je bent zo heet dat ik je kleren uit wil doen

Dagens tema har varit hollänska. Vet inte varför jag fick för mig att lyssna på massa holländskt och sådana saker, men nu har jag gjort det hela dagen. jag fattar inte ett skvatt men kul låter det iaf. Det är så jag vill lära mig det. Inte så många som kan och det känns ju lite kul med en okänd talang som inte så många förutom holländarna kan. Jag kanske skulle spendera nästa år i Holland, skulle inte det vara kul? Jag har dock inte bara anledningen att språket låter som att man blandar alla världens konstiga språk och gör det till ett. Man kan ju exempelvis titta på massor med tulpaner. Men min anledning är inte den. Min anledning är något helt annat. Någonting som är vackert att titta på och som är roligt att prata med.

Ik ben verliefd op je ♥ jij bent het mooiste meisje van de wereld


Kommentarer
Postat av: martin

holländska är typ som tyska och flamländska, de gånger jag varit där har jag klarat mig på högstadietyska:D

2007-11-20 @ 15:26:22
URL: http://martinalexanderson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0