Nu är det äntligen mitt

Mjukisbyxorna var visst inte med i paketet men nu är linnet i mina händer iaf. Helt sjukt snyggt måste jag erkänna inte för att jag trodde något annat men ändå.

image143

Har jag inget liv alls?

Jag tror jag har för lite att göra just nu. Jag kommer helt enkelt inte på nåt bättre att göra än o blogga och då blir det så att jag bloggar hela tiden. Just nu skriver jag mitt femte fatta FEMTE inlägg för dagen. Har jag haft nåt vettigt att skriva? Nej absolut ingenting. Men det har gett mig en plats på mest aktiva iaf alltid nåt. Snart, snart, snart ska jag till ICA, jag ska hämta ut mitt älskade paket från hm. Alla undrar säkert vad det kommer innehålla och jag kan tala om att det är ett fashion against AIDS-linne och ett oar mjukisbyxor (som om jag inte hade tillräckligt). Jag har faktiskt fler mjukisbyxor än vanliga byxor försök slå det ni! Inte alla som har. Egentligen kanske jag helst skulle ha tvärtom men sanningen är ju tvärr en annan. Slutbloggat.

Min bror och jag vi har kramats av samma mamma

image157Jag kan tala om att bröder är oerhört underskattade. Jag tror inte jag uppskattar mina tillräckligt mycket. Men idag har min käraste bror Glenn fixat så jag kan vara inne på msn igen. Jag hade nämligen lite krångel med det förut men nu fungerar det perfekt tack vare Glenn. 

Bilden är från min andra brors 25-års firande och man kan ju säga att jag ser minst sagt road ut. Dock var det den enda jag hittade på mig och Glenn. Jättekonstigt verkligen. Har vi inte tillbringat den mesta av min tid här hemma de senaste 18 åren?


Dagens favorit...

image156
Peter Settman
Denne urcharmige man gör jag till dagens favorit nu när Så ska det låta börjar ikväll. Många var skeptiska till att byta ut Peter Harrysson men jag anser att Settman har skött sitt jobb galant. Han är helt enkelt så himla bra. En sån som man vill ha med på släktmiddagar liksom.

En vit månad kan spara in ganska mycket i Bellas plånbok

Jag har fått en genial plan enligt mig själv. Mars månad kanske jag skulle göra till en vit månad. Man kan undra varför jag fått denna konstiga idé men svaret är enkelt. Om man ser på alla mina utgifter under en månad går det mesta faktiskt åt till fest. Tragiskt men tyvärr sant. De senaste månaderna har jag knappt haft nånting kvar innan studiebidraget kommer och jag vill inte ha det så i mars. Därför ska jag inte festa någonting. Så om någon vill hitta på något med mig på fredagar och lördagar som inte innehåller alkohol är jag verkligen på den idén. Jag hoppas även att ingen kommer att inleda mig i frestelsen. Bella ska hålla sig nykter. Oh herregud låter som att jag är alkoholist.

Jag kan bli mig själv igen

Nu är det slut-sjuk-klagat. Jag är nästintill frisk. Däremot är jag fortfarande lite svullen men ändå. Imorgon är det dop som gäller då mitt enda brorsbarn döps. hon har hunnit bli fyra månader nu och jag har inte sett henne på kanske två veckor så hon har säkerligen växt sen sist. Denna dag ska jag spendera genom att mest gå omkring kanske göra mig lite vacker man är inte särskilt fräsh när man har vart sjuk. Har kommit en bit på vägen och tvättat ansiktet så nu ser det helt ok ut. Jag ska nog även hämta ut mitt paket från HM och sedan blir det så ska det låta för hela slanten. Jag är kär i Peter Settman så charmig man. Nu ska jag lägga mig och vila så jag blir ännu friskare.

En sjuklings memoarer

Jag tycker synd om min omgivning just nu. Ingen klagar så mycket som jag när jag är sjuk. Det är så fruktansvärt synd om mig. Jag vill bara bli frisk. Det är konstigt att min mamma o pappa inte emigrerat för länge sen så mycket självömkan som jag har. Dessutom har jag fått det svart på vitt att jag inte behöver bli frisk till projektredovisningen Johanna klarar det galant utan mig. Känns skönt kan jag ta tid på mig att bli frisk. hoppas bara inte mina ögon hör det där för jag vill bara bli av med det nu. Slutklagat.

När Anna städar... blir det tomt - gammalt suneordsspråk

Jaha då var man hemma från skolan igen. Denna gång för att jag ser ut som jag gjort en fruktansvärt misslyckad operation i ansiktet och har svullnat upp. Mina ögon är inte så stora längre utan helt svullna. Detta beror då på min härliga förkyldning. Jag älskar detta. Får hoppas jag blir frisk till helgen då jag ska på barndop. Inte för att det lockar jättemycket men jag vill bli frisk. Tyvärr svek jag Johanna på genrepet av projektet idag och jag är ledsen för det men jag skulle tyvärr inte klara av att stå där och redovisa. Tydligen har även mina grejer jag beställt från hm kommit så jag vill genast hämta dem men som sagt så tänker jag inte visa mig ute såhär.
image110

Ja hon är aningen större nu kan man säga lilla thyra.

Nåt kul måste man få ha om man kallas Bella

image108Du är en blick, och den är mörk och den är varm, och jag vill dansa med din midja i min arm.
Du är doften av viol, du är restskatten från fjol.
Du är en helt fantastisk tjej. Du är Beatles och Leila key.
Du är glad och elegant, du är laktosintolerant.
Du är strösslet på en glass, du är det roliga i hasch.

Jag kan diska, laga mat, är i tid och aldrig sen, och jag tycker det är jättekul att lyssna på problem.
Du är en doft, du är ett ljud, du är en färg. Denna sången är till dig...Carina Berg!
Carina, jag tror vi två passar bra ihop. Häng med mig hem till Götet och gör slut med Kristian Luuk.
Carina, du är änden på min fantasi. Du är brödet man vill lägga korven i.
Du är skepp och hoj, du är sodastreamad O´boy. Du är allt en man kan få. Du är bättre än Die hard två. Du är Jane och jag är Tarzan, gör slut med han från Hassan.

Jag är vacker och unik, min pappa är rik.
Jag har tre meter i tak och lakan utav sammet, du kan ta mitt nummer av Kristian efter programmet.
Carina Berg, mitt hjärta slår så hårt för dig. Så gör slut med Kristian Luuk - bli ihop med mig!

Carina, låt oss vandra natten vidare. Dansa nakna tillsammans i en vattenspridare. Carina jag står chanslös, jag är evigt din.
Jag lär dig dansa ganska lätt till lätt plockepinn. Jag ber dig tänka om på 27 centimeter at hotmail.com.
Jag vet att vi skulle passa bra ihop, så kom igen Carina, gör slut med Kristian Luuk!

klagostund med bella

Världen verkar inte le mot mig just ju. Jag är typ sjuk och det är inte alls kul. Dessutom har nåt hänt med mig. Jag är sjuk i huvudet också. Jag tycker om någon. Som många vet gillar jag inte att tycka om folk och nu är jag både sjuk OCH tycker om nån. Usch. Var bara tvungen o klaga.

Studenter

Idag har jag vart på mässa och det var inte vilken mässa som helst det var högskolemässa. I Linköping. På min förhoppningsvis blivande skola. Jag kände direkt när jag kom dit att jag vill gå där. Inte på grund av lokaler och stämning som man kan tro utan på folket. Det första jag såg var ca 10 snygga studenter. Alla som känner mig vet att jag har en konstig förkärlek till studenter. Jag kan inte hjälpa det men om nån är student så höjs denne till skyarna i mina ögon. Det kan vara så att en som är halvsnygg kan bli skithet för att han är student. Jag vet inte varför det är så snyggt med studenter jag kan liksom inte förklara det men verkligen fint är det. Kan ha något att göra med smarthet även om man inte behöver vara geni för o plugga. Vad jag vill komma fram till är att jag tycker om studenter.

Jag vet att jag börjar bli tjatig men jag kan inte låta bli

Ni får ursäkta mig men jag är så kär i Björn Gustafsson att jag måste lägga in ännu ett klipp. Ledsen men så är det tragiskt nog.


Ibland behöver man inte gå långt för att få bli undehållen

Haha mina grannar är för roliga dem. Jag tror de sjunger singstar. I alla fall sjunger de inget vidare. Riktigt kassa är dem. Jag hör dem enda ner till mig och när jag skulle släppa in min älskade kissemiss hörde jag deras "ljuva" stämmor ännu mer klart. Jag skäms för deras skull. Men glad är jag. Tack för underhållningen.

And I'm back in the game!

Dagens humör:  Glad faktiskt
Dagens mående: Nja jag hostar ju som en tok och är småtrött men annars hälsan i behåll
Dagens borde:  Hm finns inga borden.
Dagens frisyr: Det ligger mest men det är rent
Dagens klädsel:  Mjukiskläder för hela slanten jag skulle kunna ha bara mjukiskläder hela livet
Dagens planer:  Jag måste pinsamt nog verkligen se på Andra Avenyn ikväll.
Dagens man jag vill ha: Verkligen svårt val idag har inte tänkt på nån riktig puddig idag konstigt nog
Dagens längtan:  Helgen redan.
Dagens fundering:  När tappade Hanna egentligen sin mobiltelefon? Johannas beskrivning var inte den bästa
Dagens beroende: Sömn
Dagens tråkigaste:  Att jag är sjuk
Dagens låt: Carina Berg - Björn Gustafsson. Jag skulle kunna lyssna på den hela dagen lång sen skulle jag tröttna på den för all evighet.

låt oss vandra natten vidare, dansa nakna tillsammans i en vattenspridare

Bella var hemma idag. Hostattackerna gjorde att jag inte gick till skolan idag. Var ganska skönt att vara hemma en dag extra måste jag erkänna men mindre roligt var min 10 minuters hostattack jag fick eller resten av all hosta också för den delen. Imorgon ska jag däremot gå till skolan. Vi ska dessutom åka till Linköping och gå på högskolemässa. Ska bli skojigt men jag har troligtvis bestämt mig vad jag ska pyssla med i höst så jag ska snacka med liu-människor har jag planerat. Dessutom måste jag vara snygg för det kommer vara studenter där bara en notis.

image155
För att glädja mig själv och andra lägger jag in en snyggisbild på mig och jocke!


"En vilja av järn är starkare än stål"

Jag har hostat hela dagen. Trött blir jag. Har knarkat honungsvatten och halstabletter för att lindra hostningarna som sitter fast i halsen. Jag såg på Sunes Jul förut kan verka fel tid men det blir aldrig fel att se Sune. Jag skulle kunna citera denna kalender hur länge som helst och jag kommer föralltid vara kär i Håkan. Därför bjuder jag denna söndagseftermiddag på ett klipp från den bästa julkalendern genom tiderna.


Söndagsnotis

Jag förstår att alla undrar. Men jag ska stilla er nyfikenhet. Ni ska inte behöva gå runt och tänka fick Bella nåt svar från McDonalds?. Jag kan meddela att hon fick mail om att hon ska få komma till en andra intevju. Det var en notis bara.

Älskade Björn!



Hur rolig är inte denna man egentligen?

Inom mig är jag som en rysk dam

image154Jag ursäktar min dåliga uppdatering på senare dagar. Jag känner inte riktigt att jag har en så stor krets läsare som följer min blogg men för er som gör det ber jag om ursäkt. Har lekt upptagen kvinna denna vecka då jag hunnit med hela tre trippar in till storstaden Norrköping. Igår hade jag intevju på McDonalds måste säga att det var inget att vara nervös för då man bara satt och diskuterade i grupp och jag hamnade i en väldigt social och bra grupp. Dock var ju jag såklart den mest sociala som en vän sa till mig Bella du kan sopa banan med de blyga krakarna du är ju trots allt bra på att prata. Får hoppas de hör av sig. Om detta inte vore nog har jag även vart duktig och fixat pass så jag kan ta mig till Italien i april. Nu har jag skrivit ihop en väldigt kort summering av mina dagar där jag även uteslutit ganska många delar.

Nu är det tillbaka!

image153Dagens humör:  Småirriterad. Mina favoritörngott är borta.
Dagens mående: Tipptopp inget större fel på mig alltså
Dagens borde:  Jag har redan städat så jag är klar med mina borden för idag.
Dagens frisyr: Fett hår uppsatt i en knut på huvudet
Dagens klädsel:  Tunika och leggings
Dagens planer:  Jag ska mest se på tv i ca 2 timmar.
Dagens man jag vill ha: Officiellt vill jag ha Emil Helge Svendsen men inofficiellt är för hemligt här ;)
Dagens längtan:  Konstigt nog längtar jag inte så mkt idag.
Dagens fundering:  Vad ska jag sysselsätta mig med detta lov?
Dagens beroende: Sömn
Dagens tråkigaste:  Att jag är sjukt uttråkad
Dagens låt: Razborkaz - The Nicole. Jag har låtfan på hjärnan.

Bilden: Väldigt snygg bild från en kväll jag kommer bli påmind om väldigt länge haha. Det var en rolig kväll. Om man bortser när jag var på Hugos.

Han är inte bara elitidrottare han är snygg också

Efter några dagar med dålig uppdatering kommer jag här med en snygging jag såg när jag slötittade på skidskyttet i förmiddags.

image152
Emil Helge Svendsen
Han är norrman, han är elitidrottare, han är bara 22 år gammal och han är snygg. Jag ska nog titta med på skidskytte.

...

Ja nu ska jag sluta vara så naiv och trög. Du är ju helt dum i huvudet.

Vad gör jag egentligen med mitt liv?

Jag är ledsen för jag är så tråkig i min blogg. De senaste dagarna har jag inte haft nåt kul att skriva måste jag tyvärr meddela. Livet går på som vanligt och jag gör inget vidare vettigt. Imorgon ska jag göra någonting som är ovanligt för att vara mig och det är att jag ska träna precis efter skoltid och dessutom ska jag inte gå på nåt pass eller annat som jag brukar utan jag ska träna styrketräning. Två gånger har jag satt min fot där dessa maskiner är på gymmet och jag har aldrig riktigt förstått mig på dem men nu tänkte jag ha en som kan visa mig dvs. Hannes.

Tidigare år har jag kunnat sagt att jag har mycket att göra i skolan och att det tar upp mycket av min tid. Nu kan jag konstatera att jag inte har någonting att göra. Jag förstår inte detta jag är bara i skolan och sitter där lite symboliskt sen går jag hem och gör ingetning. Känns som nåt fattas. Men jag ska inte klaga snart sitter jag väl där med näsan i alla böcker och skriver på nåt jobbigt arbete eller pluggar inför prov. Jag njuter nu och längtar till lovet som nu är nära.

Jag kan vara mer än bara ett par stora ögon

image127Dagens humör:  Glad, solen har tittat fram och man får massor med energi
Dagens mående: Mycket bra
Dagens borde:  Jag är så glad för jag har inga borden inbokade denna dag
Dagens frisyr:  Uppsatt
Dagens klädsel:  Just nu mysshorts och tröja
Dagens planer:  Se säsongspremiären av Grey's Anatomy
Dagens man jag vill ha: Dr. Karev
Dagens längtan:  Till fredag då vi ska fira Hannes.
Dagens fundering:  Har jag verkligen ingenting att göra i skolan?
Dagens tråkigaste:  Att jag är lat och inte orkar göra nånting
Dagens måste: Grey's Anatomy 21.00.  

jag saknar dig, jag saknar dig

Jag blir irriterad på mig själv just nu. I säkert tre, fyra månader har jag inte tänkt på eller ens brytt mig om en person som jag tyckte om vid denna tid förra året. Jag har inte inlett mig själv i frestelsen så att säga eftersom jag raderat allt som har med honom att göra. Men förra veckan var jag bara tvungen att fråga honom en sak och då var jag tvungen att lägga in honom någonstans så jag fick tag på mannen i fråga. Nu ser jag detta hela tiden och blir frestad varje gång att ta kontakt med honom utan att vilja någonting. Trots detta så har jag kvar honom. Det beror inte på att jag vill egentligen prata med honom utan för att om jag inleder mig i frestelsen men motstår den då har jag lyckats med mitt mål. Att inte tänka på honom och att glömma honom en gång för alla. Jag vill inte sakna den tiden då det var som tradition att ses varje söndag men tyvärr måste jag erkänna att jag gör det. Att erkänna det ser jag som ett sätt att gå vidare. Om jag inte accepterat det kan jag inte gå vidare.

Grattis...

image151
Jocke!
Nu har du blivit 19 bara ett år kvar till systemet.

Jag vet jag är ganska tråkig

Dagens humör:  Trött som bara den så jag kan vara ganska glad för det
Dagens mående: Som sagt trött men jag har ändå hälsan i behåll
Dagens borde:  Det enda jag borde göra är att passa barn och visserligen se på Gossip Girl.
Dagens frisyr:  Utsläppt vanligt
Dagens klädsel:  Tunika och leggings
Dagens planer:  Passa barn och sen se på tv
Dagens man jag vill ha: Hm svårt val idag men jag säger nog Penn Badgley
Dagens längtan:  Som sagt lovet nästa vecka känns lockande men det kan även vara tills jag får komma hem ikväll och bara se på tv.
Dagens fundering:  Om man lägger ut nät väntar man då på fisken eller åker man ifrån? Jag har dock fått svar av mina fiskevänner. Jag blev förövrigt dumförklarad.
Dagens ämne: Sex. Vi fick göra en enkät som handlade om sex och sedan pratade vi bara om sex.
Dagens tråkigaste: 
Dagens måste: Gossip Girl 20.00 .  

"de kommer inte till lenin föräns i nian"

Dagens humör:  Jag är glad men uttråkad.
Dagens mående: Toppen.
Dagens borde:  Läsa naturkunskap
Dagens frisyr: Rufs
Dagens klädsel:  Min snygga trädtröja och pyjamasbyxor
Dagens planer:  Planlös
Dagens man jag vill ha: Björn Gustafsson får det bli denna underbara måndag.
Dagens längtan:  Nästa vecka då jag har lov jag tänker ha det hela veckan.
Dagens fundering:  Blir det sthlm eller ej på lovet?
Dagens klipp: Detta
Dagens tråkigaste:  Att det är söndag
Dagens låt:  Elusive - Scott Matthew

Han har uppenbarat sig ännu en gång

Med tanke på vem jag gått o blivit kär i har jag nu googlat på han och hittade ett fruktansvärt roligt klipp i Henrik Schyfferts blogg. Jag är bara tvungnen att lägga ut det här.

Bella är kär

i Björn Gustafsson. Han ägde hela melodifestivalen. Jag älskar den mannen. Jag satt hela tiden och väntade på att han skulle dyka upp i rutan. Jag blev glad. Jag skrattade. Jag log när jag gick från tvn. Bella är kär.  Bästa pausunderhållningen för alltid. Påtal om såkallad underhållning förstår jag inte vad de konstiga dansarna som ser ut att ha fått spasmer gör i Melodifestivalen. Jag blir galen. Jag må vara trög men jag förstår inte tjusningen.

Gäller hela kvällen mellan 12 och 5

Dagens humör:  Fruktansvärt seg.
image150Dagens mående: Smådåligt sådär.
Dagens borde:  Absolut ingenting som tur är
Dagens frisyr: Rufs
Dagens klädsel:  randig tröja och pyjamasbyxor och tofflor
Dagens planer:  Löpa godis o sen se på tv
Dagens man jag vill ha: Penn Badgley dök upp framför min närhinna
Dagens längtan:  Nästa vecka då jag har lov.
Dagens fundering:  Är Oscar och jag sådär snygga?
Dagens beroende: Sömn
Dagens tråkigaste:  Att det är söndag
Dagens vill ha: Godis. Har vart sugen på godis hela dagen
Dagens låt:  -

Grattis...

image149
Hannes

När man suttit framför tvn blir man lätt galen

Dagens humör:  Glad, jag vaknade tidigt i morse och ville träna. Dock blev det inte så.
Dagens mående: Tipptopp
Dagens borde:  Duscha, jag kan säga att jag luktar inte som en sommaräng precis.
Dagens frisyr:  Knut på huvudet
Dagens klädsel:  Pyjamaskläder
Dagens planer:  Duscha, gör mig fin fin, fira min kära broder, åka till söderköping igen och fira Hannes.
Dagens man jag vill ha: Jag tror att jag känner för  Tobias Hysén idag.
Dagens längtan:  Till att jag får åka ifrån vuxenkalas och gå på Hanneskalas istället.
Dagens fundering:  Har Jesse McCartney mycket finnar eller ser det bara ut som det i Summerland?
Dagens beroende: Extra Drops. De är hur goda som helst
Dagens tråkigaste:  Jag har ingen aning om vad jag ska göra till kl 17.
Dagens tv: Jag har sett mycket idag men jag måste säga att Summerland är det jag fastnade mest för idag.  
Dagens låt:  One of us - Abba

Bloggen säger mer än vad man själv kan tro

Jag har nu lagt in lite nya kategorier i min blogg och min blogg säger ganska mycket om mig som person och mitt liv vad jag gör om dagarna. Enligt mina kategorier så tränar jag sällan men jag ser på tv samt festar väldigt mycket. Man skulle lägga in speciella inlägg som haft med det att göra och träningen letade jag igenom jättelänge utan att fylla fem rader medan både tv och fest kunde fyllas på mindre än en månads perspektiv. Jag har nu kommit fram till att jag ska träna mer och se på tv mindre. Men nu ska jag se på tv!

Vissa känslor går inte att slå

225344-106Känslan efter man har kört ett spinningpass är nästintill oslagbar. Man känner sig helt svettig och utmattad och stolt över sig själv att man klarade av dessa jävliga toppar. Det känns att man gjort någonting. Jag blir ofta stolt över mig själv när jag tränat eftersom jag är så lat att jag oftast inte slår slag i saken och kommer till gymmet men när jag gjort det är känslan total. Nu när jag vart så duktig ska jag unna mig själv en kväll framför tvn och se Let's Dance och imorgon blir det party när jag ska fira Hannes. Det ser ut som att denna helg kommer bli bra.

Någonstans nere i den mörka källaren

Så sitter man här ännu en fredag i skolan och väntar på filosofin. Jag blev just lämnad av Frida för hon skulle till banken. Så nu sitter jag här ensam och övergiven nere i källaren med bara massa esteter. Kan man vara mer ensam och utanför? Dagen har varit bra förövrigt då bokföringen gick superbra för mig och Johanna och även släktforskningen gick som man ville. Nu är det bara en ynka lektion kvar till helg och om en vecka när jag sitter här igen är det bara en liten lektion kvar till lov. Jag är överlycklig. Endast en vecka kvar till mitt älskade sportlov. Tyvärr finns det en sak som jag inte vill göra då. Projektredovisningen. Jag och Johanna måste göra klart den. Men nu ska jag leta efter någon vän till mig så jag slipper känna mig ensam.

När man får en minut eller timme över...

Dagens humör: Lite småseg men glad, det är ju fredag.
Dagens mående: Alldeles utmärkt
Dagens borde:  Det finns många borden men idag orkar vi inte
Dagens frisyr:  Uppsatt rufs
Dagens klädsel:  Grön tee, svarata byxor och en cardigan
Dagens planer:  Träna och ta det lugnt
Dagens materiella vill ha: Hm längre hår är det materiellt?
Dagens längtan:  När filosofilektionen är slut för då har jag helg
Dagens fundering:  Vad ska jag göra ikväll?
Dagens beroende: Mat, jag är alltid beroende av mat
Dagens tråkigaste:  Att mitt hår ser helt fuckat ut idag
Dagens tidning:  Nt
Dagens låt:  Han har öppnat pärleporten, jag fick den på hjärnan nyss

Ett bra citat på vägen

"Om jag inte vore straight skulle jag vara gay!"
Måns Zelmerlöw på Gaygalan

Jag älskar gaygalan jag blir så glad. Länge leve HBT!

kvällens babe

Igår hade jag veckans babe men nu måste jag bara säga att jag har även en kvällens babe. Penn Badgley är i tankarna hela tiden men alltså nu ikväll är det ingen mindre än.

image148
Danny Saucedo
När jag såg snyggingen på Gaygalan kunde jag inte slita blicken därför är han torsdagkvällens babe.

Aha-upplevelser har man inte var dag

Jag hade just en aha-upplevelse. Jag fick reda på en sak jag absolut aldrig fattat. Det kan vara så för att jag inte är student i den bemärkning att jag studerar vid högskola eller universitet. Jag har alltid trott att man bara kommer in på det stället som just det universitetet/högskolan har som kårhus om man har ett studentleg men nu har jag fått veta att man kan komma in på alla sådana ställen om man har ett studentleg. En helt ny värld öppnades då för mig som förhoppningsvis ska börja plugga till hösten. Så bra det kan vara att ha kontakter som faktiskt är studenter även om de är väldigt få.

Funderingar från en lat person

image146
Nu har jag svullat semla och tittat på Grey's Anatomy. Jag känner míg som en dålig människa. Dålig för jag varken har tränat eller gjort min filosofi som jag borde gjort. Istället satt jag och tittade på tv och svullade. Usch får bli skärpning. Jag måste ha en nystart då jag ska börja mitt nya seriösa och duktiga liv som nån gång ibland kan få sväva ut. Imorgon är det fredag och det betyder att jag ska träna. Spinning närmare bestämt. På lördag ska jag fira bror min som fyller 25 samt att jag ska fira hannes som blir 19. Alla börjar bli så gamla nu för tiden.

Jag vill ha, jag vill ha

Jag känner ett enormt sug efter semla. Tänk en god fluffig semla. Jag känner mig sjukt fet när jag tänker på hur mycket jag vill ha en semla och att jag inte gick och tränade efter skolan som jag tänkte göra. Tokig blir jag. Riktigt tokig men jag orkar inte och jag vill bara ha den där semlan som dykt upp i mitt huvud. Jag kommer dö fet. Ungefär så känner jag just nu. Jag får ta igen det genom att träna imorgon och på lördag och kanske möjligvis på söndag. Då kanske jag får äta min semla till slut. Jag vill ha semla nu.

Med en skål fil i handen går allt utmärkt

Dagens humör: Jodå jag är neutral, inte för glad, inte för sur ingenting liksom
Dagens mående: Tipptopp
Dagens borde:  Göra klart filosofins existensiella uppvärmningsövningar
Dagens frisyr:  Knut
Dagens klädsel:  Jag har bytt om till ribbat linne och pyjamasbyxor
Dagens planer:  Jadu jag är ganska planlös denna eftermiddag
Dagens materiella vill ha: Semla
Dagens längtan:  Till morgondagen
Dagens fundering:  Vad är meningen med mitt liv? (en fråga jag ska besvara på filosofin)
Dagens beroende: Bloggar
Dagens tråkigaste:  Vädret idag igen
Dagens tidning:  Nt
Dagens låt:  Don't stop the music - Rihanna

Min nya rutin har kommit på vift men har hittat hem igen

image147Dagens humör:  Bättre än innan då irritationen knackade på alltför ofta
Dagens mående: Mycket bra hälsan i behåll
Dagens borde:  Träna på svenskan mer så jag inte blir mördad av Johanna
Dagens frisyr:  Uppsatt rufs
Dagens klädsel:  Leggings och cerice tunika
Dagens planer:  Plugga lite mer på svenskan sedan sova
Dagens materiella vill ha: Kläder i mängder
Dagens längtan:  Fredag, jag orkar inte med mera
Dagens fundering:  Sommarjobb?
Dagens beroende: Bloggar
Dagens tråkigaste:  Vädret
Dagens tidning:  Nt
Dagens låt:  One night in Oslo - Billie the vision and the dancers

Veckans babe

Precis när jag postat inlägget innan fick jag en sån inspiration att skriva ett till inlägg att jag gör det med en gång. Denna gången ska jag nominera en babe som jag tycker är värd att nämnas i min blogg vecka 6.

image146
Penn Badgley
Snyggingen i Gossip Girl är helt klart värd att nämna denna vecka. Med sina snygga drag och bedårande charm kan han med stil för alltid vara Bellas hemliga kärlek. Det är inte många som slår denne unge man som är född 1986 vilket är en perfekt ålder enligt Bella och som dessutom både sjunger och spelar gitarr. Kan man bli mer perfekt?

Den gråa trista vardagen har infunnit sig

Oj jag är ledsen att jag inte uppdaterar så ofta längre men just idag har jag inte kännt nån inspiration till någonting. Just denna dag har varit fruktansvärt grå och tråkigt samtidigt som mitt humör har speglat sig med vädret. Irritationen har infunnit sig i min kropp nästintill hela dagen. Jag känner även att jag inte gör nåt vettigt med mitt liv och att absolut ingenting händer. Därför har jag bestämt mig att jag ska fara till Stockholm på lovet. Jag ska göra någonting oväntat. Jag behöver bara komma ifrån detta landskap och Stockholm är lagom långt bort för min del även om många av de jag känner ska betydligt längre bort. Det som ändå har lyst upp denna dag var en bild på mig och min vän Joakim.
image145

And who am I?

Efter endast två avsnitt kan jag konstatera att jag älskar Gossip Girl. Så snygg serie för det första och så bra. För att ha ett litet ögonblick då jag är otroligt tjejig men alltså han som spelar Dan Humphrey oh my god säger jag även denna vecka. Så snygg han kan vara jag sitter nästan och dreglar framför tvn.

Nog om det. För att tala om vad jag gjort under helgen finns det bara en sak att skryta med och det är att jag har tränat. Jag tränade nämligen spinning och jag tyckte det var underbart så jag ska göra om det på fredag igen. Jag ska bli helt tränad nu. Jag ska bara få arslet ur vagnen som man så fint kan uttrycka sig.

Bella is back!

Eftersom mitt internet vart borta under helgen har jag inte kunnat blogga på ett tag men nu är internet tillbaka och ska blogga precis efter gossip girl och jag förstår att ni saknat mig.

image108
She's back

Seriösa Bella finns där om jag bara letar tillräckligt länge

Ikväll ska Bella inte ut på äventyr med alkohol i kroppen. Idag ska Bella däremot vara med sin bästaste vän Johanna. De ska träna, laga mat och ha det allmänt mysigt. Jag gillar en helg där jag kan vila upp mig på riktigt. Då jag verkligen får sova ut vilket jag aldrig gjorde förra helgen. Men denna helg bli annorlunda. Jag ska vara seriös eftersom jag ska träna och så måste jag tyvärr plugga.

Hon är flickan i reklamen som har tagit charmexamen

Dagens humör: Småirriterad då jag fick gå i blåst och kyla hem
Dagens mående: Trött men det går bra
Dagens borde:  Som alla dagar träna men idag ska det faktiskt bli handling av mina tankar 
Dagens frisyr:  Uppsatt rufs
Dagens klädsel:  Svart klänning, gråa strumpbyxor och en lila kofta
Dagens planer:  Äta, träna, handla med johanna, leka med johanna
Dagens materiella vill ha: Kläder i mängder
Dagens längtan:  Tills jag kommit hem till Johanna efter träningen
Dagens fundering:  Har jag en baldejt eller ej?
Dagens beroende: Sömn
Dagens tråkigaste:  Att jag måste jobba skogrejer idag
Dagens tidning:  Räknas H&M-katalogen som en tidning?
Dagens låt: Yeah Yeah wow wow (Du är så)  - Martin

RSS 2.0