Bella <3 Elin Kling

image144
Oh jag älskar Elin Kling! För det första är hon ju sjukt snygg och för det andra så har hon ju sjukt snygg stil. Jag vill bara ha hela hennes garderob. Jag gillar att läsa hennes blogg och få lite tips då och då och tjejen har ju grym smak gällande kläder. Brukar annars inte vara så mycket för modebloggar och är egentligen inte så intresserad av mode men hennes blogg har jag verkligen fastnat för.

Protect yourself and the people you love - use a condom

Vecka 10 blir denna skönhet min. Jag vet att det är sent men vem bryr sig jag kommer älska den!

image143

Ibland kan även den bästa bara se till det yttre

Igår satt jag på youtube och tittade på musikvideos och då hittade jag Shane Ward och damn så het den karln är! Jag har aldrig sett han som en snygging men i den videon oh my god jag började nästintill dregla framför datorn. Sedan letade jag upp bilder på google och insåg att han inte alls var lika het som i videon men jag hittade ändå en riktigt fin bild. Idag var jag med om en till aha-upplevelse, jag satt och slötittade på MTV och Måns Zelmerlöw dyker upp och är HE-ET! Jag satt och glodde rakt på tvn och kunde inte sluta jag vet inte vad som flög i mig.

image141image142

Hating you is the most exhausting

Dagens humör: Jag är ganska neutral skulle jag tro.  
Dagens mående: Jodå jag mår fin fint
Dagens borde:  Jag borde ha tränat men jag och Johanna ändrade oss och ska träna imorgon istället 
Dagens frisyr:  Väldigt statiskt och uppsatt i en knut på huvudet
Dagens klädsel:  Pyjamasbyxor och linne
Dagens planer:  Se på tv och sedan sova
Dagens materiella vill ha: Materiellt och materiellt men en resa skulle sitta fint
Dagens längtan:  Helgen, den är nära nu
Dagens fundering:  Är Måns Zelmerlöv så snygg som i videon "Oh brother, oh brother"?
Dagens beroende: Grey's Anatomy
Dagens tråkigaste:  Att jag och johanna fortfarande knappt har börjat på vår projektredovisning
Dagens tidning:  Idag säger jag Aftonbladet för lite variation
Dagens låt: Gimmie, gimmie - Britney Spears. Jag vet pinsamt men jag hörde den förut och kan inte få ut den ur huvudet.

Jag har numer en slogan

generated by sloganizer.net

Självdiciplin? Nej skulle inte tro det

Helt otroligt vilken dålig självdiciplin jag har. Jag har inte ens öppnat ett worddokument för att påbörja mitt skrivande om Chile. Jag skäms över mig själv. Så svårt kan det väl inte vara, jag har ju suttit här i hundra år nu framför datorn och ändå inte öppnat ett dokument. Vad gör jag egentligen? Nej nu ska jag ta tag i saken så jag får någonting gjort och sedan ska jag träna för första gången sen jag vet inte ens när.

Man kan inte påbörja en rutin för att sedan avsluta den två dagar senare

image129Dagens humör: Normal. Jag känner mig dock oerhört duktig då jag gjort det jag planerade.
Dagens mående: Prima, jag har fått sova ut.
Dagens borde:  Påbörja mitt arbete om den ekonomiska situationen i Chile samt träna. 
Dagens frisyr:  Äckligt.
Dagens klädsel:  Just nu pyjamaströja och tofflor!
Dagens planer:  Påbörja mitt arbete samt träna
Dagens materiella vill ha: Hm inget materiellt precis men gärna ett jobb
Dagens längtan:  Efter att ha lov. Jag gillar att vara ledig
Dagens fundering:  Var tusan ska jag söka jobb?
Dagens beroende: Bloggar
Dagens tråkigaste:  Att jag faktiskt måste göra någonting vettigt idag
Dagens tidning:  Jag är tråkig men jag läser bara NT 
Dagens låt: No one  - Alicia Keyes

OC-test jag gjorde

What Quirk From THE OC Are You?

You are SUMMER'S BOOBS.
Take this quiz!

Quizilla | Join | Make A Quiz | More Quizzes | Grab Code


Jadu känns kanske inte helt rätt men men.

I know you love me xoxo Gossip Girl

image140Jag är inte besviken. Gossip girl var en serie i min smak. Jag vill redan se nästa avsnitt och det första har knappt slutat. Det finns fler anledningar än att det är en bra serie för att titta på det. Anledningen är Penn Badgley som spelar "the nobody" Dan Humphrey. Han är en riktig man för bella och det blir inte sämre av att jag råkar veta en härifrån som är lik han. Yummie! Bella likes!





Jag har blivit utmanad!

Nu har jag blivit utmanad av Marie och ska berätta 7 sanningar om mig själv.

1) Varje dag tänker jag på saker som hur mitt liv kunde vara. Alltså inte bara vanliga tankar att om jag skulle ha en häst skulle jag göra si och så utan tankar där jag bygger upp ett helt liv i mitt huvud. Ungefär som i en film. Lite läskigt kanske men jag har levt med det länge nu så jag kan inte sluta. Nu har jag dock blivit mer realistisk och tänker saker som är mer nära mig själv,
2) Jag är nästintill beroende av att läsa bloggar. Jag läser varje dag blondinbellas blogg och tycker faktiskt att hon ibland har vettiga saker att komma med. Jag skäms lite över detta men så fort jag får en stund över måste jag gå in på nån rolig blogg och kommenterar gärna så jag kanske kan få fler läsare.
3) Jag vill seriöst inte föda barn. Trots det så vill jag ändå ha 2-3 barn som jag redan bestämt namnen på. Egentligen gillar jag heller inte barn men vill ändå ha det, jag är en mycket märklig människa.  Jag hoppas att det ska bli enklare att adoptera så jag nån gång i framtiden när jag är redo kan adoptera ett barn. Helst från Sverige eftersom jag tycker att man även måste tänka på barnen i vårt eget land. 
4) När man ska ringa seriösa och viktiga samtal brukar jag vara den som nästintill mutar den andre att ringa. Jag hatar att slå nummret och ringa exempelvis frisören eller liknande. Men det var värre förr men jag har fortfarande telefonskräck.
5) Jag blir psykiskt instabil när jag går i trappor. Det är då inte vilka trappor som helst utan trappor som är utomhus. Sådana trätrappor som är upp till berg eller brandtrappor. Jag hatar när det är brandövning och man måste gå i dessa brandtrappor och börjar skaka och verkligen gråta som ett litet barn.
6) Ibland när jag vill verka upptagen brukar jag ändra status på msn till inte vid datorn eller någonting liknande. Allt för att inte verka för nördig eller som att jag inte har ett liv.
7) Mitt rum ser ut som ett bombnedslag men innerst inne är jag en riktig pappers och datorpedant jävel. Jag sparar alla skolpapper som kan vara bra att ha i ordning i en pärm. Jag kan inte ha olästa mail i min inkorg och det får inte se rörigt ut i dokumenten på datorn och liknande.

Jag utmanar:
Frida , Felicia , JockeSanna , SandraCarro , Emma

  • Länka till den som utmanat dig.
  • Berätta sju sanningar om dig själv.
  • Utmana sju personer.
  • Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

  • And who am I? Gossip Girl

    Jag har sjukt höga förväntningar på Josh Schwartz senaste serie Gossip Girl som börjar på 5:an ikväll. Varje gång jag ser reklamen blir jag jättesugen på att se programmet. Man har även hört att det ska vara bra och OC var ju underbart så jag hoppas han har lyckats igen. Svaret på om jag kommer bli besviken eller ej får jag efter kl 20:00 ikväll. Jag längtar!

    image139

    Folk är inte tråkiga, de ser bara ut så när de åker buss

    Dagens humör: Glad! Det går bra idag. Jag kommer vara ledig imorgon
    Dagens mående: Lite trött, men det har ingen dött av.
    Dagens borde:  Plugga och möjligtvis träna.  
    Dagens frisyr:  Fettigt och fult uppsatt
    Dagens klädsel:  Svart hoodtröja, svarta byxor och en brun/svart-randig topp
    Dagens planer:  Gå på naturkunskapen, komma hem, plugga, passa barn och sedan äntligen få se premiären av Gossip Girl
    Dagens materiella vill ha: Pengar
    Dagens längtan:  Till att gossip girl ska börja ikväll
    Dagens fundering:  Är nästa måndag måndagen som är nu efter söndag eller måndagen efter det?
    Dagens beroende: Bloggar
    Dagens tråkigaste:  Att jag måste knalla ner och passa barn ikväll
    Dagens tidning:  Jag får nog säga NT idag igen 
    Dagens låt: Jag har nog ingen speciell idag

    Dagens...

    image135Dagens humör: Småsur
    Dagens mående: Relativt bra.
    Dagens borde:  Börja tänka om mina vanor. Träna mer, vara flitigare etc.
    Dagens frisyr:  Platt och hängande
    Dagens klädsel:  Pyjamasbyxor och svart topp
    Dagens planer:  De enda jag har är borsta tänderna och sedan sova
    Dagens materiella vill ha: Pengar
    Dagens längtan:  Jag längtar inte så mycket det är det som är problemet
    Dagens fundering:  Vad gör jag med mitt liv?
    Dagens beroende:  Tragiskt nog tvn.
    Dagens tråkigaste:  Att det bara är måndag
    Dagens tidning:  Jag får nog säga NT enda tidningen jag läst idag
    Dagens låt:  Någon med Joshua Radin

    Vem vet kanske blir dessa listor en liten del av min blogg. Får se om jag orkar med sånt. Ibland vill man uppdatera men har inget att skriva då är detta bra!

    Andra Avenyn-nörd som jag är

    image134

    Nu blir jag irriterad. Jag har tidigare nämnt mitt beroende av tv och då tyvärr en pinsam serie som andra avenyn. Jag såg söndagens avsnitt i repris innan jag såg dagens och eftersom jag kommer missa avsnittet imorgon tänkte jag se det på webben. Just när jag ska titta så funkar inte just det avsnittet som jag vill se. Fruktansvärt frustrerande måste jag erkänna. Men nu har jag avreagerat mig lite.

    Dreams are for fools

    Jag börjar fundera. Under en lång tid har jag vart bestämd med vad jag vill göra efter gymnasiet. Jag har hittat en utbildning som jag känner passar mig och jag skulle då kunna bo hemma och pendla. Jag skulle inte behöva lämna min redan trygga vardag men ändå skulle jag få någonting nytt i mitt liv. Hela tiden har jag tänkt att det är det jag kommer göra i höst; plugga. Men igår innan jag somnade blev jag orolig. Tänk om jag inte kommer in, jag kanske har för dåliga betyg. Vad skulle jag då göra? Hur skulle mitt liv se ut i höst? Skulle jag vara arbetslös ungdom som endast har en gymnasieutbildning? Jag blir rädd och stressad bara man tänker på det. Jag vill inte att min dröm ska spricka. Nej jag får börja ta detta på allvar nu och söka reda på allt om denna utbildning så jag faktiskt får göra det jag vill göra i höst.

    Ett beroende börjar ta fart

    Jag förstår inte vad det är med allt just nu. Min vardag är inte som det vart innan. Förr kom jag hem och var tvungen att göra nåt skolarbete eller någonting. Jag kände mig ibland en smula stressad på den tiden. Nu kommer jag hem och behöver inte göra någonting. Någonting är inte som det ska. Jag förstår inte har jag missuppfattat allt eller har jag verkligen ingenting att göra? Istället för att plugga har jag nu hittat ett litet tv-schema jag gärna följer och då innehåller det ett Grey's Anatomyavsnitt och ett Will och Graceavsnitt. Jag kunde inte ens förra veckan boka in ett träningspass för jag skulle se på Grey's Anatomy. Jag börjar bli galen.

    En helt vanlig jävla måndag

    Måndag idag. Det är inte precis så att man tycker om måndagar just för att det är måndag. Det är början av veckan och sjukt långt kvar till helgen. Inte nog med att det är måndag, jag har världens jobbigaste schema just på måndagar också. Tråkiga lektioner, inga raster jag blir tokig. Nu sitter jag och ska ha reda på massa ekonomiska grejer i Chile men jag orkar inte. Jag vill inte. Därför tänker jag sluta med det nu denna tråkiga måndageftermiddag. Jag vill ha sol, jag vill ha helg, jag vill vara ledig!


    Ibland kan t.o.m jag överraska

    Tro det eller ej men jag har vart på fotboll idag. Jag åkte 17:15 och kom hem för ca 30 min sen. Det ni, det kan man inte tro om mig. Var en trevlig upplevelse måste jag säga. Tyvärr så vann inte hjärtelaget Stegeborg som hela familjen vart delaktig i men det är inte fy skam med att för första gången spela i final i sin egen cup. Jag trodde dock min pappa skulle dö av en hjärtinfarkt men som tur var så gjorde han inte det. Jag blev mer inne i spelet än jag trott innan jag tog mig till sporthallen. Alltså var det inte bara de attraktiva spelarna som var intressanta utan faktiskt även spelet.

    Höjden av lycka

    Igår var jag och min vän Hanna ute på promenad genom Norrköping. Efter att vi gått vid nåt läskigt ställe i oxelbergen när det var mörkt och sent svängde vi så vi kom till Södra promenaden. Just där hittade vi en mycket, mycket underhållande sak som gjorde hela min kväll. Vi hittade en kundvagn. Den stod där ensam och övergiven från Lidl. Hanna tyckte vi skulle ta med den så jag hoppade i den och Hanna skjutsade mig. Efter ett tag bytte vi. Jag har inte skrattat så mycket på länge. Vi var två vänner och en kundvagn en januarikväll på Södra promenaden.  Det är verkligen höjden av lycka.


    Barnafödslar

    För varje dag som går blir jag nästan mer och mer säker på att jag inte vill vara med barn utan istället vill adoptera. I nio månades ska man gå omkring och vara tjock, må illa, få ont i ryggen och allt vad det nu är. Sedan själva förlossningen. Man ska genomlida någon som gör fruktansvärt ont och så är det blod och grejer. Nej tack jag vill inte föda barn. Denna diskussion hade jag i en taxi i fredags med en tjej och en kille och jag måste erkänna att jag tyvärr blev nerröstad. Men jag kommer trots det troligtvis vara singeln som får sitta vid barnbordet på middagar.


    Vad är det för skillnad mellan en smutsig gris och en ren?

    Jag älskar att ha duschat. Däremot hatar jag att ta mig till duschen. Det är jobbigt och man ser alla jobbiga saker image132som man måste göra medan man duschar och efteråt; raka sig, peela sig, kanske skrubba kroppen, smörja in sig, torka innan man får på sig kläderna, tvätta ansiktet ja allt är mycket jobbigt. Trots allt jobb älskar jag känslan efteråt. Känslan av att vara ren och len. Jag gillar mina söndagsrutiner då jag har gjort en ansiktsmask och haft hårinpackning, man känner sig fin. Ibland gör jag dessa rutiner innan jag ska gå ut så jag ska känna mig fin men det brukar aldrig lyckas.

    Påtal om utgång. Jag ska gå ut imorgon. Då vill man känna sig fin. Men faktum är att då man känner sig riktigt snygg har man som tråkigast. När man är som fulast då vill alla killar ha en och man bryr sig inte riktigt, kanske beror på att man är så onykter men ändå. En fundering från mig bara.

    Tore Skogman är visst död

    Idag när jag, hanna, johanna och jocke satt och diskuterade Heath Ledgers död så kom vi in på andra kändisar som dött just förra året. Då nämnde jag Tore Skogman och blev totalt dumförklarad av alla tre och de påstod att jag drömde men nu har jag googlat och HA han är visst död! Här är beviset!

    Min älskade älskling

    Det är konstigt hur mycket man kan färsta sig vid ett djur. Idag när jag kom hem efter att ha passat barn fick jag image111veta att vår älskade innekatt Whiskas hade rymt. Jag blev helt till mig av oro att jag inte visste vart jag skulle ta vägen så jag gick och lockade på honom och hade mig. Sedan sa min mamma och pappa att vi inte kunde hålla på så utan vi får vänta på att han kommer. Många tankar flög i mitt huvud som att han kanske blivit skrämd av nåt läskigt djur och är helt vilsen eller att han skulle frysa ihjäl där ute. Men jag satte mig och försökte tänka på annat men jag måste erkänna att jag var ganska borta men sedan hör jag hur min mamma börjar prata gullespråk utanför fönstret och inser att vår älskade underbara katt var tillbaka. Jag sprang till honom och kramade om honom. Jag var så lycklig. Nu ligger han och vilar i min säng och för en gångs skull vill jag inte köra ut honom.


    Usch för barn.

    Imorse vaknade jag helt utmattad. Jag hade drömt att jag tog hand om en hel hög med ungar och ingen ville vara där de skulle vara. Jag var ensam och skulle få dessa barn att sitta och äta mat och en springer iväg och gömmer sig. Jag försöker då få barnet att komma tillbaka och när jag lyckats med det så är alla barn borta från matbordet och springer runt. Jag kände mig inte alls utvilad när jag väl vaknade. Hemska tanke, jag vill inte ha barn nu.

    Kom tillbaka Bella

    Jag vill få tillbaka mig själv! Nån jävel har hoppat in i min kropp och börjat styra mina känslor med en fjärrkontroll. Från och med imorgon ska jag bli känslokalla bella och innan dess ska jag gråta hela kvällen!

    ...

    Jag har kommit på varför jag inte gillar att tycka om folk. Eller varför jag hatar förhållanden. Allt handlar om sårbarhet. Jag är en otrolig känslomänniska egentligen men när det kommer till kritan kan jag inte erkänna dem ens för mig själv. Är jag störd på något sätt? Jag har funderat och kommit fram till att jag inte har nån psykisk störning eller liknande. Jag är bara så rädd att bli sårad. Om jag skulle visa mina känslor skulle jag vika mig, bli en svag människa. Varför hatar jag då förhållanden? Man kan tycka att känslorna är besvarade i ett förhållande och visst är de det. Svaret på frågan är att när man har någonting har man någonting att förlora. I ens egna singelliv så har man ingen eller inget att förlora. Man har bara sig själv att skylla. Ingen som bråkar med dig om onödiga saker, ingen som skäms för din inför sina kompisar, ingen som kan göra slut på det hela så du gråter en hel natt. Däremot kan människor krypa under ditt singelskal och du kan bli ledsen i alla fall. Skillnaden där är att man inte förlorar någonting man redan har, man missar nåt man aldrig hade. Man vet inte vad man går miste om därför är det bättre att vara ensam. För du hade aldrig gillat godis om du inte hade smakat det eller behövt telefonen om den inte fanns. Samma sak är det med förhållanden. Har du aldrig haft nåt behöver du inte sakna det.

    Slötittade kan ge någonting

    Satt och tittade på mtv förut. I vanliga fall brukar jag inte göra det för det känns lustigt att sitta och titta på musik på tvn när jag kan lyssna på dem annars. Det som är bra är att man kan hitta bra låtar och när jag sitter där och slökollar fastnar jag framför en låt som jag tyckte var någonting för mig. Så jag letade reda på den på youtube med tanke på att jag inte kan ladda ner musik och jag är laglig.



    Should I give up
    Or should I just keep chasing pavements
    Even if it leads no where,
    Or would it be a waste
    Even if I knew my place should I leave it there.
    Should I give up
    Or should I just keep chasing pavements
    Even if it leads nowhere
    Chasing pavements - Adele

    Lite morgonmusik...



    Är han grym eller är han grym?

    Visdomsord

    "Det är otroligt underskattat att ligga"
     citat från Johanna

    Jag är snyggast när jag är full

    image137

    Bellas eget drama

    Gårdagen var minst sagt dramatisk och mitt i dramat stog jag. Det var jag som har startat det hela. Jag var huvudpersonen i mitt eget drama. Jag brukar inte vara så känslig och det var nog mer frustration än sorgsenhet som kom ut och alkoholen talade ganska mycket. Allt jag sa menade jag i alla fall. Jag vill tacka alla som stöttade mig. Tack!

    Vad vore en bal på slottet?

    Usch just nu hatar jag balen! Det enda som jag har är en klänning. Trots att jag är med i balkommitén hatar jag allt prat om balen. Jag blir ju stressad. Alla har någon att gå med utom jag. Jag är inte kräsen vem jag ska gå med jag kan gå med en kompis. Men just nu är mina få killkompisar upptagna så vem ska jag då gå med? Det ska helst vara någon från skolan också för det blir roligast. Nej nu har jag klagat klart. Jag får väl genomföra mitt och hannas projekt själv nu då.

    ...

    fan, fan, fan! Ibland gör man saker man ångrar och får stå för konsekvenserna. Men ibland gör man saker man inte ångrar men får stå för konsekvenserna även då. Jag har gjort någonting jag aldrig skulle gjort ogjort men tyvärr får jag stå för konsekvensen att den som jag för första gången på väldigt länge tyckt om bara ignorerar mig. Frågan är vad som är värst? Att jag absolut inte ångrar det utan kan leva på det i säkert tre veckor eller att jag får arga blickar och ignoriska drag från en speciell person. Svår fråga.

    Ibland är ens liv riktigt ointressant

    Oj vilken ointressant blogg jag måste ha just nu. Jag uppdaterar nästan aldrig. Ursäktar för det om det ens finns någon regelbunden läsarkår. Som jag sagt innan gillar jag att skryta i min blogg och idag kan jag faktiskt skryta med att jag kl 09:00 var på gymmet för att träna. I vanliga fall brukar jag på onsdagar ligga i min säng och sova vid den tiden men idag var jag hurtig och gick och tränade innan skolan. Väl i skolan har jag dock inte gjort nånting vettigt mest suttit och pratat med folk eller facebookat. Tyvärr så har jag inte så mycket mer att säga.

    Det blir inte alltid som man tänkt sig

    Egentligen är jag inte personen som gillar någon. I alla fall enligt mig själv. Jag är den där eviga singeln som image120faktiskt älskar mitt singelliv. Jag kan inte se mig själv tillsammans med någon pojkvän och jag vill heller inte riktigt se det. Trots mitt ogillande av tvåsamheten för mig så har jag ändå sedan några månader tillbaka döljt mina känslor för en viss person. Jag har gjort detta för att jag inte vill veta. Men vem försöker jag egentligen lura nu? Jag kan inte trotsa det längre känslorna svallar upp och det är inte alls roligt. Jag vill inte gilla någon det är bara problem. Nu har jag förstått det nu är det bara att jag accepterar det så kanske jag kan avsluta detta och sluta gilla personen i fråga.

     If I was invisible
    Then I could just
    Watch you in your room
    If I was invincible
    I'd make you mine tonight
    If hearts were unbreakable
    Then I could just tell
    You where I stand
    I would be the smartest man
    If I was invisible
    Wait, I already am


    Ibland är man inte så smart som man verkar

    image136ok nu är det så att min otekniska sida kommit fram igen. Alla har intressant fakta om sig själva så det syns på bloggen men jag förstår verkligen inte alls hur man får det är det nån som vet det skulle jag bli väldigt tacksam för en kommentar som hjälper mig!

    Förövrigt är det nu bevisat att naturarna på skolan är pluggisar men ack så stolt man blir för de har högsta snittbetyget i hela östergötlands län det ni!

    Ibland är det svårt att vara smart i en grupp med idioter

    Jag blir helt förvirrad av sidan studera.nu för jag förstår ingenting det står att det ska finnas typ allt men jag förstår ingenting. Jag tycker att man ska skapa en studera.nu för idioter så även sådana som jag kan förstå. Statistiken är också helt obegripbar om man bara ska kolla upp en sak, jag borde sätta in mig mer kanske för att förstår. En kurs i den sidan skulle vara toppen tycker jag. Detta kanske jag kan utnämna till det tråkigaste inlägget jag skrivit men ändå det är min blogg och jag får skriva vad jag känner för. Just nu är jag förvirrad och jag vill förmedla den känslan till mina läsare som är inte så många men de är bättre än ingen alls.

    I've been having some strange dreams lately. Found a man in my bed saying "I am not dead yet". He had a haircut like Elvis Presley. "My name is Jeff Buckley and I'll make you sing...
    Hallelujah"
    Billie the vision and the dancers - I've been having some strange dreams

    Bella är kär

    Jag vet att det tråkigaste som finns är när det bara är en text i ett inlägg så jag ber om ursäkt för föregående inlägg men jag är kär i Billie the vision and the dancers . Nu har jag nästan alla deras album nedladdade från deras hemsida mycket trevligt. Har fått några favoriter faktiskt. När jag satte mig på msn fick jag mig en länk skickad med en helt grym cover. Låten är i orginal mer party med r&b men hon gör den hur bra som helst. Mer Bella-stil på den än orginalet.


    I saw you on tv - Billie the vision & the dancers


    image56I didn't ask for forgiveness, so there is no use to forgive. I didn't need another letter from you. It's been taken away my will to live. I ne
    ed a break and I need a vacation. Take me away from the civilisation. This year has been so rough to me. I do believe I've had enough you see.


    Regnet kommer en dag göra mig fet

    Oh jag hatar regn just nu! Jag fick knalla hela vägen från skolan i spöregn. Mina skor var en plats för vattenpöl och mina strumpbyxor var mörkgrå och inte ljusgrå. Ändå hade jag paraply men det räddar endast frisyren som vilket i mitt fall inte var någon frisyr alls så det spelade ingen roll. Hade tänkt för en sekund att jag skulle träna idag men glöm det jag tänker inte gå ut mer i regnet så titta vädret gör mig fet.

    Eftersom jag alltid måste nämna skolan i min blogg så ska jag berätta att om jag knappt startat skolan innan fick image121jag det idag. Det började chockartat med 1,5 timmes genomgång på derivatan på matten efter ett tag var jag stor som en boll därefter rivstart på svenska c sedan hade vi diskussion på marknadsföringen. Men nu är jag klar för idag känns skönt enast fredag och sedan helg. Det är det bästa med att man går i skolan; man längtar verkligen till helgen.

    Såg i Maries blogg att hon länkat till ett band vars namn är långt att jag inte orkar skriva det men så underbar musik jag blir glad av melodierna. Ni kan lyssna här

    These boots are made for walkin'

    image135Oj så pinsamt. Jag måste vara sjukt otränad för jag har träningsvärk. Visst kanske inte låter så konstigt om man haft ett jobbigt pass på gymmet eller nåt liknande men jag har inte gjort det. Jag tror att det beror på att jag nu börjat gå till skolan igen. Hela lovet satt jag ju mest hemma och gick inte så mycket och helt plötsligt måste jag gå 2 km till skolan och sen dessa km hem igen. På en vecka blir det ungefär 2 mil så det är inte konstigt att min kropp får en chock. Stackars otränade kroppen. Jag ska ta bättre hand om mig nu. Jag började redan för några timmar sen med en ansiktsmask så jag i alla fall har fin hy.

    Bilden har ingeting med inlägget att göra jag bara gillar att se konstig ut

    Minnet är inte alltid med mig

    Ibland känner jag att mitt minne är sämst. Jag hade tänkt ut något intressant ämne som jag skulle skriva om i bloggen eftersom de senaste har handlat om skolan och massa tråkiga saker som har hänt i mitt liv men när jag sätter mig och ska skriva så är det borta. Oerhört irriterande måste jag säga. Sedan jag skrev sist har jag blivit peppad att söka sommarjobb och har kommit på flera som ska få mitt CV innan månaden är slut och jag hoppas att åtminstone en svarar eftersom jag endast behöver ett jobb. Jag har även kommit fram till att jag måste börja träna om jag inte vill få nån sjukdom p.g.a dåligt tränad kropp och hjärta. Så jag kanske börjar imorgon eller på fredag. Typiskt mig att skjuta upp saker och ting.

    Lugnet före stormen

    Andra skoldagen avklarad och jag känner mig rastlös. Det känns oerhört konstigt att komma hem och känna att man inte behöver göra någonting alls. Man har ingen svenskatext som hänger över en sen två veckor tillbaka eller nåt prov att plugga till. Annorlunda känsla men jag antar att jag får njuta nu under den tiden för snart kommer jag säkerligen ha ett antal prov och inlämningar som ska vara klara innan sportlovet så jag ska försöka att inte vänja mig. Man ska aldrig vänja sig vid lugna perioder.

    En sak som jag däremot borde göra men som jag aldrig tar mig an är att söka sommarjobb. Jag tänkte byta branch och söka massa skitjobb. Sedan funderar jag även på om man får söka på bank när man är såhär ung och bara har en gymnasieutbildning inom ekonomi. Men jag kan alltid försöka. Jag ska i alla fall börja redan nu i januari för det gäller att vara ute i god tid.

    Glöm dina bekymmer imorgon kommer nya.

    Nu har jag passat barn för den här veckan. Var roligare än jag hade förväntat mig jag har nämligen sett på pippi långstrump med en väldigt pratsam liten kille och sedan sett på Emil i Lönneberga med en Usa-född liten grabb. När han satte igång och pratade hängde jag inte riktigt med måste jag erkänna men ändå jag låtsades förstå och ställde bara följdfrågor på det jag förstod nånting av. Han pratade alltså ganska knacklig svenska men han var så söt.

    image134Snart ska jag se Andra avenyn som jag pinsamt följer men det är som att jag blivit besatt. Man blir ju helt inne i det trots att det är så dåligt med dåliga skådespelare och fjantiga intriger. Jag fattar inte att jag måste se det. Man måste ju erkänna att det inte är lika pinsamt att säga att man är helt galen i OC, Grey's Anatomy eller Ugly Betty som det är att berätta att man följer Andra Avenyn slaviskt. Nej nog om det nu ska jag sitta och vänta på att programmet ska börja.

    För er som undrar blev min varma mjölchoklad helt underbar med vaniljglass i.


    Idag är en dag precis som alla andra

    image133Skolan började idag och det var verkligen en mjukstart. På släktforskningen satt man mest och letade efter sina gamla släktingar, ibland är det inte lätt kan jag tala om och på filosofin var det första lektionen någonsin och vi såg på film dessutom var naturkunskapen inställd så jag slutade 11:30 ibland är det skönt med skolan. Jag gillar rutiner jag är en sådan människa som måste ha rutiner för att jag ens ska göra någonting för att bli aktiv. Däremot hatar jag rutiner på min fritid såsom på tisdagar spelar jag tennis och torsdagar spelar jag gitarr. Nu gör jag ju ingenting av det där men principen att vara uppbokad exakt samma tid varje vecka gillar jag inte. Men jag har faktiskt en sak som jag alltid är uppbokad på och det är tisdagar 17-19 så passar jag barn på gymmet. Egentligen hatar jag att göra sånt men jag får ju trots allt träna där då.

    När jag väl kom hem från skolan höll jag på att dö av att jag hade sådan mensvärk. Jag hatar verkligen det man blir ju som ett barn som kryper ihop och tycker synd om sig själv så de senaste timmarna har vetekudden varit min bästa vän framför tvn. Jag kände mig som en hemmafru när jag satt och tittade på repriser och Ellen Degree show. Men jag tittade i alla fall inte på Oprah vilket jag och Johanna roade oss med igår.

    Nu ska jag göra varm choklad med vaniljglass som jag ska dricka så jag mår bra och sedan ska jag passa barn.

    Jullovets sista dag

    Jaha då var denna dagen här då. Jag måste säga att det ska bli ganska skönt att komma tillbaka till skolan igen. Jag kanske inte längtar tillbaka till prov och inlämningar och sånt men till mina rutiner. Jag gillar att ha lite struktur på mitt liv annars blir det att man inte gör någonting istället.  Denna dag ska jag spendera med min underbara vän Johanna. Vi ska ta en promenad i det "fina" slaskvädret. Ska bli skönt att röra på sig med tanke på att jag ätit hur mycket som helst och sen bara suttit framför datorn eller tvn hela dagarna. Men imorgon börjar skolan och då blir det ungefär 4 km promenad per dag måndag till fredag. Nej nu ska jag bestämma vad jag ska ha på mig så jag inte fryser ihjäl.

    Jag bjuder er tre snygga bilder på snyggingarna Johanna och Bella

    En kompott av min dag

    Då har man städat garderoben och jag insåg att jag har ett överflöd på mjukiskläder. Jag vet inte hur jag ska tolka det men jag antar att jag älskar att gå omkring i ett par sköna byxor och nån halvful tröja. Dock går jag aldrig till skolan i mjukiskläder som det känns som många har en tendens att göra. Jag tycker faktiskt att mjukisbyxorna hör hemma just hemma i soffan när man inte gör nåt speciellt.

    Ikväll ska jag titta på Victoria's Secret fashion show 2007 så kan man ju tänka att man nångång kommer se så snygg ut. Såg förövrigt nåt program om modellerna där att de förlorar sina kontrakt om de förändrar sin kropp, låter inte det helt sjukt? Inte konstigt att Hedi Klum hetsbanta efter sitt andra barn då showen bara var 7 veckor bort.

    Jag har även idag hunnit med att titta på OC och nu har jag ännu en gång sett sista avsnittet och jag grät. Jag minns inte att jag grät så mkt när jag såg det första gången på tv. Jag måste blivit känsligare på nästan ett år. Jag undrar egentligen hur man kan bli det men kanske är det möjligt.  Tur att skolan börjar på tisdag för jag vet inte vad jag ska sysselsätta mig med annars eftersom jag sett klart oc nu.

    Bara massa babbel

    Gårdagen blev lyckad. Blev en lång dag på stan med shopping och mycket äta. Jag vet inte hur mycket jag och Felicia hann proppa i oss innan vi åkte hem. Johanna joinade oss vid bion men inte åt hon lika mycket som oss haha. Bion var visserligen lite småtöntig men man blev så glad av den och självklar var ju Dempsey het som vanligt.

    Idag har jag vart hos farmor och hämtat lite papper samt fikat så någon mat har jag inte fått i mig. Jag kommer bli tjock om jag fortsätter såhär jag borde kanske ta någonting att äta snart så att jag inte bara äter godis. Allt blir så skevt när mamma och pappa inte är hemma. Matrutinerna försvinner på något sätt. Men jag har ju en pizza i kylen haha som att det är bättre. Nej nu ska jag gå och äta för att inte göra detta inlägg ännu mer otintressant!


    En dag med Felicia...

    För första gången sen nyår så är Bella uppbokad idag. Känns ganska skönt att jag inte bara ska ta det lugnt idag. Jag ska nämligen traska runt på stan med Felicia och senare ska vi gå och se allas vår favoritläkare Dempsey på vita duken. Så nu har jag sminkat mig och efter ett så långt uppehåll utan smink känns det som man inte riktigt vet hur man ska göra. Men sminket blev bra. Så nu är jag redo för en dag på stan och sedan massa godis och bio!


    image132
    En utav alla snygga bilder på mig och Felicia!

    Hon får mig att vilja bli man

    Ok alla vet att jag älskar killar som Tobias Hysén, Patrick Dempsey och såna hetingar men vad folk inte vet är att den kvinna jag tycker är så fruktansvärt vacker att jag skulle kunna bli lesbisk för det är Hedi Klum. Trots att hon är över 30 och har tre barn så är hon så vacker att man svimmar. Jag önskar att jag också är så vacker vid 35 års ålder. Dessutom verkar hon vara en helt fantastisk person och hon verkar ha humor. Så jag önskar fler supermodeller som Hedi Klum. Visst är det lite girl next doorkänsla över henne men ändå jag älskar henne så fruktansvärt vacker att jag inte hittar ord.

    image133

    Ibland kan det vara ansträngande att inte göra någonting alls

    image130Jullovet har jag haft till att vila upp mig. Nackdelen med detta är att det kommer blir ännu jobbigare att gå tillbaka till skolan men alla dessa stressmoment såsom prov, inlämningar och liknande. Det positiva är att det är sista terminen och man har ett mål uppsatt. Jag kommer kämpa som en dåre så att jag inte har några rester för hur kul är det att jobba ifatt resterna sista veckan då man har en massa annat att tänka på? Innan jullovet lovade jag mig själv att inte ens tänka på skolan och dess uppgifter och jag har faktiskt lyckats riktigt bra. Jag har inte ens öppnat ett worddokument. Nu är det mindre än en vecka kvar på lovet och jag antar att det ska fortsätta i samma takt som det börjat för varför ta ut sig sista veckan på det som kan vara mitt sista jullov.  Nej nu ska jag ta mig en kopp te och fortsätta mysa runt i mina tofflor för något ansträngande det ska jag inte göra.

    2008

    image129Nu är det 2008 då och jag sitter här den första dagen på året i mina mjukiskläder. Känns skönt. Gårdagen var väl sådär. Jag övervägde ett antal gånger att bli nykterist efter att ha sett alla dessa fulla människor. Men detta är året då allt händer. Bal, student, livet efter studenten. Hundra frågor dyker upp i huvudet om vad man ska göra efter gymnasiet. Men jag tror jag har en plan, förhoppningsvis får jag genomföra den och göra det jag vill. Men det är med glädje, sorg och rädsla som man längtar till studenten. Tänk när man står där i sin fina vita klänning på skolans trapp och sjunger om hur bra man är och hissar studentmössan i luften. Dagen då jag får sätta på mig min studentmössa kommer vara en av de lyckligaste men också en av de läskigaste. Nu är första gången man själv får bestämma helt över sin framtid. Inga måsten. Det är bara ens egen vilja och engagemang som kan stoppa en. 2008 är året då livet kommer börja levas. Ingen är så gammal som en gymnasiestudent men ingen är heller så ung som en universitetsnybörjare för att halvcitera Taylor Townsen. Men det är sant. För att inte bli långrandig ska jag nu avsluta detta och börja leva livet för detta nya år.  Hoppas år 2008 blir ett bra år med många skratt och roliga minnen!

    RSS 2.0