Christopher Gorham


Insåg att mannen som spelar Henry i Ugly Betty är en riktig heting. Var tvungen att förmedla det sådär på internetet.

Panik!

Jag har panik. Jag försöker för tillfället börja på slutuppgiften i organisation & kunskap och jag vet verkligen inte vad jag ska skriva. Det är helt tomt i mitt huvud. Om en vecka ska uppgiften vara inlämnad och klar och här sitter jag med tio sidor text kvar att skriva. Jag får helt enkelt börja tänka, andas och leva organisation och kunskap så jag helt enkelt kommer fram till om organisationen är effektiv eller ej. Det ska bli skönt när jag slipper skiten för då ska jag inte tänka på effektivitet på väldigt länge!

Det känns som bilden är en illustration av mig för tillfället.

Konsten att handla rätt

Ja nu har man storhandlat på Hemköp, känns lagom roligt att spendera närmare 200 kr på mat. Men äta bör man annars dör man som man brukar säga. Trots att jag gjort en fin inköpslista och allt missade jag en viktig ingridiens för att laga pannkakor som jag planerat att göra idag. Jag glömde nämligen ägg. Nu när jag varit där jättelänge och nyss kom hem orkar jag inte gå tillbaka just för äggen. Jag hatar detta jag som var så sugen på pannkakor. Nej nu ska jag gå till köket och laga till något gott för att sedan skriva min individuella uppgift.

Overall

Idag har jag fått min snygga, heta, vita overall. Just nu bländar den mig med sin renhet men inom kort (efter overallsinvigningen som jag ser fram emot sjukt mycket) kommer snarare den vita färgen lysa med sin frånvaro. Fan vad het jag kommer vara i min snygga ekonomoverall.


Nu blir ni bra avundsjuka bara för att ELIN har den snyggaste loggan ;)

En festig och fettig helg

Så var det måndag igen. Som vanligt har jag vaknat upp hemma hos SB. Även om jag alltid planerar att komma hem på söndagkvällen blir det att jag stannar kvar och igår var som sagt inget undantag. Helgen har varit bra men väldigt fettig det började i fredags med min och hannas hetsätning kl 1 eftersom vi dissade hugo och sedan fortsatte det på morgonen därpå med tårta och grejer. Däremot dissades inte hugo på lördagen utan jag festade loss som jag inte gjort sen den där torsdagen på platå om det är någon linkanbo som minns den. Kul hade jag verkligen och när det var dags för hemgång blev det fettoburgare på torget och till råga på allt fick jag en puss av en man! En helt okänd man men men det gick bra ändå. Sb tog hem mig så jag mådde bra igår.

Det här är ett inlägg om ingenting så alla ... kan hoppa omkring

Nej så deprimerande att betala hyran. Jag gjorde just det för att jag ska veta hur mkt pengar man har att leva på denna månad. Jag blir ledsen när man ser hur mycket som faktiskt försvinner. Tur att jag inte har en 4000 kr hyra iaf. Nej nog om pengar. Ikväll ska jag och mina underbara vänner från norrköping/söderköping ut och festa loss på Hugo för en sista gång när de flesta är samlade. Jag ser fram emot det.Imorgon är det också festligheter på gång då SB fyller 22. Nej nu ska jag koka min gröt och ge mig iväg till skolan för ännu en dag med grupparbete och seminarie!

Jag kan faktiskt också säga nej till fest

Än så länge har denna dagen varit en bra och duktig dag. Jag har varit på en helt ovärd föreläsning, powerwalk:at i rydsskogen, ätit broccoli (som jag inte ens tycker om) och snart ska jag bege mig iväg till Petra för att arbeta med grupparbetet. Jag tror jag ska börja med att knata runt i rydsskogen det var faktiskt uppfriskande och rogivande. Så när min grupp legat och sovit för de var på fest igår har jag varit seriös istället. Jag var tvungen att skryta om det.


Bara för jag blev uttråkad

1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et
4. Gör likadant på varje fråga

1. Vad skulle du säga om din pojkvänn var otrogen mot dig?

Jodå, vad vill du ha?
2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Nu ha jag skickat min text på din mail
3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Ja, det var nice!
4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Hej, hur är det?
5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Inte?
6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Vad bra jag lämnar dörren öppen
7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?
Tur att du lever i alla fall
8. Vad vill du höra mest av allt?
Ja bara lakan då inte täcke
9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
Ja men det skulle ju vara trevligt
10. Din romantiska replik?
Låter bra!
11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Hur klarar du skoldagen då?

Jag vet att man aldrig läser sånt här men skitsamma. Jag är som sagt uttråkad.

det nya nöjet

Haha det nya nöjet verkar vara att roa sig på makemebabies.com och även jag har nu gjort det. här får ni se mitt och Jake Gyllenhaals barn.
.
Söt inte sant? Definitivt min näsa som konstigt nog har hamnat på alla mina makemebabiesar.

Vuxenpoäng

Woho idag fick jag hem mitt Hemköp Bonuskort. Eftersom man är lite stammis på hemköp i ryd lönar det sig att ha ett hemköpkort. Det kan bli en vuxen människa av mig också.

Gossip Girl

Woho inatt kom det fjärde avsnittet som jag nu på morgonen håller på att ladda ner. Kan vara skönt att möjligtvis slappna av med efter en heldag med grupparbete. Jag måste säga att jag aldrig trodde att någonting skulle kunna fylla upp platsen efter OC men gossip girl gör det med bravur. I min värl är Josh Scwartz helig. Nej nu ska jag kila iväg till Hemköp och träffa min grupp för vi ska äta frukost tillsammans idag.

working 9 to 5

Skolvecka igen. Ja nu kommer mina inlägg mest handla om skola - igen. Vi har ett stort grupparbete att göra klart så jag och min grupp kommer vara som en familj mellan 9-17 denna vecka. Efter det måste jag ta igen mig efter den anstängande hjärnverksamheten som kommer ske i mitt huvud under dagarna. Ville bara berätta det.

Norrpan by night

Woho Hugo here I come! jag ska lämna ghettoryd tidigare idag för att bege mig till mitt älskade Norrköping! Oh jag längtar. Vi ses som sagt inne i dimman!

Hugo-abstinens

Ahhh, jag har drabbats av en sjukdom känns det som. Jag har börjat längta fruktansvärt mycket efter hugo! Inte en människa då utan mitt favorituteställe. Jag måste, måste besöka det nästa helg för att stilla mitt sug. Jag saknar att man inte behöver bry sig hur man ser ut, den bra musiken, alla människor man känner igen varje gång & den stora uteserveringen, ja allt med hugo saknar jag. Varför finns det inte i Linköping?! Jag hoppas hugo saknar mig lika mycket, jag hoppas hoppas på det! Men ikväll ska jag parta loss så gott det går i mitt älskade, älskade fylleryd!


Är det fest så är det fest

Ikväll ska man på't igen som man så fint kan uttrycka sig på min underbara dialekt. Det blir korridorsfest hos klass-Hanna. Ska bli kul jag har tagit det lugnt efter torsdagen så nu är jag hel igen. Det bästa är ju att det är nära hem till mig sen så ingen vinglig cykel ikväll inte. Igår hade jag Rebecca & Tanja en fettofredag där vi åt pizza och kollade på film. Senare blev vi allmänt flumma och skrattade åt allt. Behövdes i min rehab från torsdagens vinfylla eftersom jag nu är fit for fight igen. Vi ses i dimman!


Jag bjuder er Chuck Bass bara för att han är het och att jag vill att nästa avsnitt av Gossip girl ska komma snart.

Platå...

... var roligt så länge det varade sen var jag lååångt inne i dimman. Tyvärr Felicia H var inte där så jag kunde inte hälsa till honom. Det var iaf trevligt att vara ute med klassen och jag ber om ursäkt ifall jag betedde mig dåligt på nåt vis haha. Aldrig i hela mitt liv har jag fått för mig att prata engelska på fyllan men igår då älskade jag det jag pratade med alla. Ikväll ska jag roa mig med lugnare aktiviteter då jag ska beställa pizza och titta på SATC. Jag ser fram emot min fredagkväll.

Pokerkväll i Vårby Gård



För att peppa mig extra mycket inför kvällen lyssnar jag på en låt som påminner så mycket om förra hösten, hannas lägenhet bara jag och hanna. Jag saknar dessa kvällar. Jag kommer dessutom sakna ihjäl mig efter hanna nu när hon åker till Norge.

Husmor kanske från platå?

Jag tror jag ska beställa en husmor som kan laga mat till mig när jag kommer hem från skolan. Idag så var Sb hemma hos mig när jag var på världens onödigaste seminarie så när jag kom hem hade han lagat mat. Jag önskar jag hade den lyxen varje dag, så sjukt bra man hade det när man bodde hemma egentligen man förstog det bara inte då.
 
Ikväll är det Platå som gäller, blir en liten invigning för mig jag är en av de få ekonomer som inte varit på platå än. Vi får ju halva priset på inträde på torsdagar woho! Jag börjar bli pepp.


Sådär pepp kommer jag vara ikväll

Tänk att man har bott i skiten

Före:


Efter:


Ja inlägget blir ju iaf lite roligare när det är bilder inblandat även om det föreställer mitt rums skillnad när man städar det.

Produktivitet är lycka för mig

Jag älskar att ha föreläsning kl 8-10 för då försvinner inte hela dagen på något vis. Man blir så mycket mer effektiv än om man börjar sent eftersom man gärna sover längre då. För att vara så effektiv som möjligt denna dag har jag redan hunnit skriva frågor till pappa som han ska få besvara inför mitt arbete om ledare, tvättat, handlat och nu tänkte jag städa innan jag ringer till min kära far. Jag hoppas bli klar med det mesta innan kl 17  (eftersom SB kommer runt 18) så jag kan se på mina gossip girl-avsnitt som jag laddat ner, jag kan säga att andra säsongen känns lovande. Nej nu ska jag fortsätta med mina sysslor.


Fan vad tråkig min blogg blivit på sistone, börjar även jag bli tråkig?

Att komma väl förberedd är ett bra sätt att lära sig mer

Att förbereda sig inför föreläsningar har jag, efter snart en månad på LiU, insett att det inte riktigt är min grej. Jag blir så sjukt uttråkad och okoncentrerad när jag ska läsa typ 100 sidor om ledarskap, organisationsteorier eller vad det nu kan vara. Detta bidrar till att jag när jag för en gångs skull läst det man ska ändå inte har nån rikitgt bra förförståelse för vad som komma skall. Alltså kan jag likagärna skita i att läsa de 100 sidorna eftersom de aldrig ger mig någonting. Men nu ska jag vara duktig och läsa om ledarskap så jag kan ställa smarta frågor till den ledare (läs: pappa) jag valt att intervjua. Nej nu är det dags att vara duktig igen.


För att roa mig lägger jag upp en snyggisbild från klassfesten i tvåan, mycket rolig kväll måste jag säga.

Inne i dimman


Ett mycket berusat kärleksfullt par. Vackrare kan det knappas bli.

Kräftisar och jag

Sådär nu är man hemma efter en liten minisemester i småland. I lördags var det kräftskiva som stog på agendan. Jag kan säga såhär efter endast två kräftskivor i mitt liv att vi inte riktigt går ihop. Det är bara att konstatera, jag blir alldeles för full. Sådär nu har fjortisen i mig erkännt. Men trots att jag blev lite för berusad hade jag mycket roligt, jag fick ju trots allt sällskap av Sb när jag låg o sov tidigt så det kändes bra, jag mådde inte sämst. Nästa helg tänkte jag stanna i Linkan och för en gångs skull festa till det med min klass, jag känner att jag tyvärr varit dålig på det och blir lite avundssjuk när jag ser festbilderna. På torsdag får det bli platå och helgen kanske nåt festligt?  

Just det jag har blivit duktig! Jag har äntligen organiserat mitt handlande genom att kolla upp recept och sedan handla utifrån några stycken. Jag känner mig stolt. Jag lagade faktiskt pannkakor idag.


Sätt på värmen för helvete!

Ah det känns som att jag bor på antarktis när jag är i mitt rum. Så sjukt kallt. Inatt höll jag och SB på att förfrysa och min hosta blev hemsk och när jag nu skulle sova på morgonen hade jag på mig en tjocktröja, leggings och mina tofflor plus dubbla täcken ändå svettades jag inte ihjäl utan det var på gränsen till kallt. Visst att jag håller på att bli sjuk men det är ju ändå kallt. Kul feber och en iskall lägenhet kan det bli mycket bättre?

Äntligen helg

Äntligen, äntligen, äntligen! Denna vecka känns det extra skönt med helg då man slitit häcken av sig med grupparbetet och den individuella uppgiften. Man känner sig välförtjänt utav helg nu faktiskt, även om jag svek min grupp igår. Däremot börjar inte min helg förän 17 då mitt seminarie slutar men skit samma. Det är nästan så man måste fira ikväll med att hitta på nåt roligt ska se om någon är på att träffa mig, känns ju lite tragiskt att sitta ensam hemma en fredagkväll. Nej nu ska jag sova en stund innan jag ska äta lunch och sedan bege mig till campus.  


Jag & min dator

Ända sedan jag flyttade till linköping har min dator blivit min bästa vän. Detta kan dock bli lätt påfrestande då vi bor ihop men tack och lov sover vi inte ihop iaf. Nu har man blivit lite trött på att ens sociala liv är så fattigt men jag glädjer mig att det verkar vara fler än jag som har en bästa vän i teknisk form. Nej efter denna vecka utav stenhårt plugg får det bli att ta tag i inte bara sitt liv i stort utan mest sitt sociala liv och integrera sig lite med de i mänsklig form så man tillslut kanske får ett socialt liv här också.


Den längst fram är min bästis.


Grupparbete hela dagen

Idag har vart en riktig skoldag. Det började med att jag klev upp mycket tidigare än jag egentligen behövde och sedan till skolan för att börja på vårt älskade grupparbete och det gick riktigt bra så det känns bra nu. Det är verkligen viktigt att ha den där 8-17 arbetsdagen för då kan man slippa tänka på studier efter och jag är faktiskt som mest effektiv just då. Måste man tänka på nu som student så att pluggandet blir så effektivt som möjligt. effektivitet är det viktigaste i organisationsteori det vet alla som pluggar internationella civilekonomprogrammet. Jävligt trist inlägg men jag kan meddela att min dag har sett ut såhär.

Idag har vart en bra dag

Jag har städat inför helgen, nästan skrivit klart mina reflektioner som ska vara inne till på måndag och hunnit att vila mig. Jag känner att detta vart den bästa dagen hittills på denna vecka och imorgon är det fredag. Jag ska inte plugga nånting och jag ska få äta riktig och god mat. Som jag längtar. Dessutom får man ju träffa alla underbara människor som man känner utan och innan. No offence till mina nya vänner men ibland är det så skönt att vara med välkända människor.

Kriterier för att bli professor eller doktorand

Jag och jocke har spånat lite och kommit fram till följande:

♣ Det viktigaste - var tråkig
♣ Torr - man skall inte gärna skämta eller vara glad
♣ Okarismatisk - går lite in i förra punkten
♣ Noll pedagogik och förklarar helt oväsentliga saker eller slänger sig med ord och uttryck ingen annan förstår.
♣ Sista punkten är ett plus men inte helt viktigt att se lite grå och tråkig ut. Inte gärna klä sig i färg.´

Sådär kan man sammanfatta min och Jockes analys på bästa sätt. Någon som är sugen?


Jag har gått och blivit en riktig surkärring

Idag har min dag bara gått käpprätt åt helvete och jag är på skitdåligt humör. Det började med den tråkigaste föreläsning jag haft jag höll på att somna av henne så tråkig och okarismatisk männsika. jag ska aldrig bli doktorand för då verkar man bli sådär. ´Sen fick jag stressa hem och äta för att sedan åka till Kalasmottagningen där det var för mycket folk för min smak. Så nu sitter jag hemma och är jävligt bitter och på dåligt humör och allt jag gör är att klaga. Det var vad jag hade att säga.


I kissed a girl


Jag kan inte få nog av den.

Jag saknar mitt härliga gymnasiestuderande

Oh jag tror jag håller på att avlida av trötthet. Har suttit och läst noggrant om vad som skall komma till föreläsningen imorgon. Det kommer vara första gången jag är väl förberedd så jag är stolt men trött. Ibland undrar jag om jag verkligen kommer klara av universitetsstudier. De slänger ut uppgifter till höger och vänster som vi ska göra och där sitter jag helt förvirrad och oförstående. Detta ska trots allt vara den enkla kursen och alla säger att man skall njuta av hur lugnt det är hur kommer det sig då att vi har tre skrivuppgifter+föreläsningar&seminarier nästa vecka? Jag vill inte veta hur de andra kurserna är. Jag saknar helt enkelt gymnasiet.


den andra september

Gårdagen blev bättre då jag for till SB i Norrköping så jag var inte ensam. Idag börjar jag inte förän kl 13 så jag tänkte vara lite duktig och produktiv såhär innan. Jag har redan börjat tvätta och så ska jag väl läsa i kompendiet som vi ska göra nu innan seminaiet. Jag längtar redan till helgen då jag ska få åka hemhem till mitt älskade söderköping och träffa min familj. Men det är ju bara fyra dagar kvar nu.  

Grattis mig själv

Det suger att vara ensam på sin födelsedag. Detta har varit den tråkigaste födelsedagen i mitt 19-åriga liv. Jag har i princip bara sovit hela dagen. Det är som en vanlig bakisdag fast med fler sms. Jag tycker trots allt att det ska vara roligt att fylla år men i år är det skittrist. Jag vill inte vara ensam på min egen födelsedag.

RSS 2.0