Borta bra men hemma bäst

Då var man hemma igen då. Italien var verkligen toppen. Det var så skönt att bara komma bort en stund och uppleva någonting nytt så man äntligen kan uppskatta sitt eget för en stund. Veckan har bestått av vitt bröd, sötsaker, en massa utflykter, jobbiga spanjorer och såklart en jätterolig avslutningsfest som faktiskt var alkoholfri. Det var verkligen roligt att se in i en italienares vardag som man faktiskt inte alls får göra om man bara är på semester där. Jag tänkte avsluta med en lista över mina egna reflektioner.

Italienare...
...äter oerhört mycket söta och onyttiga saker såsom kakor, bara vitt bröd, nutella och massa juice.
...är ganska dåliga på engelska.
...är högljudda och har helt kaotiska lektioner.
...kan definitivt röra på sig och släppa loss mer på sin kropp än vi svenskar.
...är otroligt gästvänliga och vill visa upp det bästa av sitt land och kultur.
...kör som galningar; snabbt, mitt i vägen och tar ut svängningarna jättemycket.

Kommentarer
Postat av: Felicia

En bra sammanfattning av italienare måste jag säga! :D

2008-04-15 @ 10:01:13
URL: http://fellan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0