslutade jag mig för att ta ledigt på första föreläsningen för ungefär tio minuter sen. Kände att nej idag ska jag vara ledig, jag tänker inte gå på en föreläsning i tre timmar jag gör det bara inte. På nåt sätt känns det en härlig känsla att skippa föreläsningar, det är nåt förbjudet och jag får en liten kick av det. I helgen ska jag vara den där oduktiga Bella, tjejen som gillar att göra förbjudna saker, den där unga tjejen inom mig ska få komma fram för några dagar för att sedan på måndag återgå till att vara vuxen och ta ansvar. Jag tror att för att man ska kunna vara duktig måste man vara lite oduktig ibland känna den där förbjudna och avslappnade känslan. Nej från idag till på måndag sa jag agera på impuls. Vill jag träna tränar jag, känner jag för att sitta inne och glo på tv en hel dag gör jag det, känner jag för att shoppa ska jag fan i mig shoppa och vill jag inte gå på föreläsningen gör jag inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0