Tanja the svamp and Bella the disktrasa

Nu ska jag iväg till svampen för att inta lite föda genom godis. Hoppas på en lugn och stillsam kväll. Mycket trevligt. Jag ursäktar för den ouppdaterade bilden men hittade ingen bättre för tillfället.

Istället för att plugga...

... kan man skratta ihjäl sig åt att Tanja skrev fördrunk istället för fördrink
... kan man lyssna på ledig med mange schmidt oändligt många gånger
... kan man dansa fruktansvärt fult till shakiras låt shewolf
... kan man skylla dansen på att man värmer upp benen till morgondagens dans
... kan man skratta ihjäl sig ytterligare en gång för man såg en rolig bild
... kan man skriva årets onödigaste blogginlägg

Allt detta har jag nu sysslat med istället för att studera, jag hoppas på att det blir som affärsrätten att man inte behöver ha pluggat för att lyckas.

 


Tenta

Imorgon har jag tenta. Jag har sammanlagt skrapat ihop fem timmar plugg. Jag känner att jag inte orkar mer, känner mig duktig som faktiskt koncentrerat mig så många timmar. Imorgon kommer jag hata mig själv för att jag var så slö och inte ens kunde undvara en liten ynka dag att plugga ordentligt. Idag känner jag mig lugn, uttråkad och likgiltig. Så vad gör den stackars ekonomstudenten istället för att plugga marknadsföring? Jo i sann studentanda lyssnar jag på partymusik och väntar på morgondagens party!

Hujedamig!

För att pigga upp mig själv gick jag in på Rebeccas blogg och klickade in mig på inlägget från midsommar och ojoj. Fick en smärre chock av bilderna, var det verkligen sån misär på partyt? Vad var det för första intryck min kära norrländska vän fick av mina östgötska vänner? Tur att de aldrig träffats mer.


Vad hände här egentligen?


Jag vill ha fredag idag

Idag hade vi presentation om våra marknadsplaner, kändes som att det var ett bra slut på kursen saken var bara den att på fredag har vi en tenta så vår kära kurs fortsätter. Gick si och så på presentationen men att presentera StuFF är komplicerat att göra på 15 minuter, skulle snarare behöva en hel dag. När jag kom hem för ca 45 minuter sen tog jag tag i min röra till lägenheten, måste faktiskt kunna koncentrera mig den enda dagen jag ska tentaplugga, kommer troligen inte ens klara av tentan då jag enbart har morgondagen på mig att få in hela boken. Vill nu ha fredag och spanska generationsfest ska bli sjukt kul att träffa klassen igen och dessutom på ett mer avslappnat sätt. Flamman är stället på fredag så alla vet!

Ordning är till för idioter genier behärskar kaos


Älskade telefon

Jag har äntligen en mobil som låter när den ska, man kan navigera med, har fungerande hörlurar och en sladd till datorn. Lycka kallas mitt tillstånd nu, jag älskar min nya telefon som jag impulsbeställde i söndags.

Sony Ericsson W595 rosa (3G)


Träning

Idag ska jag unna mig lite kvalitetstid på gymmet, de senaste två veckorna har jag tränat mindre än jag gör på en vecka i vanliga fall. Nu måste jag börja skärpa mig så 10.00 ska jag träffa Tanja för att svettas lite och bli stark. Efter det blir det plugg för hela slanten.

måndag

Efter helgens sömnbrist begav jag mig vid 8 till skolan i morse. Där väntade en hel dags plugga med att finjustera hela arbetet samt göra en powerpoint, nu anser vi oss nästintill klara vilket är en oerhört konstig känsla, känns som det aldrig skulle hända.

Igår impulsköpte jag en ny mobiltelefon blev så trött på den jag har nu för den börjat strejka så om ett tag har jag en ny rosa sony ericsson.

She's a killer queen

Efter en grym konsert med Peter Johansson igår åkte jag hem till Linköping, där blev det en fruktansvärt spontan utgång. Tog bussen till Jonas, svepte några öl, åkte till nh och sen hem. Idag mår jag riktigt dåligt tror att jag ska svimma bara jag ställer mig upp. Idag blir en mycket lugn dag. Idol visas ju på tv kanske kan få rebecca att titta på det eftersom jag har tagit mig hem till henne, vi har ångest ihop.

I'm ready to rock!


Jag pyser nu iväg till Norrpan för att digga till världens bästa bands låtar!


Lördag - två månader kvar till julafton

Hemma i Söderköping är jag. Idag har jag hunnit ta sovmorgon någonting som lyst med sin frånvaro de senaste veckorna i Linköping, tagit en promenad upp till kyrkogården och varit vid minneslunden där morfar ligger samt sett på när mamma bakat bröd. Ikväll ska jag och min storebroder gå på konsert i Norrköping, vi ska se Söderköpings gullegris Peter Johansson sjunga Queenlåtar tillsammans med lite engelsmän, ska bli oerhört trevligt.


Skaffa ett liv barn

Jag hatar ungdomar. Känner mig som någon som är i 40-årsåldern snarare än 20 för tillfället. Börjar undra vad fan det händer med den kommande generationen. Nyss skulle jag gå till McDonalds för att trösta mig själv. För att komma dit måste man gå genom en upplyst oerhört kort tunnel. Jag hör hur det skriks o har sig inne i tunneln och ser att det sitter några i 15-årsåldern där inne. När jag tillslut ska gå igenom går jag med bestämda steg så fort jag kan. En tjej hälsar på mig och resten av konversationen lyder:

Snorunge 1: Hej sa jag
Jag: Hej! (kollar på dom och använder mig av min dryga ton)
Flera snorungar till varandra: Såg ni hur hon kolla? Så dryg o sur hon är. (härjar som fan gör de också)
Den stördaste av de stördaste som troligen har nåt fel i huvudet skriker MEN BIATCH!

Jag blev ännu mer sur än jag redan var och ville helst av allt ta tag i ungjävlarna och hugga huvudet av de så de aldrig mer kan bete sig sådär. Jag hör dessutom bakom mig hur de plågar en till stackars student. För att undvika mer humörsvägningar från min sida tog jag en annan lång väg tillbaka hem.

Jag är inte van vid heldagsstudier

För att tala klarspråk så suger mitt liv för tillfället. Marknadsplanen tillsammans med en powerpoint som ska motsvara en 20 minuters presentation ska vara inlämnad kl 17 på tisdag. Idag har vi suttit 8-17 och ändå känner vi att vi måste ses ännu mer idag. Imorgon kommer vi sitta kl 8 på samma plats som vi suttit de två senaste dagarna. Paniken börjar infinna sig och stressen i gruppen börjar märkas. Jag längtar så efter nästa helg.

Fina fina mössa

Som jag nämnt i ett tidigare inlägg inspireras jag av Sune denna vinter.


Bry er enbart om mössan på bilden bortse från min min o allt annat. Dock syns inte själva tofsen alltför mycket men jag kan intyga att den är vacker. Inte utan min mössa.


Jag älskar älskar Peter Settman

Jag var tvungen att gå upp tidigt i morse för min absoluta favorit Peter Settman var gäst på vakna med the vocie. Han är för härlig alltså.  


Familjen och alla andra som känner min yngsta storebror Gary titta noga på Peter Settmans mun eller runt munnen i alla fill. Är sjukligt likt Gary tycker jag!

Blandning av helgen

Som sagt Oscar fyllde 20 år i fredags och det firades rejält för min del då jag var lite för berusad och har lite suddiga minnen från kvällen. Den som vill höra mer får prata med mig personligen. Igår träffade jag mor och far som var barnvakt till världens sötaste barn Thyra. Jag var med hela dagen och lekte och insåg att det är barnet som får mig att i framtiden ens vilja ha barn. Hon är världen bästa unge. Blev helt slut efter allt lekande och följde med mor och far hem till Söderköping. Nu sitter jag här hemma redo för att skriva case till morgondagen, dock är jag oerhört otaggad på just plugg men men man har vissa måsten här i livet.

Jag har ett enformigt liv

Känns som jag för tillfället bor i skolan. Grupparbetet tar tid och det märks att jag inte är van vid att vara i skolan alltför länge åt gången, blir helt slut i huvudet och kan inte prestera. Efter skolan pyste jag och Petra ner till stan där blev det godisköp (som jag lyckades äta upp på stan), presentköp till oscar och såklart ett besök på systemet. Imorgon blir det firande av Oscar som nu blir vuxen och fyller 20 år så imorgon är det Norrköping som gäller.


Inte lätt att vara jag ibland

För tillfället drömmer jag om en kväll med tända ljus, bra tv och en chokladkaka. Jag kommer att få de två första tända ljus o bra tv då både Ugly Betty och Desperate Housewives visas på televisionen just ikväll chokladen däremot får vi hoppa över denna tisdag. Det är hårt att leva med ett ständigt chokladsug må jag säga.


Detta fattas denna ljuva tisdagkväll...


Man lär sig någonting nytt varje dag

Jag har blivit på lite bättre humör nu och kollar runt på internet lite så hittar jag denna artikel. Vad som är roligt är sidospalten då östegötland får vara representerat en del gånger men min favorit är ändå denna rad:

"Det är svårt att skilja på ångbåtarna och befolkningen längs Göta Kanal i östgötska Söderköping, som har 25,9 procent bolmare."

Där ser man rökarna bor i mitt älskade Söderköping alltså.


ahhhhhhh

Jag blir tokig! Här har man ansträngt sig förra veckan och beställt bläck till skrivaren, tror ni att det funkar med det bläcket?! Nej det gör det inte. NU sitter jag här med mitt dokument som så gärna vill vara utskrivet men som tyvärr inte får vara det för tillfället. Jag blir så trött!

Måndag

Början på veckan och jag längtar redan till helg. Satt med gruppen och gjorde grupparbete i morse efter det blev det hem och skriva på praktikfallet till imorgon. Blev på dåligt humör på grund av det där jobbiga caset och ville inget annat än att ha helg igen. Blev nästan klar i  alla fall och ett besök på Hemköp var givet innan största rushen klockan 17 o denna gång var jag inte lika generad vid kassan då jag faktiskt köpt bra mat.

Nu ska jag ge mig själv en present genom att titta lite på någon bra film.


Är det ett skämt eller?

Alltså vad är detta? På fyran ska de ikväll kl 21 visa Wallander på engelska. Vem vill se det egentligen?

Sveriges fetaste matkasse

Idag känner jag av att jag var ute igår. Inte på illamående eller huvudvärk utan snarare på min seghet och mitt sug efter fett och socker. Gjorde den största kraftansträngningen på hela dagen och cyklade till hemköp. När jag packade upp vad som fanns i min korg blev jag lite generad, jag verkade som årets tjockis. Kändes som att onyttigheterna inte hade något slut. Detta gjorde att jag inte vågade se han i kassan i ögonen utan undvek honom så mycket det bara gick. Med mig hem fick jag trots allt en pizza, en baguette, en cola, en juice och 400 gram choklad. Jag slipper var hungrig idag i alla fall.

Jag ska bli med soffa

Oh nu har jag bestämt mig. Jag ska bli med soffa. Spanade in en riktig fining på IKEA idag, perfekt för mitt hem. Har redan förberett dess ankomst genom att göra lite förändringar i mitt hem så nu fattas bara att min soffa vill komma hem till mig. Jag längtar så. I väntan på soffan investerade jag i ett nytt täcke, det var anpassat för personer som är frusna, kände kanske inte att det riktigt passade in på mig men mysigt täcke var det trots allt.


Bella hjärta 90-talet

I vinter ska jag inspireras av Sunes Jul när det gäller ytterkläderna. Mössan har jag redan nu ska jag bara ner på stan för att hitta en gul jacka och matcha med röda termobyxor.


Det är dags för fredagsmys

Äntligen är det fredag och med fredag menas helg. Denna helg ska jag inte tänka på skolan utan bara ha roligt. Förhoppningsvis blir det en sväng till flamman imorgon och festa till det lite, hoppas att det blir nån härlig utgång, var fruktansvärt längesen sist. Men innan helgen invigs blir det föreläsning och träning.


Dagen

Idag har jag haft fullt upp hela dagen. Började kl 8 i morse (jag kan ju meddela att jag var fruktansvärt trött när jag klev upp) efter föreläsningen har jag hunnit med en runda på stan, intevju med STUFF för marknadsföringskursen, varit hos Tanja och nu sitter jag här och väntar på att få åka till gymmet. Gillar när det är lite att göra faktiskt annars blir man så lätt förslappad. Det var en kort uppdatering vad som hänt mig idag.

Lite ego får man vara ibland

Hade lite tråkigt idag på förmiddagen innan skolan så då roade jag mig med att fota mig själv tänkte visa hur snygg jag är dagen till ära så jag måste publicera bilderna.


Detta är det närmsta dagens outfit jag kommer.
När jag kom hem åkte jeansen av och skönare kläder fick träda fram. Hittade en tröja i min garderob som jag köpte förra året men tyckte den såg för hemsk ut så nu har den legat i garderoben och väntat på mig.

Kan fortfarande inte bestämma om tröjan är gräslig eller snygg. Jag tänker i alla fall ha den på mig ikväll.

Besviken

Idag när jag var på Hemköp skulle jag köpa bröd. Gick till disken med färskt bröd och tog ett morotsbröd som såg alldeles delikat ut. Var fruktansvärt nöjd med mitt köp när jag gick till kassan (var även supernöjd med tzatzikin jag hade lagt i korgen) jag kommer hem och tänker en liten smakbit måste jag ju ha såhär innan lunch. Jag tar en tugga och inser snabbt att det inte alls är så gott som det ser ut. Minnen från barndomen då vi hade kanin dök upp i mitt huvud. Brödet smakade som kaninmat luktar! Efter att ha tänkt en stund på när jag fann en näbbmus i kaninmatstunnan som 8 åring tänker jag att jag måste ta till drastiska åtgärder. Jag måste ha någonting gott till mitt bröd. Jag hittar tzatzikin och som tur var smakade den ljuvligt. Så från nu ska jag aldrig mer köpa morotsbröd men tyvärr måste jag ju pilla i mig den kaninmatssmakande limpan för jag är ju för snål för att slänga det. Det är inte så jag hade hoppats att min tisdagförmiddag skulle sluta.

Måndag

Ny dag, ny vecka, nya tag. Efter helgens svullande av kanelbullar och McDonalds (okej gårdagens svullande) känner jag mig mer taggad än någonsin att träna nu. Jag sa till Tanja denna vecka tränar vi 4 gånger! Hon verkade på så det är härligt. Marknadsföringen kickar igång på riktigt denna vecka också och för en gångs skull är jag laddad inför en ny kurs. Marknadsföring tror jag är roligt så hoppas nu. Kort uppdatering för mig nu innan jag cyklar iväg till dagens föreläsning.

Jag ogillar min nya granne

Det har flyttat in en ny bredvid mig. Jag tyckte hon verkade trevlig hon hälsade o såg så glad ut. Nu gillar jag verkligen inte människan. Igår när jag vaknade dunsade de i trappan (vi har trappor som är som brandtrappor = mycket oväsen) det var för hon flyttade in, gjorde mig inget, häromdagen spikade de i en evighet och igår borrade de. Inte nog med att de borrade nej de skulle borra i just den väggen som jag har sängen och jag bor ju i min säng så jag höll på att bli döv och länge borrade de också. Kände att okej det var väl en  engångsgrej du är förlåten flicka lilla men nej idag så ska de spela musik hur högt som helst. Jag vill inte höra basen på din dålig musik tack! Jag vill ha tillbaka min tystlåtna man som bodde bredvid mig.


Linköping dog under helgen

Har haft en väldigt innehållslös helg måste jag erkänna. Känns som att hela staden dött och föll ner med regnet. Hoppas på att veckan blir roligare än helgen och för en gångs skulle vill jag att helgen ska ta slut.


Försöker piffa till det lite med en bild men såhär ser jag ut idag.

Äntligen!!

Ja äntligen har jag hittat låten som är med i Lindex-reklamen. Har undrar i flera veckor nu.


Nu är det bevisat


Det är jag som är problemet när det gäller att inte se normal ut på bild tillsammans med Felicia. Titta på den här, Felicia är hur söt som helst och jag? Hm jag ser bara konstig ut. Här har vi alltså beviser för att jag är en fotoförstörare.


En gammal hemlis


Okej jag erkänner. Mellan 2004 och 2007 var jag tokig i Darin. Jag har försökt hålla det lite hemligt under min universitetstid men hittade min darintröja häromdagen och blev påmind. Jag smygälskar honom fortfarande lite.

Varför linköping? Varför?

Oh hela stan verkar ha fått elektrofeber till helgen. Kul att man då gillar elektro när man nu har bestämt sig för att svänga sina lurviga till helgen. Jag hatar verkligen sådan musik och jag förstår inte varför Linköping ska envisas med att vara "elektrostaden" då är jag hellre på Norrköpings sida med hiphopen t.o.m. det gillar jag bättre än ljud i otakt och till saken tillhör att jag inte gillar hiphop. Får hoppas att det är något ställe som är värt att gå till som inte spelar elektro till helgen.

RSS 2.0