Skärgården

Oh hanna har löst mina svettproblem som jag har här i "stan" hon har bjudit ut mig till missjö. Jag älskar den tösen.

Bilden som representerar mig


Beskrivning: Hej jag är bella och jag har gått och blivit lite efterbliven...

Ingen är bra nog att ta över tronen

Dagens största nyhet handlar självfallet om att den största av de största dött. Jag pratar givetvis om Michael Jackson, mannen, myten, legenden. Även om han inte gjort någonting bra på länge så var han fortfarande the king of pop och kommer troligen vara det i många decennier till.

Äventyraren

Så var man hemma från Gdansk. Eller egenltigen kom jag hem redan igår. Sverige välkomnade oss med öppna armar och oerhört vackert väder någonting som var sällsynt i Polen. Var en riktigt lugn resa som bestod av att jag och rebecca åt, gick och satt. Det får helt enkelt sammanfatta resan.

Idag har jag vart på ytterligare äventyr dock inte lika långt bort, jag och föräldrarna tog bilen till Valdemarsvik (eller vika som man säger här i östergötland). Resan bjöd på en invigning av Nils Liedholm cup och till på köpet så avtäcktes bysten av Nils Liedholm som jag nu lärt mig är en av de största legenderna inom svensk fotboll, han var större än Zlatan är idag. Var en fin stund, fick se många gamla fotbollsstjärnor så man kan säga att jag var på kändismingel i Vika. Sedan for vi och badade eller solade, jag badade bara halva mig. Jag har haft fina dagar minst sagt.

Fylleslag även kallat midsommar

ojoj vilken kväll. Riktigt roligt må jag säga för bilder hänvisar jag till rebeccas blogg.


Denna bild visar nivån på mina s.k. vänner.


Solen

Ja den tittade fram idag. Det måste vara för Jakob åkte hem så blev det fint och jag hade shorts på mig i ca 10 min när jag skulle stänga, blev alldeles svettig av värmen. Trodde även jag skulle få bada men icke, det blev inget med det istället fick man tjata på några ungar som duschat lite väl länge. Nu ska jag bara ta det lugnt och hoppas på sol till morgondagens midsommarfirande.

Jag har fallit för trenden

Jajamen, inte kunde jag med min stela rygg motstå ett kanonerbjudande på den nya trendgrejen; Spikmattan. Jag har provat den och aj vad man får ont ett tag men ack så avslappnande. Alltid skönt att ta en powernap på en sisodär 6000 spikar av plast.


Ja i mitt förra inlägg hade jag rätt: Jag jobbar bara när det är dåligt väder. Eftersom jag nu kan prognosen så lovar jag att det kommer vara tipptoppväder i två veckors tid nu. Kul för oss!





Snart långledigt

Har vart ledig två dagar nu och självfallet har det vart sol och imorgon när jag jobbar ska det regna. Om jag hade haft ett jobb inomhus hade jag inte klagat men när jag måste stå i täckjacka och bevaka idioterna som får för sig att bada är det inte kul. Men imorgon jobbar jag sen så blir det ledigt i 17 dagar, blir riktigt fint måste jag säga. Midsommar kommer som vanligt spenderas i finfina St:Anna skärgård med massor av trevligt sällskap.

Det gick bra tillslut

Med något knacklig engelska heter jag nu rätt namn! Skönt att slippa den oron nu.

Utflykt

Äntligen, äntligen ska jag få komma iväg. Kanske inte nåt resmål som man kan gissa men jag och Rebecca beger oss mot Gdansk, Polen på söndag. Förövrigt får Rebecca en extra liten utflykt till Söderköping och även skärgården, den flickan borde skratta sig lycklig. Dock har jag västa smartot bokat flygbiljetter och gissa om jag skrev fel på mitt eget namn inte bara en gång utan två gånger. Så om någon varit med om detta problem kontakta mig genast! Vill inte gärna att det blir massa komplikationer.



De blivande resenärerna.

Första dagen

Ja då var första dagen på jobbet avklarad. Jag kan även nämna att jag var bakis, men jag var inte ensam som tur var och det var ganska tomt med badgäster. Har mest suttit och snackat skit och frusit. Ja det var en liten kort sammanfattning. Förövrigt hatar jag kalken nu jag var ett ynka litet sketet poäng ifrån G. Tack cp-huvud!

Grattis Nyströmska!

Idag blir student nummer två för detta år. Idag är det nyströmska som springer ut och där har vi min käraste vän Oscar bland skaran. Dock kanske jag väljer att enbart gå på självaste festen då det troligen kommer regna och jag ska på begravning så det krockar lite. Men ikväll ska jag vara lagom party party då min första dag på jobbet är imorgon.


Haha dessa nissar kommer troligen festa loss det ikväll...

Ett år går så fort


Idag tar lillkusinen studenten och därför fick jag för mig att jag skulle prova min gamla skitiga studentmössa. Då slog det mig för exakt ett år sen stog jag och var superlycklig, för jag hade tagit studenten!

Pappacitat


Vad gör du på alla kort? Du ser ju helt mogo ut.

Jag gillar att pappa berättar sanningen i alla fall...

Solen!

Oh nu vill jag så gärna åka utomlands. Kollar man in väderprognosen för Sverige ser jag inte en enda liten gnutta sol någonstans. Jag är trött på regn, jag är trött på mulet och jag är trött på att inte kunna glida runt i shorts. Så kan inte bara en billig sista minutenresa komma mitt framför ögonen på mig så åker jag. Ja jag drar från rusket.




Tristess

Jag säger bara en sak, jag är glad att jag har ett jobb i sommar. Anledningen är den att jag har haft så tråkigt de senaste dagarna, och måste ha någonting att göra. På lördag börjar jobbet men jag jobbar bara fram till nästa vecka sen har jag två veckors ledigt. Då måste jag hitta på massor med roliga saker. Jag pallar inte att sitta i Söderköping under min ledighet.

Söderköping

Idag har jag och mor min gått på "stan" i Söderköping. Vi var nämligen ute efter en studentpresent till lillkusinen (ja min yngsta kusin är ett år yngre än mig) och måste säga att det finns ett ganska bra utbud för just sådana presenter men så mycket annat bra utbud finns tyvärr inte. Igår kom jag fram till reflektionen att jag tycker söderköping är en fin håla när jag inte är här. När jag är här så är den lite mindre rolig och fin, kanske har jag snedvridna minnen om hur det är att vara här eller så sållar jag bort det jag inte vill minnas.


Regn, regn,regn

Var är sommaren? Jag har ju sommarlov och vill ha en solig sommar, så var håller solen hus? Jag hoppas på superfint väder på lördag när jag ska jobba annars kan jag misstänka att dagen kan bli en aning seg. Så jag beställer solsken till helgen.

Ledig

Det är en skum känsla. Att vara ledig. När jag tar mig lite fuskledigt i skolan har man alltid skolan i bakhuvudet hela tiden. Nu behöver jag inte ens tänka alls. Mystisk känsla må jag säga. Idag kanske det blir en tur till Norrköping för att titta studentpresent till kusinen. Får se hur det blir med den saken bara. Nu ska jag fortsätta vara upptagen med min ledighet.

Frosseri på hög nivå

Idag har hela dagen kretsat kring att äta. Blev ett orginalmål från Max till frukost, riktigt mätt och belåten blev jag. Därefter kom vi hem till Hanna där hon hade chips och kakor o grejer så mer mat blev det där. När vi satt där äcklade av oss själva så känner vi en doft som påminner om päronsplitt och så utbrister vi ohh glass skulle sitta fint nu. Att vi ens tänkte tanken vid det tillfället. Nej nu känner jag hur magen kurrar, ska kanske koka lite spaghetti.

Helt naturligt


Jag snodde denna bild från Rebecca för att visa vad tjusiga vi var igår. Såhär satt vi hela kvällen, helt naturligt.

Sommar-X

Ja igår var man på sommar-X jag kan meddela att jag blev sjukt besviken. Tänk er en himla massa studenter och dricka, det känns som det inte kan misslyckas men ack så fel jag hade. men jag fick i alla fall bärhjälp med cykeln. Gick hem tidigt och inte mår jag sämre för det inte, ikväll ska jag till hugo det är ett ställe att lita på må jag säga. Snart dags att dra sig till Söderköping igen, dock blir jag inte långvarig denna gång heller utan det blir till Hanniepie i Ljunga!

Sommarlov

Idag har jag vart i söderköping en sväng. Var på kurs inför nya jobbet som badvärd, mycket fint, kommer titulera mig livräddare. Därefter blev det raka vägen mot Linkan igen och nu sitter jag här taggad till tänderna och vill festa festa. Men lite lugnt får det bli ska återuppliva gamla minnen med världens bästa hanna imorgon.


Bara för att denna bild är så fin och jag befann mig på kårallen

Seriösa ekonomstudenter

tanja säger:

suck nu kommer jag ej ha internet ikväll, hur ska jag överleva?

Bella | säger:

oh gud vad jobbigt! du kan ju plugga höhöh

tanja säger:

hahaha, det var roligt hörru

Bella | säger:

haha jaa dagens skämt

tanja säger:

aa verkligen!


Ja det gäller att prioritera.


114 miljarder kronor

114 miljarder kronor. Det är inte lite pengar och det är vad familjen Perssons(H&M) sammanlagda aktier är värda. Är det inte sinnessjukt?! H&M-aktierna har ett bördvärde på 306 miljarder. Är det någon familj man ska gifta in sig i är det ju absolut denna.  


Vissa är inte gjorda för att bo tillsammans med någon

Varje gång jag pluggar till tenta blir jag som en gravid. Jag är alltid sugen på sötsaker och mitt humör svänger nåt sjukt mycket. Denna gång är det värre än någonsin, jag borde känna nu gör jag ett sista ryck innna lovet men icke. Jag klagar och pluggar om vartannat. Imorgon ska jag i alla fall gå på sommar-X så det blir party party.


Sista dagen

Precis som vanligt har jag skjutit upp allt jag ska göra till sista dagen. Idag är det sista dagen. Jag ska plugga som ett svin, städa, packa och hinna med ett träningspass. Dagarna innan har jag bara slöat, varför lär man sig aldrig?


Allt utom att plugga

Ja idag har jag verkligen gjort allt utom att just plugga. Skit är det. Jag har skrapat ihop ynka tre timmar. Dessutom tänker jag på allt annat än spanska också typ choklad är ett exempel. Tjockisbella har lite härliga cravings. Om 40 timmar har jag skrivit den där sketna tentan. Känns skönt, sen ska jag supa bort all min kunskap på lördagen.  

Shopping istället för spanska

Idag drog jag Becks och Tanja ner på stan för att förhoppningsvis få goodiebags av Veckorevyn. Självfallet fick vi det och jag är en rakhyvel rikare, tack VR. För att ta oss en paus beslutade vi oss för en liten runda inne på gina och där shoppade jag loss ett par shorts och tröja. Jag är riktigt nöjd.


Såhär snygga är mina inköp. Ursäktar för den suddiga bilden men men.

Höjdpunkten

När jag är sur är det bästa sättet att muntra upp mig choklad. Jag gick omkring på Hemköp och fick syn på en hylla med den nya sommarsmaken med jordgubbar. Min naturgodisfavorit är de frysta jordgubbarna med yoghurtöverdrag så jag blev överlycklig! Alla som inte provat köp den nu, nu, nu!!


Bitterfittan

För tillfället känner jag mig som bitterfittan. Vet inte vart det kom ifrån men helt plötsligt kändes inte allt så härligt längre. Jag gav upp plugget för dagen, kände att det kan vara ursprungskällan till min bitterhet. Går riktigt kasst och är inte särskilt roligt heller. Nej jag hoppas Lena PH kan ändra mitt humör.


Bilderna har inget med inlägget att göra men lite piffiga bilder livar alltid upp

Härligt

Under en tid har jag nu kommit fram till att det ord jag använder mest nuförtiden är helt klar härligt. Jag tänker inte på det utan det bara kommer upp från ingenstans. Om man ser inlägget innan så har jag skrivit härligt 3 gånger på ungefär 3 rader. Det är helt enkelt ett användbart ord.

Mysmåndag

Superhärligt väder och större delen av dagen har jag spenderat hemma hos Tanja. Härligt med lite sällskap. Efter några timmar dök Petra och Becks upp för lite grillning och lite sent firande av Petra. Var riktigt lyckat, kommer sakna det med linkan i sommar. Härliga dagar med flickorna.

RSS 2.0