Dagens fundering

Är det någon skillnad på frukostägg och "vanliga" ägg?

Inte alla dagar man kan vara på topp

Hade en ledig dag i går, den spenderade jag med mor och far i Linköping. Jag hade nämligen besiktning på lägenheten igår och då passade vi på att ta oss en tur. Blev lunch på wärdshuset i Gamla Linköping och vi kunde konstatera av vi drog ner medelåldern på stället då de flesta såg ut att ha levt under tiden det ska vara i Gamla Linköping. Idag var det tillbaka till verkligheten och uppstigning 05.55 för arbete, tänkte onda tankar om dåligt väder idag, orkade inte med mycket folk och sol. Skäms på mig.


Pappa tyckte han såg gammal ut på bilden men jag tycker att han ser ung och cool ut

Mamma har gått och blivit blond, cool och glad

Som sagt jag älskar mig själv

Har bytt bakgrundsbild på datorn, kände att Joel Kinnaman inte platsar längre, bytte ut honom mot någon mycket coolare människa.


Midsommarhelg

Midsommarafton spenderades som det sig bör i skärgården. Blev först en tur till "Hannas ö" för lite fixande av en midsommarstång. Därefter att midsommarstången åkt både båt och bil anlände vår lilla skara på sex personer plus stång till Elin. Aftonen hos Elin var oerhört mycket lugnare detta år än förra och man kan till och med tro att vi blivit mer mogna och mer civiliserade människor.
Hanna är redo att fixa björkris med yxan i högsta hugg
Challe posar vant med midsommarstången
Stången är något sne men färdig, vår allra första midsommarstång!
Transporten
Det blev en magisk hemfärd på natten
Stannade ute hos Hanna till igår och titta så vackert det är!
Efter att ha återvänt till "stan" blev det ett besök till Smultronstället med familjen minus Glenn, jag var oerhört sugen på glass så därför valde jag en med sex kulor.
Maria, Thyra och Gary var också där.

Bilkö!

Ah jag hatar ibland denna jävla stad, eller rättare sagt hatar jag det faktum att staden för med sig världens längsta bilkö så fort det är lite helg. Idag när jag åkte hem med bussen från Norrköping kom jag hem på drygt en timma, i vanliga fall kommer jag hem på en halvtimma. Inte roligt!
Bild

Långledigt

Efter att ha tagit ut mig ordentligt under tre arbetsdagar i solen är jag nu ledig fram till måndag. Jag kan fira midsommar ordentligt jag. I morgon ska jag dessutom fira min ledighet med att träffa älskade Hanna!
jobbet

Helgen

Hade en mycket trevlig helg i Linköping med Jonas, hann med att kolla kungligt bröllop och en sväng till Kolmårdens safaripark. Hann även med ett litet besök i min deprimerande lägenhet, allt är en enda röra och jag vill inte vara där en alltför lång stund.
Här har ni Jonas

SOL!

Har nu jobbat häcken av mig två dagar i rad. Oerhört stressigt jobb jag har, under gårdagens två sista timmar var det ungefär två badande att hålla koll på så det blev lite körigt. Idag satt jag i kassan så lite mer hade jag att göra, att det var strålande sol gjorde inte saken sämre. Min näsa är fortfarande illröd och pappa föreslog att jag skulle skaffa nässkydd precis som de har i Sällskapsresan.



Lycka

Igår kom min älskade Hanna hem, har inte sett henne sen februari!

Jobba jobba jobba

Jag älskar mitt jobb i dessa soliga dagar. Man kan säga att jag utnyttjar solen maximalt. Hade jag varit ledig hade jag kanske klarat av högst fyra soltimmar om dagen  men nu när jag jobbat har jag istället skrapat ihop 18 soltimmar på två dagar. Dock tar det på krafterna att vistas i solen så länge så är helt död när jag kommer hem. I morgon ska jag upp i ottan, kl 06.30 ska jag infinna mig på jobbet redo för att ta hand om motionssimmarna.

I'm off to work

Jag bjuder på bilden

Lilla stad

Igår mellan mitt besök hos tandläkaren och min tid för att vaxa benen roade jag mig med att knalla runt längs kanalen i staden. Efter en stund satte jag mig på en bänk och bara njöt av solen och tittade på alla turister. Jag var som en pensionär där i förmiddagssolen. Efter en stund började jag gå igen och roade mig med att ta lite bilder som en annan turist.


Ågatan

Utsikten från min bänkplats.

Bestämde mig för att om jag gifter mig i framtiden ska jag gifta mig i kyrkan vars torn syns lite längre bort på bilden

Två bilder

Då jag inte kunde publicera några bilder från min fars födelsedag i torsdags visar jag dom nu i stället.

Jag och pappa


Jag sa åt mamma att se glad ut, detta är hennes version av glad

Jobb

Jobbade första dagen igår. Kändes som vanligt, kom in i rutinerna snabbt igen. Efter att ha varit ute konstant i sex timmar iförd solglasögon har jag nu en solbränna i ansiktet som inte är så vacker. Min näsa är helt röd och det ser ut som jag har solglasögon på mig hela tiden. Eftersom jag tog ut mig så mycket igår är jag nu ledig två dagar, känns fint, mjukstart.

Fredag

Fredag idag, känns som vilken dag som helst. Inget kul på tv heller, jag är rastlös.

Grattis Pappa

Idag fyller min far hela 52 år. Har varit ute och ätit lunch med honom och mor min på Maritime här i "stan". Om jag inte hade glömt min kamerasladd i Linköping hade jag kunnat visa bilder men nu är tyvärr kameran och kamerasladden på två olika orter.
Jag och Pappa för ungefär två år sen, det var den enda bilden jag hittade på paps.

Trött

Är helt slut efter att ha städat och rensat hela dagen, men nu kan man gå igenom mitt rum utan att behöva kliva över massor med hinder. Jag lever inte längre i ett kaos.
Skulle sitta fint med en sommardrink

En enda röra

Bor för tillfället i ett kaos. Mitt rum består av massa olika grejer från min lägenhet plus hundra väskor som är utspridda på golvet. Mitt mål denna vecka är att få lite ordning på rummet, jag kan ju börja med att packa upp väskorna och lägga in kläderna i garderoben.

Jag åkte hem

Jag klarade inte av att vara i Linköping så nu är jag hemma. Känns oerhört skönt.
Bild
Mitt fina Söderköping

Jag hatar allt...

Jag känner inte för att göra någonting här i Linköping längre. Jag hatar det. Jag hatar spanskan, jag hatar min lägenhet och jag hatar allt som påminner om någonting som har med skola att göra. Jag vill bara ifrån den här stan. Alla säger till mig att det är så kort tid kvar men jag orkar inte. Jag har inte stressat eller någonting denna vår, jag har tagit det väldigt lugnt. Men jag vill inte. Jag är så trött på allt att jag bara vill kräkas, aldrig i hela mitt liv har jag känt mig så skoltrött eller haft sån ångest inför skolan.

En rolig sak

Har glömt berätta att jag och Tanja har bokat flygbiljett till Alicante. 14 september drar vi!!!

Jag vill bara hem

Helgen var perfekt hemma i Söderköping. Jag hann med en picknick med tjejerna i Norrköping följt av ett titt på Sex and the city 2 en andra gång för mig, en festkväll i Gusum med favoritgusumsborna Felicia och Hanna och därefter en riktig bakisdag hemma i mammas o pappas soffa. I morse när jag skulle åka hem till Linköping var det tungt, det enda jag ville var att vara kvar hemma. Väl tillbaka i Linkan fick jag veta det jag misstänkt, jag klarade inte spanska-projektet och inte gjorde det mig särskilt sugen på att plugga till tentan på lördag. Nej nu vill jag bara hem till mitt sommarsöderköping, äta glass från Konfekthörnan, åka ut till skärgården, jobba på badet och bara strosa runt vid kanalen. Det är sommar för mig.


Anna & Hanna njöt i solen


Jag & Felicia va grymt snygga i Gusum


Några cider och shots senare var vi ännu snyggare


Hanna var också där och träffade någon gammal vän jag inte minns namnet på

Middag

Idag slog jag på stort när det gällde middagen.
På menyn: Spaghetti och haricot verts och till det serveras vatten.

Jag har bestämt mig

Jag har i en tid nu funderat på om jag ska skriva tentan i internationell ekonomi på lördag, nu har jag bestämt mig. Jag skriver den i augusti istället. Oddsen för att jag ska klara den då är bra mycket bättre än för tillfället då jag är sjukligt trött på skolan och jag kommer inte ha alltför mycket tid till att plugga då hela fredagen går bort. Känns som ett fint beslut av mig själv.

RSS 2.0