Heldag

Oh idag har jag haft en riktig heldag med becks. Riktigt nice med stan, pannkakor och gossip girl. Hon gick precis hem så nu ska jag njuta av ett avsnitt av desperate housewives, har missat två avsnitt nu p.g.a. att jag haft sb på besök de senaste tisdagarna.


Jag och becks i våra essen...


Photofunia



Tänk vad snygg man kan vara som en poster!

Lite musik piggar alltid upp

Jag försöker pigga upp mig lite och spotifyade lite, så kom jag på en av de bästa låtarna som gjorts. Bohemian Rhapsody med Queen.
Jag är snäll idag och har med youtubeklipp så alla kan få lyssna på denna underbara låt.


Tänk om det alltid var helg

Nu börjar jag känan hur min skoltrötthet tar fart på riktigt. Jag är totalt omotiverad till plugg och vill helst av allt bara resa iväg någonstans. Det känns som att alla har en utlandsresa att se fram emot utom jag. Jag ska stanna här i östergötland, jag inte ens utanför länsgränsen kommer jag. Helgen var skön utan inslag av plugg och jag önskar att det var så varje dag nu. Det mest positiva för tillfället är att solen lyser!

Med risk för att verka tjatig

Alla vet redan nu att jag älskar Peter Settman och jag tänkte bjuda på ett roligt klipp! Så folk förstår varför han är den bästa programedaren!



Ekonomiska Bella

Idag har jag varit ekonomisk. Jag köpte nämligen min kurslitteratur begagnat och därmed sparade jag ca 140 kr, jag firade min ekonomiska sida genom att klicka hem denna klänning för ca halva priset emot vad man får betala i butik! Jag är en sann ekonom jag.

Coral Black Dress SEK 599, Elise Ryan - NELLY.COM

Det var väl själva fan!

Nu blir jag arg! Det är den 27 mars (vår) och det snöar här. Herregud här flyttar man 5 mil söderut och aldig har jag haft så mycket snö som denna pissvinter. Jag vill ha vår, sol och mina vita tygskor. Inte vinterjacka och stövlar. Nej nu får det vara nog!


Storstan

jajamen idag ska jag besöka vår trevliga huvudstad. Det blir pyttelite shoppingtid, sen besök hos Erns & Young och till sist min favorit Wagnerkonsert. Jajamen vuxenpoäng till mig. Jag vet dock inte hur mycket jag kommer uppskatta wagner.

Maria Bebådelsedag aka våffeldagen

jajamen idag fick jag lära mig någonting nytt. Jag vet nu varför man ens har en dag som heter maria bebådelsedag. Det är 9 månader innan jul (Jesus födelsedag) och alltså blev "Jesus till" just idag för väldans många år sen. Man lär sig någonting nytt varje dag.

Väntan har varit lång men nu är den över

Här kommer bilden alla väntat på. Hur jag ser ut i glasögon!


Nostalgin fortsätter


Är det ens någon mer än medlemmarna i min familj som hört denna?

AHHHHH

fan, fan, fan! Jag är nästan 80% säker på att jag kuggat på den här tentan också och jag brukar ha rätt när jag känner efter. Nej nu ska jag slöa bort min ilska på mig själv...


The pinks


Detta kallar jag musik när den är som bäst!

Ressugen

Istället för att plugga har jag nu hittat massa intressanta resmål. Jag har dock ingen resparner men om någon är sugen meddela gärna!

För ungefär 6 år sen


Så såg jag och mina vänner Jocke och Elin ut såhär!

Omotiverad

Oh jag känner på mig att det är kugg på tentan imorgon. Jag har pluggat fruktansvärt lite och det känns som jag har en så nonchalant inställning så jag orkar inte plugga. Nu försöker jag motivera mig med choklad istället.

Lördag

Idag ska jag roa mig med först externredovisning (vilket är allt annat än roligt nu) sen ska jag möta upp oscar o hannes för en match squash och sedan middag på akropolis och troligen en utgång på hugo.


Bild på mig oscar o Hannes någongång för nåt år sedan..

Science fiction

Ja jag insåg precis att det var den sämsta filmgenren som finns. Tyvärr verkar inte sb tycka detsamma men jag står inte ut med att titta på en "maskin-som-ser-ut-som-en-spindel-som-ska-utplåna-världen". Nej där går gränsen. Skit i tompa han är kass!!!! Jag som röstade för hundtricket.

Plugg

Ja man hinner knappt avsluta en tenta innna man ska börja plugga på en ny. Nu är det externredovisningen som jag ska plugga till.  Mycket mycket spännande. Jag har redan hunnit med två timmar och dubbelt så många ska det bli idag (minst)...

Som en helt ny värld

Från att gå till en egen suddig värld har jag nu gått in i en annan sorts värld, världen när jag ser klart och tydligt men lite ovan och snurrig värld. Jag hoppas att jag vänjer mig snart så jag slipper känna mig helt virrig i huvudet efter ett tag med mina nya brillor...

Idag gäller det

Idag ska jag äntligen få mina glasögon så jag kan se som en normal igen. De senaste dagarna  har jag sett så kasst att jag knappt kan se på tv eller koncentrera mig när jag pluggar.  Så idag ska jag få komma in i den riktiga världen igen och slippa min suddiga bubbla.

Bella äter

Häromdagen insåg jag vad som är det bästa i mitt liv. Mat och godis. Jag borde faktiskt fixa en kategori här på min blogg som heter bella äter. Tror 90% av mina inlägg skulle hamna där resterande 10 skulle bli bella pratar skola. Ikväll är jag som vanligt lite sötsugen såhär när man sitter aningen uttråkad och ensam. En påse godis skulle alltså inte sitta fel nu. Dessutom blev jag sugen på hamburgare också nu när jag såg massa mat på tvn. Usch tvn är djävulens påfund för mat- och godisälskare som mig...

Skulle inte tacka nej till denna påse just nu!


Tråk

15,5 poäng. 2,5 poäng ifrån G på mikrotentan var jag. Så jag säger bara välkommen tillbaka mikron. Vi kommer dock ha en paus fram till augusti så i juni har jag ännu inte klarat ett helt år vid LiU. Men det är inget att vara bitter för. Jag borde fixa det nästa gång. Jag var ju närmre G denna gång än vad jag var sist så nu är det bara att tänka framåt. Externen ska jag fan inte misslyckas med!


Hunger

Dagens känsla är hunger. Det började med att jag inte hade mjölk imorse så jag fick inte min morgongröt utan fick nöja mig med knäckebröd och vatten. Sedan blev det lunchföreläsning med IKEA och där bjöds det på baguette inte något som mättade min mage fullt så mycket som jag hade hoppats. Nu sitter jag här och väntar på SB och hoppas på att få äta snart.

Veckan

I veckan har jag mycket att se fram emot. Jag ska nämligen hämta ut mina glasögon någon gång och imorgon får jag domen, har jag misslyckats med mikron ytterligare en gång (vilket jag är 99% säker på). Så spännande saker har jag framför mig...


Velbella

Oh nu börjar det gå utför! Jag är så velig att jag inte ens kan bestämma om jag är hungrig eller inte. Jag borde inte få vara en sån som bor ensam...

Svåra frågor kräver eftertänksamhet

Efter en liten shoppingrunda med Becks och en måltid från Mcdonlads sitter jag nu och funderar på dagens fråga. Fest eller inte fest ikväll? Det är svåra frågor jag har i mitt liv. Att ha med i beräkningarna är ju att melodifestivalfinalen går av stapeln ikväll och att det känns som någonting jag vill se. Men om jag skulle stanna hemma skulle jag få vara helt allena i min etta och hur kul är det på en skala? Nej dags att ta sig en tankeställare...

Torsdag

Denna torsdag har spenderats i Söderköping med min kära familj. Det var begravning av min mammas farbror och det var som vanligt på begravningar sorgligt. Efteråt hade jag trevligt med lilla släkten men roligast var ändå efteråt när vi gick hem till Glenn och gav oss på Guitar Hero. Jag kan ju meddela att jag inte var den bästa då Gary klävkte ur sig "men jag kan ju inte förlora mot bella henne är den enda jag har en chans emot".

Det var min torsdag nu ska jag sitta ensam i SBs lägenhet och kolla tv. Ganska bra torsdag...


Resultatet


De blev både fina och supergoda! Mer hembakat åt folket.

Uppdatering

Lång pluggdag idag. Fyra härliga timmar blev det tillslut. Varav två av dom var en pisstråkig föreläsning och det fick mig att minnas varför jag inte går på föreläsningarna. Nu är det bakning på schemat och jag måste säga att jag tror på dessa bullar. Vi får väl se om jag tror det när jag tagit första tuggan eller nåt. Uppdatering med bild kommer jag lovar.

Nyströmskalover

Jag känner mig som en tragisk gammal människa som längtar tillbaka till mina unga år just för tillfället. Jag kollade bilder på facebook från en samhällsklass på nyströmska (min gamla underbara gymnasieskola) och jag saknar tiden där mycket nu. Jag vet inte varför men jag saknar folket och stämningen. Ja som vanligt uppskattade man det inte tillräckligt...


Nu blev jag så nostalgisk att jag läste mina vänners bloggar från tiden innan vi tog studenten. Usch får sluta upp med dessa tragiska saker...

Tisdag

Idag blir en s.k. nyttig dag. Jag ska nämligen gå på föreläsning, jobba med intertrade, tvätta, städa och baka. Jajamen jag nämnde ju att jag köpte mjöl igår och idag ska det bakas råglimpa a la Bella. Ni minns väl sist jag bakade bröd? För er som inte minns tänkte jag lägga upp bilden på resultatet.


Ja, jag tänker inte göra samma tabbe idag igen utan jag kör både över och undervärme!

Vardagsmotion

Idag beslutade jag mig för att lämna cykeln hemma och istället tog jag mig med raska steg till hemköp. Det var härligt vädet också så glad blev jag på vägen. Jag handlade massor när jag var på hemköp och sedan skulle detta bäras hem också. Med två tunga påsar (jag hade handlat mjöl kan tilläggas = tungt) gick jag sedan hem och kände mig lagom skabbig när jag gick i mina skitfula skor och mjukisbyxor. Mina armar höll på att vika sig och jag insåg att jag borde träna mer. Men detta är vad jag kallar vardagsmotion i alla fall...

Det blir lite klurigt

Jag kommer de närmsta dagarna få pussla lite för att få ihop allt jag ska få ihop. Jag ska hinna plugga, fixa med mina glasögon och gå på begavning. Detta kanske inte låter så svårt att pussla ihop men jag måste till linköping imorn för att plugga med töserna och sedan på måndag ska mina glasögon vara inlämnade i norrköping, jag måste vara tillbaka i tid så jag kan plugga ännu mer och sedan ska jag på begravning o söderköping på torsdag. Ja det blir lite pussligt....


Glasögon-Bella

Ja synundersökningen gick som jag trodde, min näsa kommer prydas av ett par glasögon. Dock inte på heltid men ändå. Jag har nu det svåra valet att bestämma bågar. Så Frida, jag är med i klubben nu ;)

Alla älskar Settis


Är han inte för underbar? När får vi se honom som programledare för melodifestivalen? Då sitter jag bänkad i 5 veckor!

Jag är inte sämst trots allt...

Woho VG i affärsrätt! Detta gjorde min helg!

Skolkdeal

Idag gick jag och Tanja in i en deal. Eller pakt nästan. Vi sa om du inte går på föreläsningen gör inte jag det. Båda har nu stannat hemma, men tror ni vi ligger på sofflocket och latar oss som vanligt? NEJ. Nu har jag exempelvis gjort övningar på det de går igenom på föreläsningen. Ha, jag älskar att jag läst bokföring förut.

Såhär intressant är jag

Trots min höga frånvaro från föreläsningarna i externredovisning ligger jag ändå i fas med vad vi ska göra, övningsmässigt. Känns bra, jag känner mig duktig när jag gör sånt. Så nu funderar jag på att plusa på frånvaron lite extra genom att inte gå på denna heller. Annars idag ska jag uppdatera mitt liu-kort och sedan åka till norrköping för synundersökning. Jag hoppas nästan på att få läsglasögon bara för att det ser coolt ut, haha. Nej nu ska jag koka min gröt och få i mig energi.

Effektiv?

Jag är nog den mest effektiva människa jag känner när jag sitter tillsammans med mina kompisar - eller inte. Idag var jag i skolan i ungefär tre timmar och jag snackade bara skit. Igår när jag satt hemma gjorde jag i alla fall någonting. Så nu har jag lärt mig, om jag ska jobba i övningsboken ska jag göra det i ensamhet.

Borttappad!

Oh mina älskade leggings och en klänning från MONKI är borta! Jag hoppas verkligen, verkligen att de ligger hemma hos SB och längtar efter mig för här hemma i min lägenhet verkar de inte finnas. Jag är världens sämsta klädägare.

Barnkalas?

Ja det kan man tro att jag har idag när jag festar till det med melodifestivallåtar och korv med bröd under min lunchpaus från externredovisningen. Dans är också ett inslag. Jag säger bara det är tur att persiennerna är nerdragna...

Love, love, love

En poppig glad låt såhär på lunchen.

Mardröm

Oh vad obehagligt att vakna upp imorse. Jag drömde en mardröm, denna mardröm var inte som andra läskiga på nåt sätt utan snarare fruktansvärt obehaglig. Den är så svår att förklara, men alla i drömmen var folk jag kände och miljön var lite skrämmande steril och skulle föreställa universitetet. På grund av denna dröm känner jag mig inte alls utvilad och vill verkligen inte gå till skolan..

Mina sopor

Nu ska jag dela med mig av ett problem jag har här hemma. Vad jag än har i mina sopor så luktar det typ tio gånger värre än andras sopor. Seriöst det luktar som någon har dött i mina sopor, vad gör jag egentligen för att förtjäna dessa illaluktande sopor? Jag står knappt ut!

Äntligen

Nu är den klar, den kanske var snyggare innnan men men, alltid kul med förändring...

AHHHH

Som ni ser är min blogg lite konstig och jag blir förbannad men försöker åtgärda problemet!

Lunch

Oh jag har precis gjort en sjukt god lunch. Var så himla länge sen jag åt köttbullar, potatis och sås, men idag så blev det denna goda lunch. Svensk husmanskost när den är som bäst.


Externredovisning

Efter ett utbrott på min dator så var jag tvungen att stänga av den och sätta mig med externredovisningen. Jag måste säga att det inte var lika kul som jag hoppades. Jag orkar inte sitta och göra sådana saker jag lärde mig i ettan på gymnasiet. Känns som ett steg bakåt, jag vill lära mig någonting nytt eller i alla fall göra sånt som jag kan och som jag faktiskt tyckte var roligt. Inte sitta och fundera på om det är plus eller minus på tillgångssidan. Nej för fan ge mig konton med nummer och riktiga verifikationer!

Uppe med tuppen

jajamen, idag har jag inte planerat någonting men ändå vaknar jag halv 8 som vanligt. Det är skönt faktiskt, men när dagen är slut och man har vart vaken i typ 100 timmar så kommer man på att jag inte gjort någonting alls och jag får dåligt samvete. Nej idag ska jag nog göra lite externredovisning.

Pannkakor

För några veckor sen bestämde jag mig för att göra pannkakor. Problemet var bara att jag inte vid det tillfället hade en stekspade. Resultatet är här:


Det var några som blev fina dock...


Mina nya inköp...

Tallrikar från IKEA, tandborstmugg och ett par jeansleggings...



Jag är riktigt nöjd, tandborstmuggen gjorde verkligen hela badrummet ;) 


Måndag


Idag tänkte jag göra någonting jag inte gjort på länge. Och bilden avslöjar att jag ska se på OC!!!

RSS 2.0