Vad skulle ni gjort utan mig?

De senaste veckorna när jag har pratat med Tanja har hon börjat skratta ibland för hur jag säger vissa saker. Hon menar att man inte alls säger det så som jag gör. Efter en överläggning med mina östgötska vänner är vi överens om att man visst säger som jag gör för nu är vi i östergötland.
Ord som tanja tycker jag säger roligt:
Intersport - jag säger det med en höjning på e och sätter ihop ordet tydligen ska man säga det helt utan höjningar.
Playstation - kan inte förklara hur jag säger det men tydligen säger jag det roligt Johan och Tanja skrattade gott åt det. Johan sa t.o.m. att jag skulle säga ps istället
Kaviar - man kan bara uttala kaviar på ett sätt enligt mig nämligen kaaaaaviar tydligen är detta fel enligt min västmanländska vän.
Andra grejer som kan verka helt fel i andras öron
Pomme - nej inget s på slutet här inte!
Kartig - som göteborgarnas tyken
Gå dän - syftar helt på att man ska gå bort.
Jag och Tantor

Kommentarer
Postat av: Tanja

Hahaha skummast är ju ändå kaviar. Och playstation låter ungefär som är Kalle säger statistics.

2010-03-24 @ 09:42:25
URL: http://tanjas.webblogg.se/
Postat av: Felicia

hahaha jag kan fortfarande inte komma på något annat sätt att säga playstation på... I'm with you helt enkelt! ;)

2010-03-24 @ 16:55:43
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Petra

haha, klockrent ju!

fast fattar inte, vad betyder kartig?



ps. du glömde "vad styr du med"

2010-03-24 @ 17:45:53
URL: http://laparlanchina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0