Vad ska jag egentligen ha på mig ikväll?!

Jag har bestämt mig för att bege mig mot Norrköping ikväll och nu återstår det ständiga problemet att jag inte har en aning om vad jag ska ha på mig. Har beslutat mig efter några vändor att jag har tre klänningar som kämpar om mitt tycke och smak. Alla är svarta, två ser nästan likadana ut dvs tajta och med en liten ryggurrigning den ena har dock lite glitter på, den tredje är den jag hade på bloggfesten.
Kanske blir det en favorit i repris med denna klänning.

Varför kan jag inte bara bestämma mig?

Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska fira valborg eller inte. Ibland sitter jag och funderar ut vad jag ska ha på mig ikväll och nästa sekund känner jag mig bara totalt omotiverad. Vid de omotiverade stunderna tänker jag bara på allt jobbigt som att jag måste ta mig till Norrköping och fixa mig och sådana saker. Men det är nog trots allt bäst att systembolaget får besök av mig idag, man vet ju aldrig.

Jag ska sluta säga saker jag inte kommer hålla

Nej nu såhär nästan tre timmar senare känner jag min mer taggad på livet och jag kanske inte bojkottar valborg ändå. Vad som gjorde att jag ändrade mig var nämligen min kära vän Challe. Har inte träffat henne på länge och nu ska hon ut och då kan man ju inte säga nej liksom. Det går ju bara inte.
Typ såhär glad är jag nu

Gnälltorsdag

Idag känner jag mig sjukt otaggad på livet. Vill helst sitta i min soffa, äta godis o dricka cola och kanske studera lite kalkylering och budgetering. Konstigt nog är tentaplugget det enda som motiverar mig för tillfället. Jag har tankar på att faktiskt bojkotta valborg i år och köra all in på UK nästa fredag istället. Jag tror det blir så, jag stannar i Linkan i morgon.

Plugga, plugga, plugga

Känns som det enda jag gjort de senaste veckorna är att plugga till tenta. Kanske är det även det enda jag gjort, skrev ju två tentor förra veckan och på måndag har jag den tredje tentan. Inte roligt alls är det men efter detta får jag tentaledigt fram till femte juni. Nej dags att fortsätta plugga på budgetering och kalkylering så jag åtminstone klarar en av tentorna.

Nagellack

Jag har blivit helt kär i nagellack på senaste tiden. Jag älskar att piffa till mig med ett snyggt och färgglatt nagellack. Tidigare har jag införskaffat mig ett snyggt blått och i lördags kunde jag inte motstå två lack till inne på HM. Det ena heter passande nog bella's choice och är åt det lite grön-blå hållet på färg och det andra är lite mer rosaorange. Riktigt kul och piffigt om jag får säga det själv.

Städsöndag

Har städat hela dagen nu. Nu när jag städat förstår jag inte hur jag kunde leva i den där skiten jag bodde i innan. Nu är allt superrent och min lägenhet är älskvärd igen.

Snyggast ikväll

Jag och Tantorini var väldigt glada efter några glas vin...

Rödvinständer

Har suttit och druckit rödvin med tantorini och bäx under kvällen. Here we come rödvinständer!

Oerhört rastlös

Var nyss ute och kollade lite på ELINpiaden som är en väldigt speciell tävling som anordnas av ekonomernas festeri. De hade sjukt tur med vädret. Nu är jag dock fruktansvärt uttråkad och vet inte var jag ska ta vägen.
Jag och Petra njöt i solen

Snabbuppdatering

Tentan gick skit (inte mitt fel helt klart tentans fel).  Jag har shoppat upp halva CSN och nu ska jag snart ut o kolla på de elinpiska spelen.

Snygg, snyggare Joel Kinnaman

Bild
Jag dör lite smått när jag ser MQs nya kampanj och Joel Kinnaman är frontfigur

Jag är VIP

Idag verkar Hageby Centrum ha någon nyöppning efter att ha byggt om hela bygget. Sjukt snyggt är det kan jag tillägga. Jag ska vara där ikväll. Deichmann öppnar nämligen och jag har den stora äran att känna Felicia som jobbar där så jag får vara vip. Tänka sig V-I-P känns fint att säga. Jag är nämligen aldrig vip. Kanske på Hugo men där är i princip alla vip, konstigt system har de men jag låtsas som att jag är något när jag går in i vipkön på hugo, behöver liksom inte ens visa leg.  Har hört rykten om att man får goodiebag som VIP känns coolt, jag tror på denna goodiebagen.
Ska träffa dessa snyggingar ikväll, jag skippar nog blomman dock..

deja que mueva

Dansa dansa dansa

Jag ska till Chile!

Sevilla ni blir dissade jag drar till Chile i vår!

En gång är ingen gång två är lika med noll

Är hemma idag och studerar. Tenta på lördag, jag ska fan sätta den jäveln (ursäkta svordomarna). Har dessutom blivit lite småsmittad av min kära Tantor och fått halsont. Men jag mår bra ändå. Tycker det är kul att plugga och jag har druckit så mycket kaffe att jag inte ens kan hålla fingrarna stilla för de skakar så mycket. Dessutom har jag fått två låtar av Björn Rosenström (!) på hjärnan kan inte sluta sjunga.
Dagens roliga
Igår såg det ut såhär istället med födelsedagsfika hos Petra

Grattis PetPo!

Idag fyller min kära vän Petra 22 jordsnurr. Jag vill bara gratulera!
Det kan börja verka tjatigt men bästa bilden!

AH!

Idag började spanskan. Riktig mördarkurs känner jag att det kommer bli. Efter den härliga lektionen kände jag för att lägga mig under bordet och självdö. Känner att jag haft väldigt många självdö-moments på senaste tiden men jag kan inte hjälpa det. Jag ska alltså i denna kursen förbereda mig för fem seminarier, skriva ett pm i sal på tre timmar, göra ett projekt om någon ekonomi i Sydamerika samt en presentation på 15 minuter och till på köpet ska jag skriva en tenta, allt på spanska såklart! Att man dessutom inte får yttra ett enda ord på svenska under lektionerna gör inte saken mycket bättre, nej detta var ett perfekt självdö-moment om jag får säga det själv.
Jag vill ha blomman i håret och se glad ut med Felicia just nu inte sitta och plugga.

Så det kan gå...

Förra veckan var jag i princip utan mat i kylskåpet. Jag handlade sen och nu är min kyl ganska full i alla fall.  Jag måste tro att jag fortfarande inte har någon mat för jag kom precis nyss på att jag inte ätit mat idag, men lika glad för det är jag så jag tror minsann jag ska ta lite kaffe.
Rekommenderad diet: knäckebröd (gärna 5 om dagen), kaffe, gröt och så lite frukt på det.

Svinstian

Jag tror jag ska döpa om min lägenhet till svinstian eller knarkarkvarten just för  hur det ser ut just nu. Under veckan har renhållning prioriterats bort då jag anser mig själv haft viktigare saker för mig. Nu kan jag inte blunda för problemet längre och jag har insett att min lägenhet ser ut som skit. Kanske måndagssysselsättningen skulle vara städning så lägenheten slipper ungkarlslya-stämpeln.

Jag bjuder på detta...

Igår pratade jag Tanja och Rebecca om hur man sett ut under åren. Då var det kläderna vi uppmärksammade och jag kan nu efter att ha gått igenom lite bilder från när jag var mellan 14 och 16 och jag kan konstatera att jag klädde mig som skit och jag såg ut som skit.
Det tåls att tilläggas att detta är de "snygga" bilderna. Finns bra mycket värre.

Har glömt berätta

Jag har glömt meddela att jag flyttat. Numer bor jag i ett rosa slott istället för min studentlägenhet.

Jag är inte snäll

Häromdagen skulle jag beskriva mig själv. Jag sa att jag var snäll varpå Jonas inte alls höll med. Jag fick en chock och undrade om han menade att jag var elak men så var inte fallet jag är bara inte snäll. Jag var lite stört av detta och var tvungen att fråga Tanja om jag var en snäll människa. Svaret blev nej det skulle jag inte kalla dig. Tanja förklarade sitt svar för mig och jag känner att nej jag är inte snäll. Jag hatar när folk ska komma till mig med problem eller att de gråter är ännu värre jag vet aldrig vad jag ska säga eller hur jag ska bete mig så istället kan jag kontra med att försöka muntra upp någon genom att berätta om mitt senaste inköp eller liknande. Om ni får ert hjärta krossat är det ingen idé att komma till mig för det enda jag får ur mig är det finns fler fiskar i vattnet sluta deppa ut på marknaden med dig. En annan anledning till att jag inte är snäll är att jag sällan är trevlig mot folk jag inte gillar. Jag brukar visa vad jag tycker och om jag har fått i mig lite alkohol kan det komma ut någon otrevlig kommentar. Vad jag vill säga med detta inlägg är, precis som Schyffert-inlägget, oklart men jag är i alla fall inte en snäll person.


kaaafffeee!

Jag behöver inte kaffe varje dag. Inte ens varannan dag. Men när jag väl får för mig att dricka kaffe dricker jag kopiösa mängder, ibland blir jag lite koffeinskakis. Det finns inget stopp på kaffedrickandet när jag väl börjat. Ikväll är det jag, kaffet och tvn.
Kvällens kanna, har redan lyckats häva i mig två koppar
Uppdatering: Jag har nu på ca 30 min druckit upp kannan, känner mig inte tillfredställd vill ha mer!

Värst vad alla joggar

Det verkar ha blivit nån jogginghybris i hela Sverige nu för tiden. Jag läser i en blogg att någon har joggat så läser jag i en annan att hon minsann också har joggat. Varför detta joggande? Själv är jag en såndär lat människa som gör allt annat än joggar. Jogging för mig är bara tortyr, jag vill lägga mig i närmsta buske och självdö efter fem minuters tur i spåret. Jag har försökt skaffa mig ett intresse för denna träningsform men icke. Jag var duktig ett tag men sen så sa min kropp på något konstigt vis ifrån genom att ge mig smärtsamma magsmärtor. Jag är helt enkelt inte konstruerad för att springa runt och flåsa. Nej tacka vet jag promenader, bra mycket bättre, man slipper bli lika svettig också. Men för att inte verka som den tjockaste och lataste personen som klivit på denna planet kan jag berätta att jag var på gymmet med Tanja nyss.

Fredag!

I vanliga fall hade jag varit lycklig över att det är fredag men nu är det ingen vanlig vecka. Nej det är tenta på måndag och hela helgen är förstörd för att man ska tentaplugga, vilket jag gjort hela veckan ändå. Det som är positivt är att ikväll är ju tv-höjdpunkten på veckan nämligen så ska det låta. Kan trots allt bli en bra fredag.

Jag har aldrig varit lyckligare för ett nagellack förut...

Dagens ljuspunkt är helt klart mitt nya nagellack. Felicia köpte sig ett likadant i fredags och ända sen dess har jag tänkt på det så idag blev det mitt för 40 spänn på HM!
Tog bilden från Felicia då jag inte orkade ta någon egen bild.

15 april 2010

För första gången denna veckan känner jag mig lite motiverad till studierna. Det har vart en bra dag idag. Känner att jag gör någon nytta för mig själv. Nu hoppas jag bara att jag klara den där tentan på måndag!

Dagens skrattattack


Ni måste kolla så himla roligt!

Vimmelbild

Jag har ungefär fem vimmelbilder i bagaget och jag är inte stolt över någon av bilderna men nu ska ni se snyggaste bilden från i fredags direkt från palace hemsida.
Vänstra bilden är klockren reklam för sleipner.

Utan mat del 2

Jag har fortfarande inte handlat. Jag har ätit blodpudding och knäckebröd i två dagar nu och när jag skulle fixa till lite frukost i morse kände jag att jag inte alls var sugen på knäckebröd. Istället rotade jag i mitt lilla skafferi och hittade nudlar så idag stod det nudlar på frukostmenyn. Till lunch tänkte jag nog äta lite blodpudding. Får se vad kvällen kommer erbjuda, mycket spännande liv jag lever.

Jag skäms lite för detta avslöjande

I lördags såg jag the 90's- ett försvarstal med underbara Henrik Schyffert. Jag kan bara konstatera en sak efter att jag sett det och det är att mannen är ett geni. Han är verkligen min favoritkomiker nr 1. Mitt under showen så kommer både jag och Felicia på att den där mannen är ju en riktig hunk. Så vill man ju att sin karl ska se ut när man själv är 40. Efter det konstaterade vi att det finns för många medelålders män som är snygga där ute. Tidigare har jag ju nämnt kungen, Stefan Sauk och Patrik Dempsey men nu kom vi fram till att även Schyffert platsar i kategorin hunkiga medelålders män. Inom kategorin hittar vi även Peter Magnusson (kanske inte en uppenbar snygging men charmig som tusan), Rickard Olsson och såklart underbara Peter "Settis" Settman. Det känns ju lovande att kategorin mest innehåller svenska män så jag slipper oroa mig för att min framtida man kommer totalt sunka ner sig när han kommer upp till åren, känns betryggande. Vad jag vill säga med detta inlägg är en smula oklart men det hela handlar om att Henrik Schyffert är en helylle kille alltså.
Bild

Sömnproblem?

Om du har sömnproblem rekommenderar jag denna oerhört bra bok finns på adlibris.se om ni blir sugna.

Idag är ingen bra dag

Idag är en sån dag då allt verkligen är fel. Jag ser hemsk ut. Mitt hår är flottigt och jag har fått säkert 500 finnar i hela ansiktet så jag ser ut som någon äcklig finnig tonåring. Inte nog med att jag ser hemsk ut min lägenhet är ett bombnedslag och jag orkar inte städa. Studierna går skit. Jag fattar ingenting och boken gör att jag drabbas av tillfällig narkolepsi, jag somnar ungefär vid var femte mening av tristess. Jag ursäktar för detta klagande inlägg men så är min vardag för tillfället. Jag tror jag måste ner på stan och köpa någonting uppiggande senare i eftermiddag. Nu är det dags att äta lite blodpudding som jag hittade i frysen!

Hoppsan!

Gjorde ett test om vilken kärleksprofil jag var på GB bara för skojs skull och resultatet blev Fresh'n' funky vilket beskrivs som följer:

"Du är fräsch. Du har koll. Och du älskar allt som är nytt. Du dricker kaffe med konstiga namn, klär dig i svart med någon fräck accentfärg, och du var en av de första som skaffade spikmatta. Nu ska du bara kela på den också, gärna utomhus. För dig är våren erövringens tid. Här ska skördas! Allt som rör sig kan hamna i din säng vilket gör att du ofta vaknar upp med grav ångest dagen efter. Impulserna styr. Du är mikroförhållandenas mästare. De varar oftast inte längre än ett par dagar eftersom du söker nya bekräftelser hela tiden. Bara tanken på en stadig relation gör dig livrädd. Kanske är du för skraj för att någon ska nå dig på riktigt och se vem du verkligen är. Det är inte omöjligt att du skulle vinna på det. Bakom ditt självsäkra kaxiga yttre döljer sig en mjuk och varm person som verkligen bryr sig om andra."

Nu vet alla hur jag är. Själv skulle jag nog vilja ändra på vissa av sakerna...
Här ska skördas! Allt som rör sig kan hamna i din säng vilket gör att du ofta vaknar upp med grav ångest dagen efter

Det där med att handla

Jag kom tillbaka från påskledigheten förra måndagen. Det enda jag har inhandlat till min kyl sen dess är ett paket mjölk. Alltså har min kyl stått i princip tom i en vecka medan jag har vistats här. Ännu har jag inte känt att jag orkar ta mig till Hemköp för att handla. Detta resulterade i att jag fick ha i gammal mjölk i morse när jag skulle äta min gröt. Det enda jag ätit idag, förutom min gröt med gammal mjölk och kanel, är lite spaghetti (jag var inte tillräckligt förutseende att jag tagit fram någonting från frysen). Nu är klockan snart fem och alla vet att måndag runt 17 är inte en bra tid att handla på om man vill slippa kö så jag tänker inte handla idag heller. Frågan är nu vad ska jag äta ikväll? Kanske skulle dricka min gamla mjölk och knapra på en knäckemacka. Vem har sagt att man inte kan äta bara kolhydrater en hel dag?

Gissa minen

Glöm allt jag skrev i inlägget innan jag håller på att självdö här hemma av tristess för att kursen är så pissigt tråkig. Försöker läsa lite, går sådär. Gör några frågor på den där sidan jag tyckte var rolig innan, jag suger. Nej det där med tentaplugg är inte riktigt min grej. Istället roade jag mig med att gå igenom bilder från i fredags och insåg att jag har en och samma min på i princip alla bilder jag ska försöka se lite normal ut på...
Någon som ser ett mönster?

Jag blev barn på nytt

På måndag, alltså om en vecka, har jag tenta. Internationell ekonomi är kursen och jag har hatat varje sekund av den från början till slut, tills idag. Med vår underbart opedagogiska och totalt genomtråkiga bok fick man med nåt sorts nummer som gör att man kan registrera sig på deras hemsida. Jag gjorde det idag och gud så kul det är. Jag känner mig som ett litet barn som tävlar om vem som kan flest engelskaglosor. Man gör alltså massa test på de olika kapitlen i boken och ser hur bra man är. Jag kan ju berätta att jag är sjukt jävla asgrym på kapitel två och mindre bra på kapitel tre. Det är förmiddagens kapitel i eftermiddag tar jag an kapitel fyra och fem!

En liten hemlis..

... jag och Felicia är egentligen män. Jag och Felicia har upptäckt att vi är som två karlar när vi hänger. Brölar på på vår härliga dialekt, äter sjukliga mängder och dricker som om vi var män på 110 kg. Kaloriintaget under helgen räcker för ett helt år. Nej nu är det dags för middag...


Vi bär på en hemlighet...


Total oreda passar in på gårdagen

Igår vankades det fest och efter en heldag med Felicia var vi redo för Palace. Kvällen slutade minst sagt speciellt men lite kort sagt så blev jag uslängd på palace, prövade lyckan på Hugo sedan tog jag en taxi hem till Felicia som inte var där just då så jag fick vänta. Igår användes min kamera flitigt för en gångs skull tänkte bjuda på några bilder.


Det började lugnt och stillsamt...

Vi gick ett hus bort och träffade Hanna och Marre

Finbesök från Nottingham hade vi också

Jag och Felicia valde att posa framför cigarettautomaten

Träffade Oscar i vimlet

Väl på Hugo träffade jag Kalle och Martin och vi tog bästa bilden för kvällen. Syns kanske att jag är lite kortare än de andra två då jag inte ens med en skärm fram på kameran kan ta en bra bild..

Jag tror jag ska komma naken

Imorgon ska jag på partaj och det är inte vilket partaj som helst det är en bloggfest. Jag känner pressen att ha en snygg klädsel och paniken har verkligen infunnit sig. Då mina standardval luktar rök sen förra veckans utgångar är de strukna och nu återstår bara att jag måste shoppa mig en helt ny outfit. Imorgon tar jag mig då till Norrköping och använder Felicia som min personal shopper eller rättare sagt smakråd. Men om jag inte hittar nåt kan jag ju alltid vara naken, det skulle ju skapa uppståndelse...
Fellis och Bellis

Jag har köpt egokameran!

I måndags så slog jag till och köpte mig en kamera. Den där egokameran från samsung som har en skärm där fram som är perfekt om man ska ta bilder på sig själv. Jag som då älskar mig själv tycker den är alldeles perfekt. Nu när jag har en kamera går ingen säker längre!

Svetten rinner

Idag är jag sjukt stolt över mig själv. Strax efter 11 tog jag min älskade cykel och for ner till gymmet och tränade. Ensam. Annars brukar det alltid vara Tanja som tar initiativet och jag hakar på antingen entusiastiskt eller så måste hon övertala mig i en halvtimma. Men då min ständiga träningsvapendragare har lämnat mig för Vemdalen fick jag på egen hand ta mig ner och svettas. Eftersom normala människor har jobb eller går i skolan så var jag i princip ensam och kunde välja vilken maskin jag ville. Kände mig dock fruktansvärt cool när jag stod på crosstrainern och hade på fatburn-programmet. Låtsades en stund att jag var med i biggest loser och vägde 100 kilo och jag hade både Bob och Jillian som stod och skrek att jag skulle förbli mobbad livet ut om jag inte kämpade på. Funkade perfekt kan jag säga. Uppförsbacken hem var inte lika rolig och hem kom jag helt slut, drack mjölk frenetiskt och lyckades även spilla på mig så utmattad var jag. Paradoxalt nog kände jag mig för att ta mig till McDonald's då jag inte orkade laga mat, men jag tänkte om där och tog och kokade mig ett ägg.


Nu var helgen slut

Denna vecka måste jag vara i skolan två gånger. Idag mellan 15 och 17 och på torsdag mellan 8 och 10, ändå känns det helt hopplöst. Vill inte gå på föreläsning kl 15 idag jag hade hellre sovit lite kortare och blivit av med skiten redan kl 12 men icke, vi väljer den absolut sämsta tiden på dagen att ha föreläsning på. Jag hinner ju gå och lägga mig innan föreläsningen börjat. Hela dagen blir helt konstig. Det enda positiva med denna föreläsning är att den är i A-huset, dvs. den är väldigt nära mitt hem. Det var allt jag hade att säga denna tisdagseftermiddag...

Joel Kinnaman ♥

Bild
Dags att spana in denna hunk i Johan Falk ikväll. Jag får inte nog av mannen han är så jävla het!

Lillasystersyndrom

Idag kom jag att tänka på en konversation för några år sen mellan mig och min åtta år äldre bror.
Jag: Är du sugen på pasta?
Glenn: Ja det skulle vara gott
Jag: Bra då kan ju du göra lite till mig också.
Vad som även är att notera var att Glenn inte ens bodde hemma då utan var på liten visit hemma hos mor och far.

Party, party

Igår stod det fest på schemat. Igen. Denna gång var det grabbarna som jag hängde på. Blev en härlig kväll på Hugo trots att det kändes som jag höjde medelåldern då de flesta var födda på 90-talet. Ångesten kom idag när jag insåg att jag tillbringat nästan all min tid i baren och ändå aldrig druckit upp det jag köpt. Ibland måste man ju lyxa till det.

Tanten har talat

Igår var det fredag och precis som vanligt på fredagar sitter jag bänkad framför tvn. Vem vet mest, postkodmiljonären, så ska det låta och sedan en halvtimmes lång väntan på Solsidan. Min fredag börjar kl 19 och slutar 22. Efter 22 går jag gärna och lägger mig, för jag är trött, kan inte vara uppe hur länge som helst. Pensionären i mig kommer fram varenda fredag. Jag kan säga att jag tycker att så ska det låta är det bästa underhållningsprogrammet. Jag tycker att Peter Settman är helt fantastiskt och igår när Rickard Olsson var med i programmet bultade mitt pensionärshjärta extra mycket. Jag var lycklig som få. Idag efter frukosten beslutade jag mig för att ta en promenad och inte kunde jag gå snabbt då mina benhinnor ville mig någonting ont. Pappa sa att det var för att jag är som en tant. Och det är väl bara att konstatera efter 20 och ett halvt år i livet har jag gått och blivit en riktig tant.

RSS 2.0