Jag har tagit över tronen

I flera år har jag tillsammans med resten av släkten på mammas sida kunnat konstatera att min moster Åsa och min kusin Amanda haft den absolut bredaste östgötskan av alla. Jag kan efter ett tag nu erkänna att jag, som låg ganska långt ner på listan innan, lyckats sno åt mig förstaplatsen. Av någon anledning började jag prata bredare dialekt när jag flyttade till Linköping och enbart umgås med icke-östgötar. För första gången i mitt liv fick jag höra att jag pratar galet mycket dialekt och det är ju inte direkt den mest attraktiva dialekt jag dragit på mig men vad gör det? Jag anser att dialekter gör folk mer personliga...
Lyssna och njut...

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag tycker ändå inte riktigt att du pratar så brett och ändå är det väl som värst när du och jag ses och brölar ihop! haha:P

2010-08-16 @ 09:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0