Vårtecken

Solen är framme, gatorna är sopade, jag hade mina vita tygskor idag, min vårjacka är inte för kall, halva Nyströmska sitter ute på bänkar för att sola sig på rasterna och imorgon är planen att inviga Konfekthörnan, det är bara att konstatera att våren nu är här. Våren har vart här nån vecka här och där men jag känner att nu är det på riktigt. Det är trots allt snart maj och förhoppningsvis kommer ingen mer snö. Det enda säkra vårtecknet som jag inte sett så mycket av, vilket inte gör mig så mycket, är alla dessa par. Vårkänslorna kryper fram och så även alla par. Vissa är gulliga, vissa är mysiga och vissa är bara sjukt irriterande. Jag såg faktiskt ett par idag. De var fruktansvärt jobbiga, de hade stannat cyklarna mitt i cykelbanan och stog och nästan åt upp varandra. Jag kom knappt förbi och suckade lite småirriterat samt gjorde den klassiska blicken då man tycker folk är löjliga.

image178
För att göra inlägget mer intressant lägger jag in en vårig bild från vår grillkväll i april förra året



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0