Dop

Idag döptes mitt kusinbarn. Det är lillkusinen som gått o skaffat sig unge på äldre dar. För att citera pappa: "det var det roligaste dop jag någonsin varit på." Förklaring: Prästen kom ungefär fem minuter innan dopet, när vi skulle sjunga första psalmen hade vi inga psalmböcker, när vi fått dessa och börjar sjunga hör jag hur min kära bror Glenn sjunger fruktansvärt fult så jag och Gary kan inte hålla oss för skratt. När det var dags för själva dopgrejen så säger prästen "nu har vi inget dopbarn heller" och där står en av faddrarna och håller i Neliah, när han hittat barnet så vet han inte vad hon ska döpas till och allmän förvirring varade hos prästen under hela dopet. Själva efterdopet var en enda stor svettfest då det inte var särskilt svalt i lokalen. Det var en kort beskrivning av mitt livs andra dop, om man inte räknar med mitt eget då.
Då jag ärvt det där med att ta dåliga bilder kommer några få som inte blev helt värdelösa:
Amanda var en glad mamma och Thyra var ett glatt barn i bilen.
Gary körde på den lite allvarligare stilen och pappa på den förvånade.

Kommentarer
Postat av: maria

håller verkligen med att det var en förvirrad präst.:)

2010-08-15 @ 16:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0