¿Hablas español?

Idag borjade vi var spanskakurs. Ganska basic men rolig, kanner att jag behover friska upp minnet pa vardagsspanskan da man pluggat ekonomispanska de senaste tva aren.  Idag larde vi oss tex att boka en klipptid mycket viktigt kanner jag da jag nagon gang inom den narmsta tiden behover en. Vi laser tillsammans med fem tyskor och jag och Tanja kanner att vi knacker pa uttal da det later som de pratar tyska nar de pratar spanska, men trevliga verkar de vara trots sin tyska brytning. Maste aven meddela att jag lyckats ta mig igenom ett telefonsamtal med internetgubben pa spanska nar vi vantade pa sparvagnen i morse. Jag kanner att man blir stolt over sig sjalv for minsta lilla har. Var toalett ar for ovrigt fortfarande trasig och det ar nu man ar lycklig att vi har tva badrum i lagenheten.

For att inte alla ska vara jatteavis kan jag meddela att i helgen var det stralande sol har och vi hangde pa stranden och vid poolen men idag regnar och askar det, inte lika harligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0