You are my sweetest downfall

Jag började med Vi som aldrig sa hora  i tisdags, igår läste jag ut den. Jag tyckte den var så bra att jag inte kunde sluta läsa. Ganska mörk men bra så kan jag beskriva den. Många fina citat kan man hitta ur boken och Ronnie Sandahl skriver helt fantastiskt bra enligt mig, jag älskar hans krönikor så jag tänkte då måste jag läsa hans bok. Boken var jättebra och den var så bra som jag förväntat mig.


"Om svaret är:
Ensam
Vad är då frågan"


Jag har nu kommit in i en period då jag verkligen inte bryr mig. Jag bryr mig inte om hur jag ser ut, inte om att hitta på någonting, inte om skolan. Jag orkar inte bry mig helt enkelt. Pratade igenom betyg med Anders idag igen skulle försöka få honom att ändra sig. När jag tänker efter var det helt onödigt, det känns snarare som jag sänkte betyget istället för att höja det. Men bryr jag mig? Nej han får väl ge mig det betyget då, jag skiter i vilket. Just nu vill jag bara vara , jag vill bara leva. Leva utan krav, utan massor att göra, helt enkelt bara vara. Jag vill ta sommarlov idag istället för om två veckor, kan vi inte få sluta tidigare?

Det går inte att förneka det längre, jag har alltid skjutit undan tankarna men nu kommer de upp och jag har inte orken att skjuta tillbaka dem längre. Sanningen är den att jag gillar honom mer än jag tidigare trott. Kär är helt att ta i men förtjust passar bättre in. Men eftersom mitt förhållandehat håller i sig så ska jag inte satsa eller någonting utan låta det vara.
 

image61

Tänkvärt

"Nej, jag är en sån tjej man vill knulla"

I'm not lost, I'm not lost, just undiscovered

Hur kommer det sig att man alltid kommer på 100 andra saker som är mer intressanta och göra när man ska plugga? Hm kanske för det är så sjukt tråkigt att plugga! Kan man inte göra något roligt av det som en rolig uppgift? Nee nu ska vi tråka ut eleverna så mycket som möjligt så dom inte lär sig nåt. Det tror jag att lärarna tänker ibland som när man ska hålla ett föredrag på 10 min om en författare och ta ut varför det är en bok från realismen. Jag vill hellre skjuta mej själv känns det som. Ok jag överdrev kanske en smula.

Lånade en bok idag för första gången på hela min gymnasietid som inte hade med skolan att göra, duktigt Bella, kanske berodde på att det var en bok som jag verkligen vill läsa för det är ju underbara Ronnie Sandahl som skrivit den.

"Vi som höll deras hår när de kräktes.
Vi som aldrig sa hora.
Vi är också de som aldrig blir deras"


Har lyssnat på James Morrison nu och han är ju för underbar asså jag älskar hans röst så hes och härlig. This Boy har jag blitt helt förälskad i man blir på nåt sätt glad av den.

I'm still here,
But it hasn't been easy,
I'm sure that you had your reasons,
I'm scared for this emotion,
For years I've been holding it down,

And I, Love to forgive and forget,
So I, Try to put all this behind us,
Just, Know that my arms are wide open,
The older I get, the more that I know.



Känslosamt

Jag känner mej ganska känslosam idag. Jag har sagt ett flertal gånger att jag är kär idag. Först var jag kär i Danny, sen i James Morrison, sen Darin och sist så skulle jag gifta mej med Ronnie Sandahl; den ursöta krönikören på aftonbladet. Men skömt och sido jag är riktigt sjukt känslosam idag jag kanske får ut det genom och bli kär i alla möjliga.

Jag tror mitt känslosamma jag har kommit fram när jag nu har lyssnat på all denna underbara musik med vackra texter. Känns kanske inte så Bella men jag gillar den här musiken nu. Oc-musik på nåt sätt tycker om det som bara den. Får tacka Sanna för att hon skickade låtarna med Regina Spector. Ikväll ska jag lyssna på James Morrison hela kvällen efter att ha fått den till datorn =) min kväll är fulländad!

James Morrisonimage57

I loved you first

You give me something

image56
Underbar låt vill bara lyssna på den om och om igen. Den får mej att känna saker som jag tycker om, den får mej lugn. När jag hör den här låten tänker jag på en speciell person och det känns så underbart. Jag vill verkligen bara njuta och lyssna på denna låt glömma allting som har med skolan och betyg att göra. Bara drömma mej bort från verkligheten en sekund.

You only stay with me in the morning,
You only hold me when I sleep,
I was meant to tread the water,
But now I've gotten in too deep,
For every piece of me that wants you,
Another piece backs away.

'Cause you give me something,
That makes me scared alright,
This could be nothing,
But I'm willin to give it a try,
Please give me something,
Cause someday I might know in my heart.

You only waited out for hours,
Just to spend a little time alone with me,
And I can say I've never bought you flowers,
I can't work out what they mean,
I'd never thought that I'd love someone,
That was someone elses dream.

'Cause you give me something,
That makes me scared alright,
This could be nothing,
But I'm willing to give it a try,
Please give me something,
Cause someday I might call you from my heart.

But it might be a second too late,
And the words that I could never say,
Are gonna come out anyway.

'Cause you give me something,
That makes me scared alright,
This could be nothing,
But I'm willing to give it a try,
Please give me something,

Oh 'Cause you give me something,
That makes me scared alright,
This could be nothing,
But I'm willing to give it a try,
Please give me something,
Cause someday I might know in my heart.

Know in my heart,
Know in my heart,
Know in my heart.


Bilkörning och tjocka magar

Idag är det som de flesta känner till mors dag. Detta firades med att min bror och hans flickvän kom hit och åt och umgicks. När vi satt ute i solen kom Gary på att jag skulle övningsköra så nu har jag haft min första körning i en riktig bil. Gick bättre än jag trodde det skulle gå. Sedan blev det fika på Korskullen var trevligt fick även reda på att jag ska jobba om 2 veckor. Kul!

Igår åkte jag, Johanna och Hannes hem till Oscar för att träffa honom efter operationen. Var hur kul som helst att se honom. Saknar honom massor i skolan nu. Han gick omkring med solglasögon hela tiden så han såg ut som han var blind haha. När vi var där blev jag och Johanna helt förtjusta i ett par kuddar som formades hur man än gjorde med som och så kom vi fram till om man har den under tröjan kanske man ser gravid ut så det blev tjocka magar och jag och Johanna såg verkligen gravida ut haha. Sen kommer Hannes kommentar: Kan jag få den där jag vill se hur jag ser ut om 20 år. Ja det var lite lustigt och se honom med ölmage =P


Kärlek


Jag är kär i snygg Danny Saucedo asså det är helt sjukt va fin han är. Jag kan inte hjälpa det jag tycker så mycket om han haha. Men är han inte fin eller?

image50

Play it for the girls and for all the good times

Pluggpaus

För en liten paus i mitt pluggande som jag är helt galet trött på just nu så tittade jag vad mitt namn var haha på en lista jag kolla in hos Sanna :

G: You never let people tell you what to do.
A: You like to drink.
B: Everyone wants you
R: Fucking crazy.
I: You are great in bed
E: Damn good kisser.
L: Everyone loves you.
L: Everyone loves you.
A: You like to drink.

Jag måste ju säga att det passar ju in asbra hahaha

Nu vill jag förövrigt ha helg så jag slipper tänka på detta jävla geografiprov jag hatar allt som har med väder,vind och växtlighet och göra nu! Jag vill ha en längre paus från mitt pluggande, börjar kännas som det satt sej u efter att ha umgåtts med den där boken i ca 7 h på 2 dagar!

Orkar inte...

...plugga mer nu! Skulle dock va trevligt och ha nån att plugga med

image47

Inte den bästa måndagen i mitt liv...

Oc var slut för gott, det var måndag morgon och alla fick den hemska nyheten. Måndagen var inte dagen då jag var på topp. Allt började med att jag satt övertrött på en buss och såg massa tillfixade vackra människor som steg på, där satt jag, jag hade mina mjukiskläder, linnet jag sovit i och var helt osminkad jag hade gått upp 20 min innan bussen gick 10 min innan jag skulle gå till bussen. Jag kom hem till en tom lägenhet där jag inte visste var familjen var inte en tanke på det som hänt oss i helgen. Åt min frukost som inte var den nyttigaste fixade iordning mej så jag också fick hör till den gruppen med tillfixade vackra människor och så bar det av till skolan. Jag mötte Johanna som sa, ska vi berätta det för Micke och Anders på en gång? Chocken i Mickes ansikte var ovanlig han brukar inte visa det på det sättet "Macho-Micke" som vi kallar honom visade ett tecken på känslor.

Vi gick till svenskan som vi trodde vi skulle ha engelska på och möttes av Marie vi tänkte gå och prata med Anders men blev stoppade. Vi fick berätta vad som hänt och allt kom tillbaka precis som det var i torsdags. Tårarna kom, jag hade inte tänkt på det sen i fredags riktigt och allt kom tillbaka till mig. Sedan blev det prat i klassen och hela dagen bestog av att bearbeta och prata om vad som hänt. Klassen var ju i första stadiet som jag redan kommit över så det var lite mer annorlunda än för mig. 

Idag när folk kommer fram och frågar hur det är med honom och vad som hänt och så vidare går allt automatiskt. Vi som är hans närmsta ska fungera som en länk mellan skolan och honom. Hela dagen har vi fått höra lärare som frågar om kortet som vi ska skriva och ge till honom och hela tiden får vi säga att Johanna har det och att vi kommer med det snart. Det känns som om man är okänslig men jag antar att det kommit in i huvudet nu och att vi pratat så mycket om det att vi blivit "mättade". Vi måste komma till ett stadium då vi inte verkar helt känslomässigt knäckta eller verkar totalt okänsliga. Snart ska vi iaf hälsa på honom får se när han blir bättre. Saknar honom ju. Känns konstigt att vi är tre istället för fyra men snart kommer vår kvartett bli fulländad igen!


The end's not near it's here


Detta är titeln på allra sista avsnittet av oc. Usch så hemskt vill inte att Oc ska ta slut jag kommer sakna det så himlans mkt. Ikväll är alltså det allra sista avsnittet. Jag tror inte jag missat ett avsnitt av denna underbara serie. Kan låta en aning nördigt att jag är helt sentimental inför slutet men tänk OC har vart med mej i flera år och man har alltid haft det. Nu när slutet är här så måste jag köpa alla boxar så jag kan ta fram dem o minnas alla bra avsnitt och skratta och gråta. Har ju säsong 3 så nu behövs bara säsong 1,2 & 4. Ikväll kommer jag gråta med avskedet till OC!

image45

Förövrigt ni som undrar om mitt förra inlägg han mår bra nu eller bra och bra men operationen gick bra.

...

Ibland så kommer allt som ett slag i ansiktet. Det är svårt att fatta, detta händer inte det händer bara andra aldrig mej. Jag var lyckligt ovetande tills för några timmar sedan då verkligheten hann ifatt mig. Jag kunde inte annat än gråta, jag blev rädd förstog inte riktigt. Skojade Johanna när hon berättade det? Nej hon gjorde inte det fick allt berättat för mej av honom och jag börjar förstå det är sant. Han ville berätta det själv för oss och det fick han. Men allt kommer gå bra allt kommer verkligen gå bra. Den bästa läkaren, tumören kunde vart mycket värre det kommer gå bra. Imorrn ska jag tänka på dej hela tiden. Vi kommer ses snart. Jag älskar dej verkligen!

image32

Kulturell dag

Igår bar det av till Sthlm igen denna gång utan spanjorer och italienare.  Första stoppet var Moderna muséet och där fick vi en guidad tur av några esteter på ungefär 1 h ganska intressant är dock inte så konstintresserad. Efter det blev det mat var sjukt hungrig och sugen på Mc Donalds fråga inte varför jag blir bara det ibland haha. Efter det hade vi fritid och då hände något mkt mystiskt men sjukt roligt. Jag, Hannes, Johanna och Oscar satt i en park så kommer det fram en tjej till oss. Sen vände hon sig mot Hannes och konversationen blev denna:

Tjejen: Heej!
Hannes: Hej (lite misstänksamt)
Tjejen: Hur är det?
H: Bra
T: Heej (tittar på oss mystiskt), är det där din tjej? (syftar på mig som sitter bredvid)
H: Nej
T: Du känner inte igen mej eller?
H: Nee
Tjejen går iväg och verkar sjukt sur. Jag, Johanna och Oscar börjar skratta. Hannes blir rädd och när vi ser henne igen gömmer han sig bakom Oscar.

Dagen fortsatte med en guidad tur på Dramaten och sedan en föreställning på Sthlms stadsteater. En midsommarnattsdröm var riktigt rolig måste jag säga.

En bild på mig och Hannes från vårt stenblock vi satt på i parken och den andra en smygbild på Johanna och Oscar.
image30image31

Hannes, vill du dela block med mej?
 

Sorgligt avsked

image29

Nu har de åkt hem. För 4 dagar sen hade jag sagt äntligen men nu är det inte så längre. Vaknade imorse och insåg att de skulle åka hem fick en klump i halsen och tårarna ville komma fram hela tiden. Värst var det att hålla tillbaka dem när jag såg mitt rum helt fritt från hennes saker då var det verkligen nära och jag insåg fakta. Men vi åkte iaf till skolan och mamma kunde inte hålla tårarna borta så när jag såg mamma och Alice gråta kunde jag inte låta bli vad som helst kunde få mej att bryta ut i gråt. Sen var det en förmiddag på stan och sedan pizza på en pizzeria. När det närmade sig att de skulle åka säger Jocke att det snart blir gråtkalas och jag och Felicia började direkt. Jag riktigt hulkade mig. Men sedan blev det fotografering och sen skulle vi gå till bussen och skicka hem dom till Italien. Då kunde man ju inte annat än att gråta! Hannes grät ju nästan tom och de fick nästan dra in alla Italienare i bussen så. Jag kommer sakna dem och det kommer vara tomt. Däremot ska det bli ganska skönt att få vara lite ensam. Denna vecka är ett minne för livet! 

Jag erbjöd mig mitt rum och fick en vän!

image28
Carlotta, Alice, Laura & Filippo

En omtumlande vecka

Den här veckan har vart en väldigt speciell vecka. Har haft Alice hemma hos mej sovandes i min säng och jag på soffan i vardagsrummet (jag är såå snäll). Till en början tyckte jag inte om tanken att ha italienare här som man inte visste vad man skulle säga till men nu så ångrar jag allt dumt jag sagt. Italienarna är underbara! Så gulliga kan inga vara. Jag kan berätta mer nån annan gång vill bara lägga upp bilder på de underbara som jag umgåtts mest med i veckan!



En vecka i bäddsoffan

Idag kommer italienskan som förövrigt heter Alice. Kl 21:30 ska jag vara vid skolan och sedan åka buss upp till Skavsta för att välkomna henne.  Kl 24.00 kommer vi typ hem och då ska hon få sova har jag bestämt (i min säng dessutom) känns som alla har erbjudit sina egna rum men inte jag så stort bor inte vi faktiskt men jag kan erbjuda henne min säng jag får sova i min bäddsoffa som jag så fint möblerat om idag. Jag är nästan lite avundsjuk att hon får sova i min nybäddade säng en vecka medan jag får sova i min obekväma bäddsoffa men men det är ju endast 7 nätter jag klarar mig nog. Ja mitt schema för veckan kommer iaf vara sjukt upptaget och det är ganska skönt ifall jag inte skulle gilla henne men när vi har fritid har jag, fia, hannes o felicia bestämt oss för att de ska få leka med varandra kan nog va kul för dem för hur kul e d o va me samma person hela tiden?

nej nu ska jag fortsätta min städning. Ha en fin vecka!

Fick lite bilder från valborg igår och här är en fin bild på mej o fia sen kunde inte låta bli o lägga upp bilden på sötaste Elin och Hannes.
image23image24

Lite om mej

Ett litet "formulär" jag snodde från sanna.

OM MIG
namn:
Gabriella
födelsedag: 1 september
Bor du i villa/lägenhet: lägenhet
Hur stor:  bra fråga, lagom
Pool: nope
födelseort: Söderköping
uppvuxen i: Söderköping/Mogata
bor: Söderköping
Längd: 1.58 typ
Skor:  36-37
ögonfärg: Blå
hårfärg: Brun

FAVORIT
färg:  rött

plats: Min säng
bok: Jag läser aldrig
spel: The sims haha
drog: jag knarkar inte
fordon: en snygg bil
affär: svår fråga nån bra klädbutik
CD: Alltid Darin
artist: Darin
aktivitet: Sjunga och dansa

BRUKAR DU
titta på dig själv i spegeln: Jag gör det jämt
gnälla: jo speciellt när jag är varm
skrika:  händer inte så ofta
sova: Jo jag måste ha min skönhetssömn
klä dig i svart: Jodå kan hända då och då
gå till kyrkan: Nee
röka: bara om jag är full
ljuga: Inte värsta superlögnen men det händer väl med vita lögner eller skojlögner

hata folk: Jo eller jag säger att jag hatar dom men det kanske är och ta i
lita på folk: Jo jag är ibland lite väl naiv dock

NÄR
läste du en bok senast: Det var den engelska boken för typ 2 veckor sen
var du på konsert senast: 1 mars på darin
köpte du något senast: Jag köpte en chokladruta i cafeterian för typ 3 timmar sen
svor du senast: Det kan inte vart länge sen
sjöng du senast: Nyss typ
klagade du senast: På gympan jag fattade inte så mycket
var du kär senast: Hm det var länge sen

VEM
saknar du:  Patrik för det var så länge sen jag träffade honom
vill du slå: Svår fråga inte just nu nån
kramade du sist: Tror det var mamma
är din förebild: Christina Aguilera
sårade dig sist: Det måste vart min smultronkvist när han inte kom
vill du blir galet full med: Skulle vara kul med typ nån känd o snygg kanske Tobias Hysén
gjorde dig riktigt glad senast:
Johanna tror jag du
fick du sms från senast: Massa töntsms från Alex
ringde dig senast: Erik-Gustav måste det vart
är vackrast på jorden:  Vackrast? hmm finns många

HAR DU
förföljelsemani: Skulle inte tro det
tvångstankar: Jo jag måste ha kuddarna på rätt plats annars kan jag inte sova, dock inte så allvarliga problem
färgat håret: Många gånger
brutit några ben någon gång: Aldrig
några piercings: Nope
egen dator: Nix
gjort bort dig rejält: Det har väl alla?
bra självförtroende: Det beror på när du frågar
komplex: Joo men jag säger ingen
kysst någon: Visst har det hänt ett flertal gånger ;)
varit kär: Jo, en gång har det visst hänt
rymt hemifrån: Nej
lekt med elden: Nej jag är för rädd för det

HUR

går du: Som en fjolla enligt vissa haha
svarar du i telefonen: "Aaa det är Bella" eller "aa?"
mycket pengar har du: Det är inte mkt nu fattiglapp
ofta bäddar du sängen: Oj det beror på
ofta städar du: När mamma klagar eller när jag får ett ryck
många stör du dig på: För många

TROR DU
att du kommer bli något: Självklart jag är ju grym
på gud: nej
att det finns nått efter döden: Ja då kommer man till himlens port och får bestämma vad man vill göra
på rymdvarelser: Tveksamt va
att folk tycker om dig: Jag är älskad av alla hahah
att du kommer leva länge: Ja, jag känner det på mig

Valborg, glassar och ett vykort

Valborg infirades i Gusum värsta metropolen. Kul var det tur att mina favvisar var där dock saknade jag Hanna och Johanna men det gick bra ändå. Tror vårt projekt börjar funka nu bara inte dom fegar ut dom små liven. Men mycket dricka blev det och jag måste erkänna att jag blev lite väl full och ärlig.

Igår var man lite smått bakis och så skulle man in till bror sin och vara trevlig gick bra efter att ha sovit i bilen. Sen hann jag inte ens komma hem fören jag fick sms från Johanna som fråga om vi skulle ta en prommis så då gjorde vi ju det hon har ju vart i Tyskland och kom hem i måndags så det vara trevligt o träffa henne. Vi mötte även Klas-Patrik (Johanna tyckte han sa klas jag tyckte patrik) så blev vi bjudna på glass på smultronstället så nu var första glassen där avklarad för året.  har blivit mycket glass på senaste tiden också det blir nog rekordår.

idag fick jag mitt första vykort på länge det var en hälsning från Berlin. Var väldigt vad de hade gjort saker roligt va det också. "Igår gick det dock lite överstyr med en orgie med finlandssvenskar på hotellrummet men kvällen slutade med att Oscar strulade med Lasse och blev gravid" haha så klockrena dom är mina älsklingar.

Har förövrigt haft en låt på huvet hela dagen.
Vem vill inte bli miljonär, jobab och slita det är ju sådär



RSS 2.0