Hetsshopping

Har använt mig av lite terapi såhär på kvällen. Jag har internetshoppat, jag och Tanja kom dock på att om vi beställde i samma paket så får vi halva frakten, så vi kände oss ekonomiska och började hetsa varandra till shopping. Helt plötsligt behövde våra garderober allting. Min garderob var i speciellt behov av en svart tight långärmad klänning med urringning i ryggen (för det har jag inte redan 3 stycken av). Till mitt försvar var det lite bling bling på denna.
Jag och tanja! Jag har en av mina tighta svarta långärmade med urringning i ryggen på mig på bilden.

Beslutsångest

Imorgon måste jag lämna in min ansökan om var jag vill plugga nästa år. Vet jag var jag vill åka? Nej absolut inte. Har vart inne på hösttermin i Monterrey vårtermin i Spanien någonstans, helst Valencia. Nu vet jag inte. Helt plötsligt har Chile kommit upp i huvudet på mig men då vill jag vara där på vårterminen och höstterminen i Spanien. Imorgon ska jag lämna in den där ansökan och då får vi se vad som sker. Får se var jag hamnar helt enkelt. Nu känner jag att jag bara vill att nån placerar mig någonstans så är jag där nästa år helt enkelt.

I natt var det nästan -29 grader i Linköping

Gårkvällen var perfekt. Middag och bastu. Bastu är underskattat ibland, borde kanske satsa mer på aktiviteter av detta slag. Ännu mer perfekt är det att jag inte vaknar upp bakis idag. Mår alldeles utmärkt. Dock höll jag på att frysa ihjäl igår när jag skulle hem från Tanja. Jag var ute kanske högst 20 minuter men mina händer gick inte att röra, om jag kände på dom kändes det inte ens. Jag var nästan säker på att jag skulle behöva amputera bort fyra fingrar. Jag höll dessutom nästan på att ge upp och tänkte lägga mig i en snöhög och frysa ihjäl. Detta gjorde jag självfallet inte utan jag kom hem frusen och jag har inte behövt amputera bort någonting.

Middag, bastu och snack

Kvällen ska spenderas med dessa sköna donnor hos Tanja.

Jag vågade vara noggrann

Lördag idag. Till skillnad från andra lördagar har jag gått upp tidigt, kl 6 närmare bestämt och skrivit tenta. Största chocken fick jag i morse när jag gick ut. Trodde jag skulle dö av kyla. När jag klev ut ut dörren ville jag helst av allt gå tillbaka igen och lägga mig i sängen och sova. Men icke jag skulle skriva den där förbannade tentan. Hur det gick? Ja det får vi se. Kändes ganska bra men jag vågar aldrig hoppas. Jag satt längre än jag brukar och jag var faktiskt noggrann och det är alltid positivt. Dagen ska spenderas lugnt. Blir förhoppningsvis en träff med Tanja och Petra till kvällen i alla fall.
Såhär nördig såg jag ut på tentan...

Jag kan vara noggrann jag är inte rädd...

Jag känner som sagt att jag kan makroekonomi nu så jag kör på mental träning istället (himla bra att jag läst 50 poäng mental träning på gymnasiet). Jag tänker igenom hur jag sitter på tentan och är så noggrann som jag aldrig någonsin varit. Tror det kommer fungera alldeles utmärkt.

Tjockistv

Jag har fått en konstig vana. Varje vardag kl 19 sitter jag bänkad framför tvn för att se på Biggest Looser. Jag vet inte om jag egentligen tycker att programmet är bra men ändå sitter jag. Måste titta. Hatar det blåa laget för deras självsäkra och smått arroganta stil och blev lite ledsen när Bernie åkte ut från det svarta laget. Det som dock lockar mig allra mest med programmet är invägningen. Jag älskar att se före- och efterbilder på deltagarna och förbryllas över hur mycket de gått ner i vikt. I onsdags fick man se ALLA deltagare och deras viktnedgång. Satt och sa shit och herregud ett x antal gånger under timmen. Helt otroligt hur de kan gå ner så mycket i vikt och hur de kan förändras på så kort tid. Det har pågått i tio veckor och vissa har gått ner nästan 50 kg. Det är nästan som att gå ner hela mig.
Man kan tro att detta program ska påverka mig på ett positivt sätt. Att jag vill leva hälsosamt. Jag säger bara att det inte gör det. Idag har jag inte kunnat sluta äta. Det finns inget stopp på mig. Jag proppar i mig mat, frukt, choklad, nötter, allt som kommer i min väg stoppar jag in i munnen och jag ser framför mig hur jag blir en 100 kg-klump. Huvudorsaken till detta hetsätande är troligtvis min uttråkning. Jag orkar inte sitta med makroboken en minut till. Orkar inte läsa om jämvikt i arbetsmarknaden, finansmarknaden eller varumarknaden heller för den delen. Jag orkar inte komma på vad som händer om staten bestämmer sig för att höja skatten. Just nu känns det som jag kan det och då blir jag uttråkad om jag läser samma sak, som jag dessutom tror att jag kan, om och om igen. Dock får jag dåligt samvete. Tänk om jag behöver plugga mer om jag bara inbillar mig att jag förstår. Jag kommer hata mig själv om jag kuggar och vet att jag skulle kunnat plugga mer. Nej jag får helt enkelt kompromissa och studera i alla fall en timma till.

Studier

Två dagar kvar till tentan och jag känner att jag borde klara den om jag bara tar lite tid på mig, inte stressar som jag brukar och faktiskt vara lite noggrann. Hade Petra och Tanja på besök några timmar nyss så idag har antalet pluggtimmar inte varit alltför många, men jag känner mig ändå lugn på något vis. Har varit ordentlig och verkligen satt mig in i de sakerna jag tidigare inte riktigt förstått så jag kände att jag kunde ta mig den pausen för att dricka kaffe med mina vänner. Mer än så har jag inte att berätta för tillfället men som jag trodde så klarade jag i alla fall statistiken. Känns skönt.

Bög, Mamma, Kines

Kan inte få låten ur huvudet. Vet inte ens om jag gillar låten. Lätt att komma ihåg i alla fall.
Jag är bög, jag är mamma, kines...

Dålig dag

I morse när jag vaknade ville jag verkligen inte gå upp. Inte för att jag var trött utan för jag kände att denna dag är bara skit. Föreläsning kl 8, hem plugga makro, handla och ett snöoväder. Jag visste att det inte skulle bli roligt. Jag hade rätt. Vill nu helst av allt sitta i soffan, kolla tv och äta onyttigheter (läs choklad och big mac). Jag tar mig nu ledigt resten av dagen för att ägna mig åt dessa aktiviteter. Kanske skulle jag tråna efter Joel Kinnaman i Tjenare Kungen också.

Är det värt pengarna?

Nästa år ska jag tillbringa i något varmt land. På måndag måste jag ha bestämt vilket land och vilken stad jag ska tillbringa mitt år i och sedan hoppas att jag kommer in. Min dröm är hösten i Mexico och våren i Valencia. Krånglet är bara att det till Mexico finns enbart två platser. Med mina mindre bra betyg har jag inte en chans att komma in om fler söker. Nu har jag då funderingar ska jag lägga ner 44 000 kronor på en hösttermin i Monterrey på en av latinamerikas bästa skolor eller om ska jag "nöja mig" med ett år i Valencia. Självfallet är inte ett år i Valencia att underskatta men att åka till Mexico vore helt fantastiskt och jag skulle troligen ångra mig senare i livet om jag inte tagit chansen. Man kan kanske se det som att det är min "backpackerresa" just för att kompensera att jag faktiskt började plugga direkt efter gymnasiet.
Bild
Känns oerhört lockande...

Jag är med soffa!

Mitt i tentapluggets depression kom min älskade Ektorp som en räddande ängel. Från idag pryder den nu min lägenhet och lyser upp rummet. Den passar in perfekt. Blir väl mottagen och kvällen ska jag spendera i soffan med kaffe och makroböcker. Det är så det ska vara. Helt underbart.

Helgen

Oj lite bloggande de senaste dagarna. Detta beror på att jag inte riktigt haft någonting att skriva om. Helgen var härlig, blev utgång i fredags. Ganska vanlig, hände inget extraordinärt precis. Lördagen spenderade jag hemma hela dagen, sov gjorde jag den större delen av tiden. När jag inte sov åt jag. Igår blev det en fika med Petra och Rebecca, oerhört trevligt må jag säga. Blev även en mikrostöld från Petras soprum. Tanja var dock saknad då hon låg hemma med illamående stackarn.

Idag är det måndag. Ny vecka, ny kurs och en omtenta i den där förbannade makroekonomin. Har tillbringat dagen med att studera. Jag måste säga att jag kommer ihåg förvånansvärt mycket. Mer än jag trodde. Nu är det bara att plugga hårt och sätta den där tentan.
Det var allt jag hade för denna gång.

Saker man kan göra istället för att tentaplugga

Detta är saker jag gjort under veckan istället för att studera:
Bestämma vilken låt jag vill ha på mitt bröllop: Oerhört aktuellt med tanke på att jag inte har någon man i mitt liv men ändå. I'd rather be with you med Joshua Radin står högt på listan.
Gå till hemköp och handla: Bättre än att cykla, tar mer tid.
Kolla på skräptv: Eftermiddagarna bjuder på många fina serier
Googla bilder på Joel Kinnaman: Behövs förklaring?
Gå ner till brevlådan 15 gånger om dagen: Kanske får jag någon rolig post. Svenska Kyrkan älskar att skicka till mig.
Kolla kläder på internet utan att köpa: Jag har hållt mig. Imorgon hoppas jag dock på en shoppingtur på stan.
Kolla upp resor jag inte har råd med: Hittade en billig till Mexico bara 23 000 kronor per person. Som hittat.

Oh herregud

Jag satt idag och strökollade lite i senaste HM-katalogen och insåg när jag kom till männens avdelning att herrejösses vilka grabbar de fått tag på som modeller. Känner verkligen att jag den senaste tiden bara objektifierar männen men alltså jag kan inte hjälpa det. Världen är ju full av hunkar!
Bild
Vem tackar nej till denne?

Man måste ju få skryta ibland

Jag är så nöjd över mig själv för tillfället. Trots min brist på tentaplugg går det som på räls när jag väl sitter ner och studerar. Jag gör gamla tentor och känner att jag kan allt. Inget kan stoppa mig. Pinsamt nöjd är jag. Sådär nöjd som man inte får säga att man är, men jag är det. Jag är och svävar bland molnen med min nöjdhet.
Passande motto: Om jag var lite mer ödmjuk vore jag helt perfekt.

Tisdag

Det där med tentaplugg har jag inte riktigt kommit in i än måste jag erkänna. I morse valde jag att snooza två timmar och sedan plugga kanske tre timmar under hela dagen. Resten av dagen har jag hängt med Tanja. Det enda vettiga vi gjorde var att kolla upp utlandsstudieplatser. Imorgon kanske jag skulle satsa på att studera i alla fall fyra timmar, det är ju trots allt på fredag tentan är. Förutom plugg står ekonomkatalogsfotografering på schemat.

Som besatt

Det har hänt en gång förut. Jag var 14 år och Ondskan-trailern gick varm på tvn. Jag ville verkligen se filmen så mycket och Glenn sa till mig att jag inte fick se den om jag inte läste boken. Jag köpte boken och två dagar senare var den slut. Efter det såg jag trailern hur många gånger som helst och så fort det stod någonting om filmen läste jag det med spänning. När jag väl såg filmen älskade jag den. Jag var dessutom kär i Andreas Wilson (som jag fortfarande har ett riktigt gott öga för). Nu sex år senare är jag där igen. Denna gång har jag läst boken sen innan men jag var inte så imponerad som jag först trott att jag skulle bli. Det handlar såklart om superaktuella Snabba Cash. Ända sedan jag fick veta när filmen hade premiär har jag läst allt om den. Så fort jag ser en artikel som handlar om filmen måste jag läsa den. Det finns inte i världen att jag inte ska se den. Inte nog med att jag är galen i filmen jag är nu, precis som för sex år sedan, superkär i den som spelar huvudrollen. Joel Kinnaman är för tillfället Sveriges filmhunk nr ett. Jag får verkligen hoppas att jag älskar filmen när jag väl ser den. Precis som med ondskan.
Bildkälla.
Utan ansiktsbehåringen är han en sån man som jag verkligen vill ha.

En helt fantastisk helg

Har haft en sambo under helgen nämligen Hanna. Blev ett restaurangbesök i lördags med efterföljande utgång på NH. Väldigt lagom och trevligt. Vad som var höjdpunkten på hela kvällen var helt klart pommen på Burger King, har aldrig ätit så god pomme i hela mitt liv. Resten av helgen, eller rättare sagt igår, har vi pratat oss igenom. Att vi har så mycket att säga varandra är helt otroligt, vi kan prata om allt från varför killar bara är kompis med tjejer de är attraherade av till livet efter döden. Dessa två ämnen diskuterades vid frukostbordet idag. Nu är jag ensam och borde ta tag i mitt tentapluggande som jag skjutit åt sidan. Jag har en väldigt nonchalant inställning till denna tenta men några timmar ska jag väl ändå skrapa ihop.

Finputsning

Idag får jag, som sagt, finbesök av ingen mindre än Hanna. För att välkomna henne väl har jag nu försökt städa bort allt det sjuka här hemma. Har vädrat, bytt lakan och damsugit så hon inte ska känna att hon kommer till ett hem där en sjuk människa bor. För jag anser mig själv vara så gott som frisk för tillfället. Sista poleringen för att visa mig som en frisk person är att fixa till mig själv så jag inte ser ut som nån ofräshing. Ingen kommer misstänka att jag varit sjuk i två dagar här inte.

Svetten rinner

Idag är jag nästintill helt frisk. Tänkte fira detta med en sväng på stan, men jag kan lova den där svängen blev inte långvarig. Eftersom jag inte varit utomhus på flera dagar visste inte jag att det inte var så kallt ute och satte därför på mig min supervarma jacka. Detta var självfallet ett stort misstag, då jag har svettfobi kunde jag inte tänka på annat än vad varm jag var under hela min runda på stan som varade ungefär 20 minuter. När mitt kort sen inte fungerade på Clas Olson rann bägaren över där stod jag varm med ett avmagnitiserat kort och dessutom var jag snorig. Kassörskan tittade på mig som att jag hade pesten men fixade ändå betalningen åt mig manuellt, snällt av henne och där stod jag med tom blick och var tacksam. Glömde nästan bort att skriva under kvittot också. Sedan lunkade jag till bussen och kände hur svetten bara rann ner för min rygg. Nästa gång jag går ut ska jag ta på mig min svala jacka det kan jag lova.

Wiie

Ikväll har petra kommit och roat mig genom att snacka och äta choklad. Jag blev nästintill rörd till tårar (kan även bero på mina vattniga ögon). I morgon kommer min favoritHanna förhoppningsvis hit. Då ska jag bjuda ut fröken på restaurang.
Fina flickor

Jag är på bättringsvägen

Jag förstår att alla är helt till sig utav oro nu. Har hon gått och dött kanske hon är ju trots allt lite sjuk? Men jag kan meddela jag är helt vid livet. Är faktiskt lite friskare än igår det enda problemet är bara mina rinnande ögon som gör att jag ser ut som jag gråter oavbrutet samt mitt ansikte som ser ännu mer ofräsht ut än det gjorde igår. Nu kan jag absolut inte visa mig bland folk istället.
En notis: Jag hatar min granne. Jag vet inte om det är en ny en men troligtvis för min förra granne var så lugn. Exempel på varför jag hatar denne: igår borrade människan (jag har ingen aning om vad det är för kön på personen) 22:16, vem i helvete borrar så sent? Jag kanske sov. Nu gjorde jag ju inte det men jag kunde ha gjort. Idag satte människan på jättehög musik, dålig musik dessutom. Grannen stör mig nu hela dagen.

Det är kärlek

För att trösta mig själv för hur sjuk jag är idag impulsbeställde jag just en soffa från IKEA. Inte vilken soffa som helst heller utan EKTORP. Som jag trånat efter den soffan, i flera månader har jag tittat på den och suttit i den. Inom två veckor står den inne i min lilla etta. Förstå jag har äntligen köpt en soffa. Hemkörd får jag den också, lyxigt värre säger jag bara!

Varför?

Jag har vaknat upp med träppt näsa, en hals som jag gärna inte vill kalla min för jag kan inte svälja, enorma svettningar och om det inte vore nog har lite huvudvärk smugit sig på. Jag blir nästan aldrig sjuk varför ska jag bli det nu? Hoppas inte det blir värre för nu ska jag ligga här till klockan 12 och se om jag blir bättre så jag kan gå på föreläsning. Sjukdomen har nu 2 timmar på sig att försvinna annars hatar jag den för all framtid.

Jag är tillbaka!

Kom tillbaka till Linköping igår. Hann med att ta en promenad på Petra samt kolla hennes nya lya och kolla paradise hotel med Jonas. Fint sätt att spendera en tisdagkväll på. Vad som händer idag är ännu oklart, vi får helt enkelt se. Men i vilket fall som helst är det skönt att vara tillbaka.

Tröttsamt

Jag har försökt sova i två timmar. Jag gav upp sen nu sitter jag här. Kanske skulle göra ett försök till.

Gamla godingar

Förde över bilder från min mobil till datorn idag här är några av de snygga bilder.

Jag och Jocke i Italien. Riktiga snyggingar.

Provar min studentmössa.

Studenten. Ett enda suddigt minne.

Papsen och jag. Snyggisbild.

I somras var jag en gravid bonde. La den karriären på hyllan efter en kväll.

Nytt liv

Imorgon när jag kommer hem börjar mitt nya liv. Jag och Tanja har gjort en deal om att bli mer ekonomiska och mer hälsosamma. Jag uppdaterar under tiden hur detta går.

Nu vill jag hem

Ja nu känner jag att jag fått ut allt av Söderköping. Jag vill hem till Linköping igen. Jag kommer åka på tisdag eftermiddag. Som jag nu längtar.

Fredag

Igår var jag och mina kära föräldrar inne hos min bror i Norrköping. Mamma och pappa hjälpte honom med diverse inför visningen på deras lägenhet medan jag lekte med Thyra. Kände att min uppgift nog var den roligaste för under dagen hann jag läsa en halv pippi-bok, "gå ut och gå med katten och kaninen", leka kurragömma och dansa lite.

Ikväll blir det filmkväll med tjejerna känner att det var så länge sen jag träffade Hanna nu så tänkte att vi skulle ses två dagar i rad. Vi har ju faktiskt inte setts sen i typ måndags. Challe och Elin joinar också så det blir alldeles fantastiskt!
"hångelbilden" från nyår. Om ni tittar noga är mina läppar i luften så bilden luras lite. Jag och Hanna hånglade alltså inte på nyår.

"Man får mycket poäng på kåk för det är så många tärningar"

Ville mest visa vilken snygg bild jag hittade i mitt arkiv.

Min bror och jag

Igår var jag hos min bror. Vi drack long island ice tea och sjöng oss hesa i Lips.
Mongogenerna sitter hårt som berget.

Dagen

Tjo bloggen!
Idag har jag ätit pannkakor och två portioner glass med varma hallon.
Över och ut.

Kaffe

Snart borde jag få stammisrabatt på espresso house. Har druckit en himla massa kaffe under tiden i Söderköping. Mamma och jag tar ofta en kopp kaffe och pratar och jag och mina vänner tar gärna en kaffe och snackar lite. Nu vet ni vänner i Linkan jag ska dricka en himla massa kaffe med er i vår!

Nyår i bilder

Hemma hos mig åt vi mat och hade allmänt trevligt.

Det kanske inte framkommer på bilden men vår mat är oerhört lik maten på såsförpackningen.

Jag och Hanna tänkte spexa till det lite.

Gruppbild!

Här var det fest!

Efter ett tag begav vi oss mot en fest men vi stannade inte alltför länge men trevligt var det i vilket fall som helst. Efter att ha fryst ihjäl en sväng innan vi fick en taxi kom en trött trio hem.
När vi kom hem fick vi tvätta rent mitt knä såhär ser det ut idag:

RSS 2.0