Besviken

Idag när jag var på Hemköp skulle jag köpa bröd. Gick till disken med färskt bröd och tog ett morotsbröd som såg alldeles delikat ut. Var fruktansvärt nöjd med mitt köp när jag gick till kassan (var även supernöjd med tzatzikin jag hade lagt i korgen) jag kommer hem och tänker en liten smakbit måste jag ju ha såhär innan lunch. Jag tar en tugga och inser snabbt att det inte alls är så gott som det ser ut. Minnen från barndomen då vi hade kanin dök upp i mitt huvud. Brödet smakade som kaninmat luktar! Efter att ha tänkt en stund på när jag fann en näbbmus i kaninmatstunnan som 8 åring tänker jag att jag måste ta till drastiska åtgärder. Jag måste ha någonting gott till mitt bröd. Jag hittar tzatzikin och som tur var smakade den ljuvligt. Så från nu ska jag aldrig mer köpa morotsbröd men tyvärr måste jag ju pilla i mig den kaninmatssmakande limpan för jag är ju för snål för att slänga det. Det är inte så jag hade hoppats att min tisdagförmiddag skulle sluta.

Kommentarer
Postat av: Tanja

Tragiskt alltså.

2009-10-06 @ 12:30:57
URL: http://tanjas.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

pellets! jag minns också lukten. men det luktade väl ganska gott? inte så roligt men smaken av hö är nog värre(eller det kanske är hödoften du minns?).

2009-10-06 @ 12:40:53
URL: http://rebeccagl.blogg.se/
Postat av: Vanne

Uh, vilket antiklimax

2009-10-06 @ 16:02:15
URL: http://vanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0