Inspirationslös

Nu känner jag att jag inte har någon som helst inspiration till att skriva någonting. Jag kan inte skriva mitt arbete om islam, inte om författaren till svenskan men heller inte till min blogg. Det händer ingenting särskilt i mitt liv nu och allt känns som det går på slentrian. Jag gör allt på rutin. Jag går till skolan, kommer hem, sover. Ungefär så ser mina dagar ut jag orkar inte med det längre. Jag vill att nåt kul ska hända. Jag vill ha någonting att se fram emot så jag kan kämpa dessa sista veckor innan jul. Men nu är det enda jag har att se fram emot jullovet och det verkar tydligen inte vara tillräckligt för att kämpa in i det sista. Jag vill ha någonting annorlunda att se fram emot såsom en resa, jag vill bara komma bort härifrån så jag ändå känner att jag gjort nånting annorlunda än förut. Jag vill finna orken och motivationen. Om ca 6 månader står jag där med min studentmössa och skriker ut min glädje men vägen dit känns lång och tuff. Men ändå det faktum att jag snart står där skrämmer mig lite. Men det är med spänning som jag kommer kämpa vägen dit och nu känns det lite bättre för jag tror jag funnit det jag vill göra med min framtid. Men just nu måste jag klara av mitt islamarbete och kämpa på så jag senare i vår kan stå på skolgårdens trappa och skrika "fy fan vad jag är bra för jag har tagit studenten". Det är snart här men vägen dit känns som den kommer bli tuff med många upp och nedgångar.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är bara att bryta ihop och gå vidare! Kämpa på gumman!

2007-12-05 @ 12:02:05
URL: http://friida.webblogg.se
Postat av: Jockie

Håller med! Händer inget kul..
Men du, vi kan ju se fram emot en ev. resa till Rimini! :D

2007-12-05 @ 13:12:04
URL: http://[email protected]
Postat av: Felicia

Åh, jag håller med... Men Jocke, en resa till Rimini vore ju inte fel! ;)

2007-12-05 @ 20:51:05
URL: http://fellan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0