Är det värt pengarna?

Nästa år ska jag tillbringa i något varmt land. På måndag måste jag ha bestämt vilket land och vilken stad jag ska tillbringa mitt år i och sedan hoppas att jag kommer in. Min dröm är hösten i Mexico och våren i Valencia. Krånglet är bara att det till Mexico finns enbart två platser. Med mina mindre bra betyg har jag inte en chans att komma in om fler söker. Nu har jag då funderingar ska jag lägga ner 44 000 kronor på en hösttermin i Monterrey på en av latinamerikas bästa skolor eller om ska jag "nöja mig" med ett år i Valencia. Självfallet är inte ett år i Valencia att underskatta men att åka till Mexico vore helt fantastiskt och jag skulle troligen ångra mig senare i livet om jag inte tagit chansen. Man kan kanske se det som att det är min "backpackerresa" just för att kompensera att jag faktiskt började plugga direkt efter gymnasiet.
Bild
Känns oerhört lockande...

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag tror det är värt... But that's me, resenörden som talar! Eller nej vafan, klart du ska görat! GÖÖÖÖÖÖÖRT, GENOMFÖÖÖÖRT!

2010-01-26 @ 18:11:34
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Tanja

Värt!! Hihi

2010-01-26 @ 21:44:18
URL: http://tanjas.webblogg.se/
Postat av: My

Sök! Det skadar aldrig att söka, jag trodde aldrig att jag skulle ha en chans men jag kom in i singapore. Du kommer bara ångra dig om du inte söker, intervjun kan ju lägga till på betyget!

2010-01-26 @ 21:59:56
URL: http://myym.bloggproffs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0