Tårtbak

Idag är det en stor dag, lilla jag fyller nämligen 20 och detta tänkte jag fira med att baka en chokladtårta till mina kära vänners besök. Dock blev det lite komplikationer på vägen & jag visade att jag inte är den vassaste kniven i köket. Min elvisp gick sönder, jag hade köpt fel grädde och så mera saker som jag för tillfället inte minns. Tänkte bjuda på lite bilder från min bakning i vilket fall som helst. Jag måste även tillägga att tårtan smakade utsökt


Glasyren såg inte alltför inbjudande ut innan allt smält samman, tredje bilden visar grädden som fick bli vaniljsås.


Resultatet blev fint i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Bella

Hurra Hurra på vår dotters födelseda, tårtan ser fin ut i allafall, passa på att slipa kniven lite så kommer det att bli bättre till nästa gång.

2009-09-01 @ 16:34:09
URL: http://bellitabonita.webblogg.se/
Postat av: Vanne

Den ser alldeles delikat ut! Stort grattis på 20-årsdan!! :D

2009-09-01 @ 17:11:20
URL: http://vanne.blogg.se/
Postat av: Gary

Vad är detta?!? Vi fick en köpetårta medans dina vänner får en baktårta. Besviken till tusen!

2009-09-02 @ 07:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0